- 602 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YAZARIM YAZMASINA DA!...
YAZARIM YAZMASINA DA!…
“Benim şiirlerim başak gibidir
Deste deste bağlayarak yazarım
Bazen bir karınca ilham getirir
Hüngür hüngür ağlayarak yazarım”
Böyle diyor Âşık Borani yazdıkları için. Haksız da değil hani.
Sanatın hangi dalında olursa olsun bir eser açığa çıkarabilmek için; tohumun toprağa atılıp başak haline gelmesi anına kadar neler yaşayıp neler görmektedir sanatçı.
Başak olgunlaşıp hasat etme günü gelip çattığında, tüm olumsuzluklar bir kenara itilmiş, varsa da yoksa da açığa çıkardığı eseri üzerine titrer olmuştur. Tıpkı doğum sancısı sonrası evladını kucağına alan annenin yaşadığı onca sıkıntı ve zorlukları unutup evladına sarılışı gibi.
O anın mutluluğu görülmeye değer ilahi tablodur sanki.
Sanatın hangi dalı olursa olsun bu böyledir.
Heykeltraş dağlardan koparılıp getirilen koca kütle taşı ne zorluklar sonucu sanat eseri bir heykele dönüştürür.
Bir tabloyu bitirmek aylarını alırken ressamın; renklere hayat vermenin sancısını çeker günlerce.
Bir roman yazılıp bitinceye kadar kaç kurgu yapılır, nice kelimeler eklenip çıkartılır, cümleler özenle seçilerek itina ile yerleştirilir paragraflara.
Bir şiiri yazmadan önce şair ne yazacağını bilmez bile. Onu etkileyen bir şeylerin olması, bamteline dokunulması, duygularının kabarması, Borani’nin “Bazen bir karınca ilham getirir” dediği gibi ilhamın gelmesi beklenir.
Elbette sanat üzerine sanatçı üzerine ne kadar yazılsa, çizilse yeridir.
Ben ŞAİRCE köşemde naçizane yazılar ve şiirler yazarken bütün bu sayılan zorlukları ve yorgunlukları yaşasam da; yazılarım ve şiirlerim yayınlanıp siz sevgili gönül dostlarıma ulaştığında o an öncesini yaşamamış gibi bir şeyler üretmenin mutluluğunu yaşıyorum.
Söz yazı yazmaya gelmişken, yazı yazarken önceliğimiz ne olmalı. Yazımız suya sabuna dokunmalı mı dokunmamalı mı, Hakkı tutup hakikati mi savunmalı yoksa “Hak namına haksızlığa” mı tapmalı, iki kelimeyi yan yana getiremeyip yazılanlar hakkında yalan yanlış yorumlar yapanlara üzülmeli mi kırılmalı mı?…
İsterseniz bu ve benzeri pek çok sorunun cevabını ŞAİRCE köşemizde ŞAİRCE verelim mi ne dersiniz?
YAZI YAZARKEN
Ulu orta konuşanın
Aklına göre kızmalı
Vatan haini insanın
Vurup, mezarın kazmalı.
Gezip Tokat Zile’sini
Çekip yurdun çilesini
Düşmanların hilesini
Sezip hesabın bozalım.
Yalan katma ki sözüne
Güven duyulsun özüne
Kem bakanların gözüne
Kasırga olup tozalım.
Bakmayıp yaban ellere
Allah dedirtip dillere
Girilmeyen gönüllere
Sızıntı olup sızalım.
Halil; cehalet azarken
Hakkın kuyusun kazarken
Kalem alıp da yazarken
Hakikatleri yazalım.
YORUMLAR
Başaklar olgun olunca,
Başları düşer aşağıya.
Allahın verdiği görevi,
Bitirdim bitti görevim .
Hayırlı bir değirmenci,
Usta bir fırıncıya iş düşer.
Oturmazsa ekmek mideye,
Şiir olmuştur fırından.
Sen yaz okuyanı olur,tebrik ederim saygılarımla.
Halil Manuş
Selam ve saygımla Teşekkürler...