- 1878 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
Bu Konuda Bilgisi Olan Lütfen Açıklasın!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bu konuda bilgisi olan lütfen açıklasın.!
Enerji Verimliliği Kanunu” ile Türkiye genelinde
yaklaşık 2 milyon binada (10 milyon kişi) kullanılması zorunlu hale gelen ve
yurt dışından getirilen taksimetre türü,
kullanım süresi 10 yıl,
10- 20 yıllık pil ömrüne sahip,
evdeki peteklere takılarak, yaptığı ölçümleri bir cep telefonu gibi ölçüm şirketinin merkezine gönderen,
modem sistemi ile kullanıldığı zaman, kullanıcıya tüketim verilerini internet üzerinden canlı yayında oda oda takip etmesini sağlayan,
AB ve ISO direktiflerine uygun üretildiği belirtilen “ısı pay ölçer” cihazının yakıt tasarrufunda adil ve yararlı olduğu ifade edildi..
Peki ya zararları neler..?? ..
İnsan sağlığı (beyin kalp vs) özellikle çocuklar üzerine etkileri bilinmiyor..?
Manyetik alan..?
Isı ve Pil.?
Radyasyon ?
Yabancı ürün ne kadar güvenli…?
Ölçüm dışında kötü amaçlı kullanılmayacağını kim garanti edecek (evleri de izlemek mümkün..?)
..vs
Sorular cevabını arıyor?
Üretici firma/lar olumlu özelliklerin yanı sıra “ısı pay ölçer” ürününün olumsuz yönlerini kullanımda dikkat edilmesi gereken olumsuz özelliklerini açıklamış mıdır ?
Üretici firmalar kamu bilgisi dışında yetkililere olumsuz özellikler konusunda özel bir açıklama yapmış mıdır?
Olumsuzluklardan doğacak tüm zararlar konusunda bir güvence vermiş midir?
Zararları ve zaman içinde oluşabilecek olumsuz etkileri konusunda ülkemiz yetkililerince özel bir araştırma yapılmış mıdır ?
Bu konuda bilgisi olan lütfen açıklasın..!!
Bu vesile ile düşüncelerimi paylaşmak istiyorum:
Her ürün olumlu özelliklerinin yanı sıra olumsuz özelliklerini de beraberinde taşır.. Ürünlerin olumlu özelliklerinin maksimum, olumsuz özelliklerinin minimum yok derecesinde olmasına son derece dikkat edilmelidir.
Özellikle İthal edilen tüm ürünler hakkında üretici firmaların bilgilendirmesi dışında da araştırmalar yapılması şarttır.
İnsan sağlığını, özel hayatı, ülkenin insanlığın geleceğini tehlikeye atmayan, doğal yaşama zarar vermeyen, kalitesi yüksek ürünler her zaman tercih sebebi olmalıdır.
Teknolojik hayatın zirve yaptığı günümüzde daha sağlıklı yaşamak zararları en aza indirgemek için ürünleri “bilinçli kullanım” şarttır. Bu nedenle artık
Teknolojik ürünlerde de yepyeni bir döneme geçilmelidir.!!
Önerim;
Teknolojik ve insan kullanımına sunulan tüm ürünlerde;
kullanılan her türlü malzeme, materyal içeriği,
kullanılan her türlü element- bileşik her çeşit madde ve
birbiriyle çeşitli şartlarda olacak- oluşabilecek etkileşim durumları
(sıcak-soğuk- ısı-basınç vs nedeniyle )
ürünlerin üzerinde ve/ya kullanım kılavuzunda prospektüs biçiminde mutlaka yer almalı kullanıcı bilinçlendirilmeli,
zaman içerisinde olumsuzluklardan doğabilecek her türlü zarar-ziyan
mutlaka üreticilerince karşılanmalı telafi edilmelidir.
Doğal yaşamı-çevreyi korumak ve tasarruf etmek amaçlı imal edilen ürünlerin geri dönüşümü de sağlanmalıdır.
Saygılarımla..
