- 1497 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
''ADAM OLMAK'' OLAMAMAK,,,
‘’ADAM OLMAK’’ OLAMAMAK,,,,
Dünyada en zor alışkanlıktır adam olmak, alışkanlıktır , çünkü adam olmaya alışınca insan öyle devam eder gider. Çocukluk yıllarından bir çoğumuz hatırlarız ,özellikle anne ve babamız yaptığımız küçük büyük hatalarımıza tepki göstererek ‘’sen adam olmazsın’’ veya ‘’bu çocuk adam olmayacak ‘’gibi sözleri kendimizle veya etrafımızdaki insanlarla ilgili sürekli duyarız. Aslında bunları duymak da adam olma yolunda çok önemli katkı sağlar ancak o yıllarda ve yaşlarda bunu insanın kavraması zor olsa da bir kulağına adam olacak olana küpe olur bu sözler.
Adam olmak önce sosyal sorumluluk duygusunun algılanmasıyla başlar,sorumluluk duygusu aileye,ulusa, çevreye ,insana, tabiata, yaratılışa ve kadına saygıyla devam eder. Bunlara saygı ve sevgi hissetmeyenin adam olması imkansızdır. Adam olma yolunda ilk yolculuk Çocuk yaşlarda başlar. O yaşlarda Milli ve Manevi şuurun verilmediği insan, adam olma kriterlerinden yoksun olarak büyür,belki okur adam olur denebilir genellikle ama ,okuyup da adam gibi adam olmayanlar maalesef çoğunluktadır.Eğitimin asıl amacı insanları bilgi ile donatmaktır. Bu bilginin içinde toplumsal sorumluluk bilincinin de aşılanması gerekir. Bizim eğitim sistemimizin hiçbir aşamasında insanları adam etmek gibi bir amaç yoktur. Topluma sorumluluk ve yurtdaşlık bilincini aşılamadan O Ülkede adam bulmak zorlaşır.
21.yüzyılda 12 milyon insanın fakir olduğu Devlet tarafından kabul edilen kömür ve gıda yardımlarıyla işi geçiştirmeye çalışanları seçen bizlerin,ne kadar adam olduğu daha çok tartışma götürür. Hesapsız, kuralsız ve ölçüsüz yaşamların ,davranışların ayyuka çıktığı, milli ve manevi değerlerini kaybetmiş sosyal ve ekonomik dayanışmanın neredeyse ortadan kalktığı bir gecede görgüsüz ruhunu rahatlatmak için eğlenceye servet harcayan insanlarının sayısının azımsanmayacak bir hale gelmesinin sonucu ve problemi ‘’ADAM OLAMAMAK’’.Bir ülkenin burjuvazi si oluşurken ortaya görgüsüz, amaçsız çılgın ve sorumsuz bir zenginlik çıkıyorsa orada bu zenginlikten payını alamayan aç yatan aç kalkan insanlar var oldukça içimizin rahat olması demek ,insani duygularımızı kaybettiğimiz anlamına gelir ve karşımızdaki insanlarda isyan kültürü oluşur. Avrupalı bile biz adam olalım diye yıllardır uğraş verir , sosyal amaçlı projeleri karşılıksız destekler ,kaynak aktarır biz adam olamadığımızdan bu kaynakları bile süresi içinde kullanamayıp geri iade ederiz.Yani biz becerip bunu yapamadık dır bu işin Türkçesi.
Bilim hızla ilerliyor Dünya da ,İnsanların genleriyle oynanıyor Tıbben araştırılması gereken bir konudur diye düşünüyorum, adam olmayla ilgili bizde olmayan medeni dünyada olan mutlaka bir gen olmalı ve bize aşılanmalı. Yoksa Dünyada adam olmayan bir biz kalacağız.Bu nedenle dünya da bize kalacak,artık gerine gerine yaşarız, tam istediğimiz gibi…
Adam Olmak; herkesin hakkına ,hukukuna saygı göstermektir.Adam olmak ; yasalara saygılı olmaktır, Adam Olmak ; Bu Ülke için çalışmaktır, Adam olmak paylaşmaktır.Adam olmak ; etrafında aç insanlar kalmayıncaya kadar bir lokmayı paylaşmak, Adam olmak; zamanı katletmemek,kadına sevgi ve saygı ve şevkat göstermek, bütün,insanlığa faydalı işler yapmaktır, icat etmektir.Adam Olmak; İnsana Saygı göstermektir. Adam Olmak ; Adam gibi Adamlar seçmek ve tarafından yönetilmektir.Sonuç olarak ;Adam olamamak medeni dünyaya karşı işlenmiş en ağır en acımasız suçtur. Bu yüzden hepimiz adam olamadığımız için suçluyuz.
31.01.2008 MUSTAFA AYGEN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.