- 477 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Dağın gölgesinde ki beyaz şehir..
Dağın gölgesindeki beyaz şehir…
Bu hafta sizi yılın neredeyse 6 ayı karlarla örtülü,efsaneler,türkülerle dolu bir dağ şehrine götüreceği.Erzurum a.
Gezecek,görecek,anlatacak çok şey var..
Erzurum sert kara ikliminin hüküm sürdüğü palandöken dağı eteklerinde kurulu tarihi M.Ö 4000 yıllarına kadar uzanan bir şehir.Kayak turizminden ,tarih turlarına,doğa gezilerine ve alışveriş tutkunları için töresel otantik eşyalara kadar ,içinde bulunduğunuz her anı dolu dolu yaşayabileceğiniz bir yer Erzurum.
Önce şehir turu yapıp ardından dağa çıkalım.Erzurumda Bizans,Selçuklu ve Osmanlı döneminden kalma mimari yapılar bulunuyor.Şehir merkezinde bulunan bu değerli yapılardan bazılarına çok kolay ulaşabilirsiniz.Anadolunun en büyük medresesi bunlardan biridir.Kapı girişinde iki minare göze çarpar.Medrese adını buradan alır.çifte minareli medrese…Ön kapıdan girdiğinizde büyük bir avlu karşılar sizi.Medresenin içinde ve taç kapısında Anadolu Selçuklu taş süslemelerinin en güzel örnekleri mevcuttur.avlusunda resim sergileri,halı ,kilim sergileri olmakta.böyle zamanlarda gezmek ayrı bir keyifli..
Erzurum da görülmeye değer bir diğer medrese,Yakutiye medresesi..Medrese Türk İslam eserleri ve Etnografya müzesi olarak kullanılmakta.bu iki önemli tarihi mekanın dışında saat kulesi,Erzurum kalesi,üç kümbetler,ulu cami,kurtuluş savaşımızın özel hatıralarını barındıran Atatürk evi,kongre binası,arkeoloji müzesi,Bizans dönemi eserlerinden haho kilisesi ,öşvank kilisesi tarihte gezinti yapmak isteyenlerin görmesi gereken yerlerden.
Tarih turunun ardından doğayı kucaklamak isteyenlerle şimdi bir doğa harikasını göreceğiz.Burası tortum şelalesi.
Tortum çayının 48 metre yüksekten düşmesiyle oluşan bu çağlayan dünyanın en büyük çağlayanlarından..Erzuruma 120 kilometre mesafede .görmeden dönmeyiniz diyeceğim yerlerden.özellikle bahar aylarında manzara doyumsuz..mağara meraklıları için de erzurumun ispir ve oluk ilçesinde kik adet mağara bulunuyor.ve peri bacaları.doğu anadoluda yalnızca Erzurum narmanda görebilirisiniz bu jeolojik oluşumları..ve doğa cömertliğini sürdürüyor Erzurum da kaplıcaları ile.pasinler,ılıca ve Köprüköy kaplıcaları şifa arayanlar ,ya da sularında rahatlayıp ısınmak isteyenler için..
Kar ve kayak tutkunları için palandökenin o türkülere konu olan havasını solumak ayrı bir keyiftir.palandöken kuzey yamacındaki kar miktarı,kalitesi ve Türkiyenin en uzun pistine sahip olması nedeniyle gözde bir kayak merkezi haline gelmiştir..şehir merkezinden 4 km lik bir yolculukla oteller mevkiine ulaşabilirsiniz.palandöken doğal güzelliklerini yanı sıra artık kış sporları yapmak için tüm modern imkanları da sunmakta.iki adet beş yıldızlı ve bir adet dört yıldızlı otel mevcut.Palandökenin o ihtişamlı yamaçlarında kayıp mis gibi dağ havasını soluduktan sonra acıkmaya başladığınızı hissederseniz tadı damağınızda kalacak Erzurum lezzetleri için şehre geri dönmeyi öneriyorum.
Üzerinde meşhur cağ kebabı yazan restorantlardan birine giriyoruz hemen.önceden terbiye edilmiş etlerin şiş üzerinde kömür ateşinde pişirildiği bir yatık dönerdir bu kebap.adını cağ adı verilen şişler kullanılarak servis edilmesinden almıştır..Yöreye özgü lavaş ekmeği ile beraber sunulur.hiçbir yerde burada ki lezzetini bulamazsınız bu kebabın..yedikçe yemek isteyeceğiniz usta ellerle hazırlanmış bir lezzet.. Erzurum un meşhur kadayıf dolması ile tamamlayabilirsiniz bu leziz yemeği..bu tatlı, kadayıfın içine ceviz konularak sarılıp kızartılması ve şerbetlenmesi ile yapılıyor. Erzurum da usta ellerden çıkmış bir kadayıf dolmasının tadı uzun süre damaklarınız da kalabilir dikkat!!!!
Diyeti artık dönünce düşünün..şimdi alışveriş zamanı..oltu taşı işçiliğinin nesilden nesile meslek olduğu bu kentte çok özel takılar bulmak mümkün.bilezikler,kolyeler,küpeler,gümüş işlemeler Bu özel parçalardan edinmek isterseniz Rüstem paşa bedesteni tam size göre…
Çok uzak ve çok yakın bu dağ şehri dolu dolu zaman geçirmek ,yorulmak,dinlenmek,eğlenmek ,için doğru seçim.
Suyun şekilden şekle girip dans ettiği bu soğuk şehrin sıcak dost insanlarıyla kıtlama çay içmek ,işte bütün gezinin belki de en güzel anları olacaktır.bu keyfi yaşamak için tarihi Erzurum evleri sizi bekliyor..
Erzurum da otellerin lüks havasından tarihin tozlu sayfalarına,doğanın hepsini geride bırakan ihtişamına kadar her türlü güzelliği birlikte yaşayabilirsiniz.Erzurum da doya doya yaşamı içine çekeceğiniz bir gezi diliyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.