Sabiha Küçüktüfekçi
YORUMLAR
Teknoloji öylesine gelişti ki,hangi yöne bakılırsa bakılsın araştırılması,incelenmesi o nesnenin hakında yapılan irdelemelerini yapılırken bilinçli olarak deney ve gözetim sonucunda elede edilen zararlı ve yararlı yönlerini tespit edilerek yaşamaya katılmalıdır.Teknik sürekli değişim içerisindedir.Sadece bu yönde değilde,hayvansal ürünlere de o yönde kontrol edilmelidir.Dünya varlığını ve kendi iç dünyasında edindiklerini bir başka yönde değişik şekilde uygulamaktadır.Artık siyası ve sosyoloji yönde ülkeler birbirlerini yok etmek için hep hileli yollara baş vurmuşlar.Zira geri kalmış ülekelerin içine girip o ülkenin iç işlerine girerek o ülkenin insanlarını birbirbirlerine düşman ettirerek kıyıma giriyorlar...Yanıbaşımızdaki Sürıyenin durumu ve diğer arap ülkelerin içindeki yaşanılanları dramlarını yabana atmamak gerekir.Bunlardan ibretle ders almamız gerekirken;ne yazık ki ORTA DOĞU PROJESİYLE emperyalizme hizmet ediyoruz.Dolaysiyle her gün yediğimiz meyva ve yiyeceklerde bile endije ediyoruz.Örnekleri çoğaltmakla bitmez değerli şairem...
Bu duyarlı yüreğinizi içten kutlar iyi ki varsınız ...Sevgi ve hürmetlerimle can dost...
Teknolojinin gelişmesine bağlı olarak enerji sarfiyatının da artması kaçınılmaz bir sonuç. Günümüzün en büyük sorunlarından biri de enerji üretimi. Bu bağlamda sarfiyatın haricinde kayıp, kaçak ve tasarruf üzerinde ne kadar durduğumuz da ayrı bir önem taşımakta. Enerji üretmek çok önemli ama bundan daha önemlisi onu verimli ve tasarruflu harcamak olduğuna herkes kanidir. Yinede göz ardı edilen üretimin ne kadar temiz olduğu ve insan sağlığına etkilerinin neler olduğu? Metanın maneviyatı yok ettiği şu günlerde sorulması gereken şu aslında: ''Sermaye için her yolu mübah sayanlar, ömrünüzden bir saati kaça satarsınız''? Unutmayınız ki bu yolla çocuklarınızın hayatını ipotek altına alıyorsunuz.
Peteklere takılan bu ürün nasıl bir fonksiyona sahip ki tasarruf ettirsin? Mantığı, işlevi açıklanmadıkça faydalı olabileceğinin yanı sıra sakıncalarından da şüpheler eksik olmayacaktır. Acizane ön yargım bu. Ön yargı diyorum çünkü bir çok ürün gibi bu da rant ürünü gibi geliyor bana.
Teşekkürler paylaşımınız için.
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
ne güzel düşünür ne güzel dersiniz sorunlar sorguladıkça araştırıp bilinçlendikçe çözülecektir
düşüncelerinizi paylaşma nezaketinize hayata kattığınız cümle güzelliklere gönül dolusu teşekkürler iyi ki varsınız çok değerli halil ibrahim meral dost..:)
sevgim saygım selamlarımla..
Yazınızda bilinçli bir şekilde sorgulama vardı. Bu takdire şayandır. Uygulama ne getirir ne götürür zaman gösterecek elbette. Zaman tanımak lazım. Ama insanların bilinçlenmesi son derece önemli.
Kutluyorum sevgili Sabiha Hanım.
Sevgilerimle.
Aynur Engindeniz tarafından 12/11/2012 8:44:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
sizin de vurguladığınız gibi sorunlar ancak bilinçlendikçe çözülecektir
düşüncelerinizi paylaşma nezaketinize hayata kattığınız cümle güzelliklere gönül dolusu teşekkürler iyi ki varsınız çok değerli Aynur dost..:)
sevgim saygım selamlarımla..
Sabiha Hocam, can alıcı bir konuya değinmişsin. bu aletin takma zorunluluğu varsa, neden evin dışına giriş vanası koyup oraya takmıyorlar. Sizin görüşünüze katılmamak elde değil, ya evleri gözetliyorlarsa?
Ya insan sağlığına zararlı ise? Bütün bunlar araştırılmadan nasıl zorunlu hale gelir anlamış değilim. Yabancılar bizde domates bile alsalar, kırk laboratuvarda inceliyorlar, az da olsa zehir atığı bulsalar geri yolluyorlar.
