- 1144 Okunma
- 19 Yorum
- 1 Beğeni
DİLENCİNİN KADERİ
DİLENCİNİN KADERİ
Bir dilenci köy köy gezerek dileniyormuş. Gittiği bir köyde dilenirken akşam olmuş. Güneş batmak üzereymiş ve köyün alt ucunda bir eve misafir olmuş.
Ev sahibine ‘’Tanrı misafiri alır mısınız?’’ demiş.
Köylü kadın içeriye buyur etmiş. O arada, köylü kadında tandırda ekmek yapıyormuş. Bizim dilenci, ekmekleri sacda (evirerek)pişmesine yardımcı olmuş.
Akşam olunca kadının eşi eve gelmiş, içeri girmiş, ‘’Kız Fatma! Fatma neredesin?’’ deyince adamın karısı, ’’Buyur Bey, ekmek yapıyorum.’’diye karşılamış.
Adam tandıra doğru yönelmiş, bakmış ki yabancı bir kadın var. Adam Fatma’ya kim olduğunu sormuş. Fatma da tanrı misafiri olduğunu söylemiş. Adam köşeye oturup mırıldanmaya başlamış, paltodaki söküğe bakmış ve içinden de pis pis gülmüş.
Adamın, Fatma’ya söylediği, “Palto dikilecek, misafir öpülecek!” sözünü dilenci kadın duymuş. Hemen oradan çıkmış. Ev sahibi kadın bir anlam verememiş. Israr etmiş kadına fakat nafile.
Bu defada köyün en üstünde bir eve gitmiş. Varmış, kapıyı çalmış. Kapı açıldığında dilenci kadın, ’’ Tanrı misafiri alır mısınız? ’’ diyor. Karanlık da çökmüş. Buyur edip içeri alıyor.
O evin hanımı da yemek yapıyormuş. Hoşbeşten sonra kadın anlatmaya başlamış, ’’ Köyün alt tarafında bir eve misafir oldum. Hanım ekmek yapıyordu bende yardımcı oldum. Kocası geldi adam bana bakıp pis pis gülüyordu ve mırıldanıyordu. Palto dikilecek misafir öpülecek gibi laflar ediyordu. Ben de korktum orada durmadım ayrıldım Allah razı olsun geldim siz misafir aldınız.’’ demiş.
Bu evin sahibi olan bey de içerde tıraş oluyormuş lafı dinliyor ve bir kahkaha atıyor, ’’O hep öyledir, her şeyi bana yollar.’’ demiş ve kadın ne yapacağını şaşırmış.
BEKİR AKBULUT
12.12.2012
YORUMLAR
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Hocam Bir yönüyle ders alınması gereken bir yazı
Toplum olarak ahlaki erdemlerimizi yükseltmemiz gerek diyorum
selamlar Kars ilinden
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Servet Bardak
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
:)) kader mi bilemem ama o saatte ne işi var diyorum bana geldiklerin de hemen köyün muhtarına gidin izinsiz para toplamak yasak diyorum muhtara uğramadan hemen gidiyorlar alışmışlar ben tanımadığım birine para vermek istemem .güzel bir anektottu kutlarım kardeşim
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Tebessümle okudum anlatım dili güzeldi Bekir hocam tebriklerimle selam ve saygılarımla.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Değerli Dost.
Çok iyi bildiğim bir hikayedir bu...Olayın aslı ise şu dur:
Eskiden ramazan aylarında imamı olmayan köylere medreselerden ''Cer Hocası '' denilen hocalar gönderilirmiş...Hatta bu olaya da Cerr'e çıkma denirmiş. Lakin bu Cerr'e çıkan Ramazanlık İmamlardan bazıları gittikleri köyde halkı bıktırtırırlar, ister de isterlermiş..İçlerinde koyun, keçi hatta sığır, dana isteyenleri bile olurmuş yaptıkları imamlığın karşılığı olarak...
