- 608 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Lale ile Bayram
Eşi kapıdan girer girmez,lale "Konser biletlerini aldın mı?" diye sordu.
-"Ben o,kırmızı pantolonlu beyaz gömlekli,sarı saçlı kadını kaç gündür görmedim."
-"Yani..desene biletleri almadım.Of..ya!şimdi mecburen o konsere gitmek zorundayız.Hiç de tenneni tenneni modunda değilim.Biletleri alsa idin gitmezdik.
-"gitme sende,ne konseri şimdi bu" ?
-"Zaten kaç kişi kaldı o dernekte,sen gitme,ben gitmeyeyim olur mu ?Hadi yemeğimizi yiyelim.Gidelim konsere, kadına para verip alalım biletleri,bir şarkı dinler ,kalkarız...
-"Kusura bakma,ben konsere gitmiyorum.Arkadaşlarınla git...
-"Arkadaşlarımla gidemem.Onlar konserin sonuna kadar bekler.Dedim ya ! bir şarkı dinler kalkarız.
-"Öf..Kadın öf..! başıma çıkarıyorsun böyle şeyleri.Sen niye almadın o biletleri ?
-"Ben buradaydım da almadım sanki..İzmir,Manisa,Balıkesir...Kadında İzmir ’re giderken otobüste aradı zaten."Size iki bilet ayırıyorum." Dedi.Ben de ona "Olur" dedim.
Bayramın konsere gitmeye hiç niyeti yoktu.Aslında Lale ’ de gitmek istemiyordu.Söz vermişti.Mecburdu gitmeye.Lale ’nin işi çok zordu.Eşi inatçı biriydi.Nuh Dedi mi Peygamber demezdi...Lale zor da olsa ikna etmişti Bayramı.Acele ile hazırlanıp sokağa çıktıklarında Lale arabalarına doğru yürürken,eşi arkadan seslendi.
-Araba ile değil,yürüyerek gideceğiz.Hem yürüyüş yapmış oluruz.
-"Ne hikmetse,benimle sokağa çıktığında senin aklına nedense yürüyüş yapmak geliyor.Ben bu topuklu ayakkabılarla bir buçuk km.yolu nasıl yürüyeceğim."
-"Giymese idin o ayakkabıları.Valla! arabanın anahtarını almayı unutmuşum.Çık yukarıya al anahtarları,gidelim araba ile."
-"Ben de yukarıya çıkamam taksi çağır."
-"Ben de para yok,sende varsa çağıralım."
-"Ben de sadece biletlerin parası var.Hiç insan parasız sokağa çıkar mı?Sen bunu hep yapıyorsun,yani alışkanlığa döndü bu sende.Geçenlerde Salihli’ de arabaya benzin doldurdun,ne para,ne de kart vardı yanında.Neyse adam bize güvendi de benzini geriye almadı.Bir de benzin almadan önce lokantada yemek yiyelim diyordun.Eh..artık lokantada bize bulaşıkları yıkatırlardı her halde...
-"Çok konuşma.Eve gelirken para çekmeyi unuttum.Gidip bankadan para çekip geleyim."
-"Tamam..tamam ben eve çıkar, arabanın anahtarlarını alırım.Önce bankaya,sonra konsere gideriz.Bak söz ver bana bir şarkı dinleyip kalkacağız."
Lale o gece eşinin, Klasik Türk Müziği hayranı olduğunu öğrendi..Konser salonundan en son onlar çıktılar.
-
YORUMLAR
Bir zamanlar English Fast kursu görmüştüm. O kursun kitaplarında Mr-Mrs Pip diye bir çift var, aynen bunlar gibi geçimsizdi... Birinin ak dediğine diğeri kara... şey pardon, if one of them says white, the other of them says black...
Çok hoş bir yazıydı.
Kutluyorum.