Neden biz araştırmıyoruz/araştıramıyoruz? Türk milleti koyun mu yani:(
Teşekkürler paylaşım için.
sevgimle...
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
ne güzel dersiniz sorunlar ancak bilinçlendikçe çözülecektir..:)
düşüncelerinizi paylaşma nezaketinize hayata kattığınız cümle güzelliklere gönül dolusu teşekkürler iyi ki varsınız değerli Emine dost..:)
sevgim saygım selamlarımla..
Medya (özelikle basın, televizyon) aracılığıyla insanlara, zenginleştirilmiş tüketim; tüketim farklı yaşamaktır sloganlığıyla empoze edilmenin yüzünden her birey bir kapitalist çöplüğü olmuştur. Her yapay üretim insan sağlığını olumsuz etkilediği bir gerçektir. Fakat ne yazık ki talep arz yüzünden bunlar gerekli gibi görünmektedir.
Ayrıca üretilen alet-araçlar gelişmiş ülkerde ihtiyaç olarak kulanabilir fakat az gelişmiş ülkelerde ise amaç olarak kulanılmaktadır.
Duyarlılığınızdan dolayı teşekkür ederim. faydalı ve bilgilendiriciydi
selamlarımla
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
bilinçlendikçe sorunlar kendiliğinden çözülmeye başlayacaktır..:)
düşüncelerinizi paylaşma nezaketinize hayata kattığınız cümle güzelliklere teşekkürler iyi ki varsınız değerli Deman Ronahi dost..:)
sevgim saygım selamlarımla..
Sabiha Hanım,
Duyarlı bir konu seçerek bizleri de aydınlattığınız için teşekkürler.
Saygılarımla.
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
düşüncelerinizi paylaşma nezaketinize hayata kattığınız cümle güzelliklere teşekkürler iyi ki varsınız değerli dost kukurikuu..:)
sevgim saygım selamlarımla..
" İnsan sağlığını, özel hayatı, ülkenin insanlığın geleceğini tehlikeye atmayan, doğal yaşama zarar vermeyen, kalitesi yüksek ürünler her zaman tercih sebebi olmalıdır."
Böyle bir tercih halkın yararına olur...-Ki doğrusu da budur. Bu istemler, haklı ve karşılanabilir istemler..
Tersi bir seçim ise dünya ekonomisine yön veren azınlık varsılların çıkarına ters düşecektir kuşkusuz.
Dolayısıyla umutsuzum:(
Tebrikler duyarlı kalem.
İlyada odyssiea(N.D) tarafından 12/25/2012 8:07:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
bilinçlendikçe çiçeklenir umutlar..:)
düşüncelerinizi paylaşma nezaketinize hayata kattığınız cümle güzelliklere gönül dolusu teşekkürler iyi ki varsınız değerli İlyada dost..:)
sevgim saygım selamlarımla..
Güzel bir konu seçmişsiniz. hayatımızda kullandıgımız hiç bir yapay ürün sıfır riskle üretilmemiştir. her ürünün belli başlı yararları oldugu gibi insan hayatı üzerindede az yada çok zararlı etkileri vardır.evimizde kullandıgımız televizyondan, buzdolabından, bilgisayardan, cep telefonundan tutunda mikro dalga fırınımıza kadar. Hala avrupanın birçok ülkesinde yasak olan bazı rasyasyon yayan cihazları bugün ülkemizde rahatlıkla satılmakta gerek kaçak yollardan gerekse resmi yoldan bir şekilde ülkemize girişleri yapılmakta. bu konularda toplum bilinci oluşmamış bir milletiz. ya birşey olmaz mantıgıyla yada " atın ölümü arpadan olsun " mantıgıyla hareket ediyoruz.
Avrupa ülkelerinde her ürünün üzerinde gerekli tüm bilgiler yer alırken bizde üst üste yapıştırılmış etiketler, sahte bilgiler yer almakta. hal böyle oluncada sakatlıklar hatta ölümler bile kaçınılmaz hal alıyor. yazınızda birçok soru sormuşsunuz muatabı çıkarmı bilmem bir yetkili çıkıpta evet faydaları şunlardır ama bunun azda olsa şu gibi zararları vardır dermi ? bana sorarsanız olsada demez çünkü onlar için insan saglıgı ikinci planda önce cepleri dolacak.
