- 4035 Okunma
- 45 Yorum
- 0 Beğeni
AKILLI GELİN
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İzmit’ te görev yaptığım yıllardı. Ailece görüştüğümüz aynı zamanda devre arkadaşım olan Yaşar ve eşi Nevin Hanım çok sevdiğimiz insanlardı. Lojmanda aynı blokta karşılıklı oturuyorduk.
Mesai haricinde her zaman beraberdik. Çocuklar ve hanımlar birbirleriyle çok iyi anlaşırlardı. Gurbette olduğumuz için ikimizde bütün imkânlarımızı birbirimize canı gönülden sunardık.
Arkadaşım, baba ve annesiyle beraberdi. Onlar, bizleri sever, bizlerde onları çok sayardık. Bazı huyları vardı ki hiç hoşlanmazdık. Nevin hanımı devamlı horlar, yoktan yere kadıncağızı üzerlerdi.
Ne yaptıysak bir türlü düzelmediler. Hani incir çekirdeğini doldurmaz dediğimiz bir deyim var ya basit olayları büyütür, huzursuzluğu başlatır, evin ortamını bozarlardı.
Yaşar da Nevin de çaresizdi. Eşim ile ben bu duruma çok üzülürdük.
Bir gün beraberken gelin şunlara bir oyun oynayalım. Şöyle yapalım böyle yapalım derken fikrim onlarında aklına yatmıştı.
Aşağıda manzum halde sunulmuş şiir yaşanmışlığın ta kendisidir. Polis rolündeki arkadaşlarımızdı. Ambulansı komutandan hastamız var diyerek almış. Ellerindeki telsizleri birlikten tedarik etmiştik. Daktilo yazan arkadaşımızda kâtip rolünü üstlenmişti. Laf aramızda herkes rolünü çok içten oynamıştı. Şimdi çoğu rahmetli oldu. Allah mekânlarını cennet eylesin.
AKILLI GELİN
Bu evde ben gelinim işim gerçekten çok zor
Oyun oynuyor bana evde iki köftehor
İşlerine gelince maskeleri takıyor
Sanki Oskarlık aktör dokunmadan ağlıyor
Olayları katlayıp anlatıyor oğluna
İnanıyor bizimki söylenen yalanlara
Ne söylerse söylesin cevap vermeyeceğim
Biliyorum sonunda ben zılgıt yiyeceğim
Günler böyle geçiyor değişen bir şeyler yok
Bizimkiler keyifli sırtları pek karnı tok
Bu hep böyle gidemez bir şeyler yapmalıyım
Ya bana inanmalı ya da ben kaçmalıyım
Aşığım ben eşime severim çocukları
Aramızdaki engel anneyle babaları
Kocam mutsuz çaresiz buna çok üzülüyor
Benle yalnız kalınca ezilip büzülüyor
Bizim büyüklerimiz bunlarsızda olmuyor
İkisi de çok kurnaz bize tuzak kuruyor
Gücüm tükendi artık intihar edeceğim
Bir kâğıda not düşüp sebepti diyeceğim
Komşu telaş içinde ambulansı getirsin
Biz gidince onlara biraz sertçe söylensin
Eve arkadaşların birileriyle gelsin
Neler oluyor burda bizler polisiz desin
Birazcık sert çıksınlar sinirleri gerilsin
Aklı başına gelip ifadeler verilsin
Dua edin ölmesin işler çok karışacak
Devlet size acımaz hapislere koyacak
Ezberledik yazılan detaylı senaryoyu
Her şey yolunda gitti memnuniyet diz boyu
Oyunumuz tastamam biraz rahat edelim
Gidelim bir yerlere eğlenelim gülelim
İki gündür mutluyuz atıyoruz kahkaha
Yedik içtik eğlendik tavernada barlarda
Eve geldik ciddiyiz bizimkiler perişan
Salona hazırlanmış yatak yorganlı divan
Koşarak ikisi de peş peşe sarıldılar
Çok korkmuşlar besbelli sevinçten ağladılar
Geçmiş olsun diyerek başıma üşüştüler
Sanki görmemiş gibi şapur şupur öptüler
Kaynatam munis olmuş kaynanamda sevimli
Duaları ederken yükseltiyor sesini
Minnettarız ALLAHIM bağışladın gelini
Günler tatlı geçiyor hediyeler sırada
Bana toz kondurmuyor kaynatamla kaynana
Evin içi neşeli her şey yerli yerinde
Benimde aklım kaldı yaşadığım o günde
TACETTİN YILDIRIM
2008 NİSAN ÇANDARLI
YORUMLAR
bu sefer ağlamadım..ohh beee...şaka bi yana vallahi korkulurmuş sizden..ama rahmetliler de hatetmişler hani..zaten haketmeseler siz ve ekibiniz bu oyuna kalkışmazdınız..anlatacağım bir hikayeniz daha oldu..çook güzel bir hatıra idi..paylaştığınız için ayrıca teşekkür ederim..tebrik ve saygılarımla sayın KOMUTAN ım...sağlıcakla kalınız..
