KALIBININ ADAMI OL
“Kalıbının adamı ol !” dedi adam .Ya bu kalıpçı mı, marangoz mu, demirci mi nedir diye sorguladım şaşkın şaşkın? Ama tuttum bu sözü. “Kalıbının adamı ol.” Bir kalıp sabun gibi köpürmeden, erimeden. Harbiliği ifade ediyor, delikanlılığı ki ilçede had safhada delikanlı fazlalığı var zannımca. Pat dediğimizde ödü kopan ama sırf hava olsun diye racon kesmeye kalkan. O zaman demezler mi adama :“Kalıbının adamı ol !” diye. Kalıpçılık güzel meslek. Bu zamanda para eder. Her yüze karşı farklı bir yüzle çıkıyoruz. Sıkı bir kalıba ihtiyacımız var. Kalıplar ki cilde iyi gelir. Sivilceleri patlatır, cildi sıkılaştırır. “Kalıbının adamı ol” dedi biri. Ben de:” He olurum abi, sen kızma yeter ki!”diyerek çocukça bir gülümsemeyle yola çıktım. Size tavsiyem bulaşmayın insanlara. Cinnet geçiren geçirene..
Rodin, Dante‘yi ifade etmiş Düşünen Adam Heykeli’nde. Dante’de ömrünün yarısında Cahit Sıtkı‘nın kaleminde özünü bulmuş ilahi kanallarda. Kalıbının adamı olmuş yani. Necip Fazıl, Büyük Doğu İdeali’ni nefsinde yaşamış, bir davanın adamı olmuş. Mahatma Gandhi, Hint Özgürlüğü’nün yarı çıplak, yarı zayıf, yarı siyah bir temsilcisi olarak kalıbının bil hakkın adamı olmuştur. İncili Çavuş, İran Şahı‘nın karşısında Pembe İncili Kaftan’ını -bir kalemde silerek- yere serip üzerinde bağdaş kurup oturarak fedakar bir kalıp adamı olmuştur. Malcolm X, siyahilerin hakları için mücadele etmiştir. Kalıbının adamı olmuştur. Kalıbının adamı olamayanlar da vardır lakin onları burada ifade etmek zamanı heba etmektir, sayfayı ziyan etmektir.
Fakirleri giydiren birisi, yediren açları; sahipsizleri himaye eden, güçsüzleri kollayan, ağlayanları teskin eden; geçmişine küfretmeyen, değerlerini alaşağı etmeyen; insanları seven, nebatatı koruyan, hayvanatı katletmeyen birisi. İşte kalıbının adamı. Aranan bulunmuştur. Başka lügata gerek yok. Bizim lügatımızda buna: “Adam gibi adam” derler. Diyojen otursun yerine de elindeki fenerle artık karanlıklarda adam arasın. Gündüz gözü ile fenerin ışığını yakıp sonra feneri insanların gözünün orta yerine dikip: ”Adam arıyorum adam” diye haykırmasın bir zahmet. Geçmişe gönderme yapıyoruz. Filozoflara taş atıyoruz. Kalıbının adamı olamayanlar dikkat! Kalıplarımız tükenmek üzeredir. Kalıpsız kalmamanız dileğiyle. Bir kalıp yeşilinden sabun tertemiz eder insanı boydan boya. Sanırsınız ki Kevser Suyu’yla yıkanmışsınızdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.