Her yazar sizin gibi cesur olsa doğruları yazsa toplumu andınlatacak kadar kalemi keskin olsa ama bunuda engellemek için ellerinden geleni yaparlar bu ülkede nice yazarlar dogruları yazdı diye senelerce içeride tutuldular.
saygılar...
DOSTLUKCAN tarafından 12/11/2012 1:23:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
okuma nezaketiniz düşünce paylaşımınız ve hayata kattığınız cümle güzellikler için gönül dolusu teşekkürler iyi ki varsınız çok değerli dostlukcan..:)
sevgim saygım selamlarımla..
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
sağolasınız değerli Seçil dost hayata kattığınız cümle güzelliklere teşekkürler iyi ki varsınız..:)
sevgim saygım selamlarımla..
bence takmaya gerek yok....televizyon bile bazı yanlış satışlara alet ediliyor şaştık kaldık duyarlı kalemi kutluyorum saygılar
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
dışarda olsa hadi neyse evin içinde her gün her odada, ithal ürün tehlikesiyle ilgili hiçbir bilgi yok ve kanun gereği zorunlu...
okuma nezaketiniz düşünce paylaşımınız ve hayata kattığınız cümle güzellikler için teşekkürler iyi ki varsınız değerli Tacettin dost..:)
sevgim saygım selamlarımla..
Saygıdeğer Sabiha Küçüktüfekçi,
Hayatı anlamlı kılan cümlelerinizi için öncelikle sonsuz teşekkür ederim( kendi adıma).
İnce düşüncelizle insanları düşündürmeniz ne güzel.
Siyasi düşüncelere çekilmeyeceğini umarak kendi düşüncelerimi söylemek isterim.Laboratuvar bir ülkenin denek insanlarından oluşan bir toplumuz malesef.İstatiksel olarak rakam veremesemde kendimce sizin gibi erinliğine düşünen -düşünen- insan sayısı yüzde iki yada üçü geçmez.Belki bende geri kalan 97 lik dilimin içindeyim.Siz enerji konusundan bahsederken, benim aklıma resmiyetin çerçevesinde şehirlere kasabalara kurulan baz istasyonları geldi. Ama ben daha eskilere gittim.Televizyon vericilerinin ilk kurulup yaygınlaşmaya başladığı zamanlarda kendi gözlerimle gördüm vercinin yönündeki tüm kuruyan kaysı ağaçlarına.Ve devasa bir alanının uzunluğunda gidiyordu. ( bu birinciydi )
Sonrasında her yere çoğu gizli bir kısmı kaçak cep telefonu bazları kuruldu.İstatikçi olsaydım ilk araştıracağım şeylerin başında cep telefonlarının yangınlaşmasını hastanelerden aldığım kanser vakalarıyla orantılardım. ( bu ikinci)
prospektüs ( siyah yazmışsınız ne güzel) ülkemizde kullanılan birçok ilacın test aşamasında iken dışarıdan ülkemize sokulduğu ve resmiyet içinde sunulduğu satıldığı.Komik olansa uygun olmayan ilaçların yurt dışında on yıl önce kullanımı yasaklanırken bizim ülkemizde onaylı bir şekilde satılması..( bu üçüncü)
Dördüncü ise kapital bir sistemin dişlisi içinde bu sözler hep siyasetle alakalandırılıyor.Ki ben siyaseti hiç bir zaman sevmedim sevmemde...
Savunduğum tek şey hümanism..Gerisini bilmem anlamam karışmam da hiç bir zaman...
Saygıdeğer Sabiha Küçük Küfekçi, hayata anlam katan cümleleriniz için tekrardan size teşekkür ederim....
Sonsuz saygı ve selamlarımla...