insanı bazan gülümsetiyor bazende göz pınarlarına iki damla yaşı öyle güzel yerleştiriyorsunki yazdığın her şeyden okurken büyük bir haz ve zevk alıyorum.dostun olmak ve yazdıklarını okumak benim için bir ayrıcalık.kaleminde yüreğinde hiç susmasınsevgili kardeşim.sağlıcakla kal.
Ben yine geç kaldım ama sindirerek okudum bu güzel öyküyü şiirini,anılarını yazdıklarını okumak çok güzel zaman zaman hüzün,zaman zaman tebessüm oluyor satırlarınız değerli üstadım.buda çok anlamlı çok güzel ders alınası bir hikaye.yazdıran yüreğinize ,duygularınıza sağlık kaleminiz kavi ilhamınız bitimsiz olsun .selam saygılarımla.
Toplumumuzda böyle binlerce sorunlu çift var. Ama ,herkesin böyle ,güzel yürekli ,akıllı çözümler üreten bir komutan dostu yok yazık ki ...Darısı onların başına ...
Güzel anekdotlarınızla her zaman yüreğimizden yakalayıp dostça silkeliyorsunuz .
Elinize dost yüreğinize sağlık komutanım .selam ve saygılarım çokcadır .
Allah sizin gibi dostları herkese nasip etsin ve korusun .
Tacettin Ağabey Nevşehir Kozaklı ilçesinde Askerli Şubesinde vatan borcumu öderken bir PTT müdürü ile tanıştım .Adamın işletmediği yok.
Fakat bu senaryosuyla,oyuncularıyla, ve neticesiyle ,hayatın içinden oluşuyla çok değerli ve möuhteşem bir anıç.
Parayla alınamayacak kadar değerli,sırayla ele geçmeyecek kadar özel.
Bir de gurbette olan insanların dayanışması vefası komşuluğu farklı oluyor. Bu tespitin de mahsus manalar gizli.
Pek kimse bilemez,yaşayamaz çünkü
Selam ve saygılarımla.
Sevgili Abiciğim.
Yüce Rabbimin en sevmediği huylarımızdan birisi yalan söylemektir..Buna ancak iki şey için vermiştir 1- Vatan savunmasında düşman eline esir düştüğümüzde 2- Karı- kocanın arasında bir kırgınlık ya da geçimsizlik varsa onu düzeltmede...Siz çok çok güzel bir oyun oynayarak harika bir sonuç elde etmişsiniz.
Hem yazıyı hem de bu yazının ödüllendirilmesini kutluyorum...Yani abiciğim seni kutluyorum..Ellerine sağlık.
Bu arada..Seninle aynı yerlerde dolaşmışız...İstanbul, İzmit( 6 sene görev yaptığım bir şehir..Şu andaki valisi de öğrencim )
Selam ve sevgilerimle.
Hay aklınla bin yaşa, keşke sizden haberim olsa o zor günleri bende çok yaşadım çok iyi anlıyorum zavallı gelinle oğulu gene de büyüklerimiz keşke bu oyun olmadan aynı tutum ve davranış içinde olsalar hayat daha yaşanılır ve güzel olurdu sanıyorum.. değerli yüreğinizi ve kaleminiz candan tebrik ederim..saygılarımla.
İllede kaynana kendini gösterecek,
Biraz da zam takıp oğluna söyleyecek.
Hiç yoktan huzursuz ortam kurulmuş,
Dedi kodu acısıyla zamanı süsleyecek.
Her şeyin bir yolu var, senaryo güzel yazılmış,
Güneş doğar batar rengi kızılmış...
Başlamış oyun başarılı devam etmiş,
Kaynana sonunda korkmuş pesetmiş,
Zaman zaman bu oyunlar oynanmalı,
Huzursuz ortam huzurla mutlulukla dolmalı ...
Tebrik ederim Tacettin Hocam.
saygımla ...
Destansı bir şiirle anlatmışsınız, öykünün devamını. gelin de oldum kaynana da ayrı karakterlerde hele ayrı çevrelerde yaşamış insanların bir araya gelip anlaşması çok zor.
Bu öyküde her şey bir oyunla hallolmuş, ne güzel. İnsanın değeri ölünce anlaşılır derler ya bunun
korkusu yetmiş anlaşılan.
Güzel paylaşımınıza çok teşekkürler,
selâm ve saygılar..