İşte böyle hocalardan biri Ramazan ayında bir köye misafir olmuş...Tabii ki köyün ağasına...Ağa hocayı odaya yerleştirdikten sonra karısına, kızına, çalışanlarıana bağırmaya başlamış. "" Yahu acele edin , çabuk olun...Daha inekler sağılacak, otlar biçilecek, bir cer hocası gelmiş o dikilecekkkk''
Hoca korkmuş tabii ki...Bir bahaneyle oradan kaçmış ve bir ileriki köye varmış...O köyün ağası sormuş:
-Niçin aşağı köyde kalmadın..Orada Cer hocası yoktu
-Ağam ben oraya varır varmaz o köyün ağası başladı inekler sağılacak, otlar biçilecek, bir cer hocası gelmiş o dikilecek demeye. Korktum..
-Ona aldırma sen..O korkutur ancak..Bi Halt edebildiği yok..Cer Hocaları asıl bu köyde dikilir...
Selam ve sevgilerimle
efendim yağmurdan kaçarken doluya tutulmak buna derler hoş yazıydı kaleminiz daim olsun saygılarımla selamlar
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
ÇOK GÜZEL GARDAŞIM SEN MAŞALLAH BU İŞLERİDE BECERİYOSUN
ÇOKTA GÜZEL OLMUŞ KALEMİNE KUVVET GARDAŞIM SELAMLAR SAYGILAR
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
...Bekir bey Nazlıgelin çok doğru söylemiş. bu gerçek bir naçar kalmış birisi değil. bu kaşarlaşmış dilenci. bunlara hiç ama hiç acıma. dünya kurulalı bunlar dilenirler ve her çağa göre dilenciliklerini (halkı kandırmanın yolunu) değiştirirler. kimi zaman Allah için bir sadaka, kimi zaman fal, kimi zaman dini kitap, v.b entrikalarla TÜRK halkını kandırırlar.
...Halkın bu duygusuyla oynayanlara Allah lanet etsin.
...bir gün bende böyle birini apartmanımızın içerisinde daha sabahtan dilenirken gördüm. genç bir kız idi. ne işin var dediğim de dileniyorum dedi. bende sizin hikayedeki adamlar gibi yaptım. (tabii ki korkutmak için) kıza "gel bakayım merdiven boşluğuna" deyince baktı ki pabuç ağır çekip gitti.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Kaderden kaçılmaz mı diyorsun abi. Rabbim kimseye öyle kader yazmasın.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ustam Tanrı misafirini neden götürüp camiye bırakmamışlar..
Aslında derslikti. Ben isteyenleri sevmiyorum. Hele o sokaklara salınan çocukların ana, babalarından nefret ediyorum.
Şimdi bu kadın eğerki başkasının evine gece için gidiyorsa çoğu şeyi göze almalıdır.
Ey aymaz kır bacağını evinde kal ve çalış. Öğle beleşten para kazanmak olmuyor. Çocuklarımız için bizler nasıl didindik, sen de yap.
Efendim kimse bu tür insanlara lütfen para vermesin !!!
Bende makale canlı imiş gibi nerde ise ustamla kavga edeceğim.
Ne yapayım bunlara çoook kızıyorum.
Saygımla.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Osman NURANİ
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Kıymetli Üstat Bekir Akbulut, Kadıncağız Tanrı misafiriyim dediği halde,İnsanlıktan yeterince nasibini alamayanlar aynı düşüncelerle Tanrı misafirini korkuttular,Allah korkusu eksildiği an insanoğlu vahşileşiyor,Her iki ev sahibi erkeklerde imtihanı geçemedi,notları burada belli olmaz ancak esasta notlar belli olur.Güzeldi,insanı düşünmeye,tekrar düşünmeye sevk etti.Yüreğinize sağlık,Selam ve saygılarımla birlikte sağlık ve mutluluk diliyorum..