- 526 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİR OKU İKİ DÜŞÜN
"BİR OKU İKİ DÜŞÜN"
++ YALANA MERDİVEN ARAMAYA GEREK YOK, ZİRA İNSAN YALANLA İSTEDİĞİNCE YÜKSEĞE ÇIKABİLİRİM SANIR.
++ Dünyada hiçbir şey boş değildi. Ama biz boş verdiğimden dolayı,her şeyi boş gördük. Bu umursuz sanılar hep aldattı bizi. Farkına vardığımızda sonuç pişmanlıktı.
++ En büyük sorun, her şeyin iyi olduğunu biliyorduk da, neden biz iyi olmadık.
++ Öleceğimizi biliyorduk. Ara sıra ölümü düşündük. Dünya kaprisi ve tamahı uğruna, hiç ölmeyecekmiş gibi davranıp akıla fikre sığmayan haller yaşadık.
++ Her aklıma geleni yapmaya çalıştım. Bilgi ve maddiyetsizlikten başarılı olamadığımı gördüm. Ama denedim, bu kadar yaptım diye de, avunup sevindim.
++ İnsanda ki O kalp, nazik ve şeffaf, Kabaca dokunmaya gelmiyor. Zira kırılması çok basit. Kırılınca da tamiri zor oluyor.
++ Yorumlar insanı halden hale koyuyor. Ama yoruma göre de insan değişmiyor..
++ Hiçbir zaman şiir yazmak için konu aramadım. Sadece yaşamımda, yaşadıklarımı, gördüklerimi, duyduklarımı, bir duyguyla hissettiklerimi yazmaya çalıştım. Bunda da başarılı oldum ama biraz duygularım karamsar olarak.
++ El vaadi, yel vaadi sayalım. İsterse eser, isterse keser.
++ Çocuklar özgür olsun çok iyi bir şey. Yalnız cahil bir çocuğun özgürlüğü, düşündürücü olur.
++ Dünya da her gördüğün insandır, ama kimi bal taşır.Kimi gül taşır.Kimisi de nal taşır..
++ Ömür bir bardak su misali. Ne kadar idareli içersen,o kadar hora geçerli, uzun ve tatlı olur..
++ Şükrün evveli sabır, sonu da selamettir.
++Şükür bir manevi servettir, tükenme kaygısı taşımaz.
++ Şükür etmek insana güç, iblise kaygı verir.
++ Şükrün tabanı vardır, tavanı yoktur.
++Şükre sadaka gerekmez, Şükür bir sadakadır.
++ Eşekliği sen yap, Elin beygirin de suç ara.
++ Yokluğun derdini, çalışmanın zorluğunu fark eden, her insan cimri’dir.
++ Hesabını bilene cimri dersek, hesabımızı bilmeyenlerdeniz.
++ Hiç bir insan cimri doğmaz, devirin tutumu ve zamanın gelişim,i insanı cimri yapar.
++ Herkes hanesin de serbest Ve hürdür, Ama komşusunu rahatsız etmemek şartıyla.
++ En kötü şey. Bir zaman boş durup bir şey yapmamaktır..
++ Kabahat hep bende. Seni kendime dost bildiğim için....
++ İşi bağırmak çağırmakla halletmeyi başarı sananlar, Bilmeliler ki,
Bağırıp çağırmak türbinlere yakışır, Oysa ki bağırıp çağırmak skora tesir etmiyor.
++ Sevgiyi tartıya koydum, tartı çekmedi. Çünkü koydukça çoğaldı da çoğaldı,
++Sen önce kendini bir hesaba çek, Başkasının hesabını sonra düşün.
++ Her ebeveyn, evlatlarına bir şeyler vermeyi amaçlar. Evlatlar hala da onlardan bir şeyler almayı yeğlerler. Çünkü her daim almayı kâr bellerler.
++ İnanın, insan insanı beğenmez, bense kendimi beğenmiyorum..
++ Fazla övünmeğe kibir bulaşır. Kibirlinin yoldaşı şeytandır.
++ Yazık hem bindiği dalı kesiyor, Hem de düşünce ağlıyor.
++ Derdimden hep korktum, Onu hoş tutup korudum, O da beni pek üzmedi.
++ Çok konuşmaktan, çok öğrenmek eftaldır.
++ Dünya da insan için, sınırsız ve ucuz olan şey, palavra atıp yalan söylemektir…
++ Zalimin planı, insanı toplumda kara düşünceleriyle karartıp, bedbaht etmektir.
++ İnsanlık ölmedi diyoruz, fakat insanlığı kendimiz öldürmeye çalışıyoruz.
++ Gıybetin ağırlığını, çok düşündüm, ağırlığını gıybete uğrayınca anladım.
++ Herkes dalında haklıdır, amma kökünü düşünen yok.
AHMET TINMAZ-Fransa