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
durumu özetleyen güzel tesbitti..:)
insanlık siyasetin.. herşeyin çok çok ötesinde..:)
insanlık yararına olan her konuda çekinmeden düşüncelerimizi ifade etmek zorundayız..
açıklamalarınıza katılmamak ne mümkün.. şahit olduğum vakalar var.. çocuklarda beyin ile ilgili sorunlarda ciddi artışlar var işin ilginci çocuklarda norolojik taramalar beyin tomografisi ekg vs çok kısıtlandı olayın farkındalar sanırım.. bunda da cep telefonlarının bilgisayarların tv lerin evlerdeki elektronik eşyaların manyetik alanları baz istasyonları ışıklar vs..etken olmakta elektronikler böylesi sorumsuz şekilde kullanılmamalı sadece insanlar değil tüm canlılar olumsuz etkilenmekte..:(
bir öğrencimde gözlemim sonucu nörolojik bir sorun olduğunu tesbit ettim bu konuda önlem alınması için veliyi uyardım doktor kontrolünde tarama yaptırmasını sonucu getirmesini istedim.. veli çocuğunu doktora götürüyor ve durumu anlatıyor doktor çocuğu inceliyor ve hiç bir şeyi olmadığını söylüyor ve "öğretmen kendi işine baksın" diye de bana mesaj yolluyor.. ben de öğretmenin kesinlikle tarama sonucunu istediğini söyleyin dedim bunun üzerine tarama yapılıyor ve beyinde sorun olduğu ortaya çıkıyor doktor hayrete düşüyor ve diyor ki "lütfen o öğretmene sorun bunu nasıl anladı acab?" öğrenciye ilaçlı tedavi uygulandı vs..:)
çok değerli düşünce paylaşımlarınıza hayat kattığınız eşsiz cümle güzelliklere gönül dolusu teşekkürler iyi ki varsınız Dilek Yıldızı dost sevgim saygım selamlarımla..:)
Saygıdeğer Sabiha hocam;
İthal ettiğimiz pek çok ürüne harcanılan para, hepimizin geleceğinden çalınmış cebinden çalınmış bir paradır.
Yerli malı türkün malı, her türk onu kullanmalı! diye bir sloganımız vardı.
Ancak yerli burjuvazi doymak bilmez kâr haddini aşırıya kaçırınca rekabet de kaçınılmaz oldu ve global sermaye devlerinin de baskıları sonucu, milli burjuvazimiz de uluslararası yabancı sermaye zincirine eklemlendirildi.
AB'ye üye olmak adına Gümrük Birliği Anlaşması'na imza koyanlar, sonuçta sömürüyü cilalayıp, allayıp pullayıp, milletin gözüne soktular.
Savunmadan, yiyecek giyecek , optikten, kimyasal malzeme ve elektronik ve otomotiv sanayisi başta olmak üzere ziraat ve tarıma kadar pek çok alanda (tohumculuk , GDO ve hayvan üretimi buna dahil) bugün herşeyi ithal eder konuma geldik.
Elimizdeki yerli sanayi kuruluşlarına da yabancı sermayeye ortak ettik. Altın yumurtlayan tavukları sattık. Cumhuriyetin kazanımları bir bir elden gitti. Buna bağlı ortaya çıkan cari ve idari açığı, trafik cezalarıyla(!) kapatmya çalışan, alkollü içeceklere ve petrole zama yaparak, dünyanın en pahalı petrolünü neden kullanan biziz diye sormayıp, hiçbir aktif direnişte bulunmayan tek halk türk halkı!!!
Bu bağlamda reaksiyonunuza hak vermemek olanaksız.
Kutlarım bilincinizi ve duyarlılığınızı.
Selam saygı ve sevgilerimle hep...
Şaban Aktaş tarafından 12/10/2012 10:09:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
önemli konulara ne güzel parmak basmışsınız..:)
eğitim anlayışı "yaratıcı gücü" geliştirmediği sürece ilerlemek için yenilikleri hep dışardan almak zorunda kalırız..:( heba olan sadece ülkenin parası değil hep dışardan almak hazıra konmak düşünceyi ithal etmek ülkemiz insanlarının düşünme gücünü bloke etmek demektir ki bu da ülkeyi düşünme özürlü hale getirir zira zorluklar çözüm için atağa geçmemize düşünmemize üretmemize düşüncelerin değer kazanmasına vesile olurlar vs...
çok değerli düşünce paylaşımınıza hayata kattığınız eşsiz cümle güzelliklere gönül dolusu teşekkürler iyi ki varsınız Şaban hocam sevgim saygım selamlarımla..:)
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
okuma yorumlama nezaketinize hayata kattığınız cümle güzelliklere gönül dolusu teşekkürler iyi ki varsınız değerli Sema öğretmenim sevgilerimle hep selamlar..:)