- 813 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
EROZ YONUN EN TEHLİKELİSİ
Türkçe karşılığı: yokolma,çölleşme,özellikleri kaybetme gibi anlamlar taşır.
EROZYON yalnız toprakta,ormanda,denizde, havadamı???
Çağımızda, toplumsal erozyon başladı . Hemde hızlı bir şekilde önü kesilemiyor,sağanak,halinde ,yağan yağmur gibi,şiddeti gitgide artarak...Ailede başlıyor..Otuz yıllık, kırk yıllık evlilikler sudan bahanelerle çatırdamıyormu???
Kolay ve lüks hayat için erdemler,örf ve adetler,tabular yok olmuyormu???
Güzel kızlarını, yakışıklı çocuklarını hemen ünlü yapmak için herşeyinden vazgeçen anne ve babalar etrafta cirit atmıyormu???
Televizyon reytinglerini yükseltmek için aile içi sırlar deşifre edilmlyormu???
Kolay yaşam için çocuklarını, terkeden yasak ilişkileri meşru gösteren kişiler her gün çoğalmıyormu???
Gündemde kalmak için çocuğu yaşındakilerle evlenip hemen boşananlar hep boy göstermiyormu.???
Çevremiz günü kurtarmak isteyen insanlarla dolu...Dostluklar acemi bir aşçının yaptığı çorba gibi,,,kokusu nefis ne tat var ne tuz.......
Akrabalık bitti.... Komşumuz ölürse kokusu etrafa dayanılmaz halde ise haberimiz oluyor..
Ziyaretler kayboldu. Akşam gezmeleri ikramlar hep anılarda!!!!
Hayatımız koşuşturmada, tv karşısında sürekli zaplıyoruz,, politika vetartışma programlarını hiç sevmeyip devamlı acılı dizileri izliyoruz ...
Heyy gidi Reşat Nuri sen bu yaprak dökümünü bu kadar uzunmu yazmıştın?...
Yoksa yeni bölümleri öbür dünyadanmı gönderiyorsun...
Tüketim körüklenirken bankalar krediye pirim veriyor.On kişiden dokuzu borçlu,cepler kredi kartlarıyla dolu...Cadde ve sokaklar lüks arabadan geçilmiyor...
Cep telefonu neredeyse rahimdeki çocuğada alınacak...
Politikadaki erozyon yazımı kokutacak diye fazla açmıyorum...
Ozanın dediği gibi:
ETİN YERİNE PİŞTİ PIRASA
BÜLBÜLÜN YERİNE KONDU YARASA
DÜNYA KALDI EŞEK İLE TERESE....
Günümüzde göbek kaşıyandan çok yağcı ve yalakalar var...Birde her devrin itleri var.
Herkese aynı mesafede ulurlar.Bunlar hep gelecekten çalarlar.
Bir araya gelince koro halinde:
DEVLETİN MALI DENİZ YEMİYEN DOMUZ!!!
BAL TUTAN PARMAĞINI YALAR
KOMŞUDA PİŞER BİZEDE DÜŞER
AKILLI ADAM SENDE YAPSAYDIN
ALDIĞIMIZ RÜŞVET DEĞİL BAHŞİŞ
DENMİYORMU.......
Bak kardeşim şu adam varya tam bir salak görevdeyken isteseydi köşe olurdu köşe,,,,,,
O kişinin itibarı yalnız tanıyanlarda.....
Ev içindeki hali ....PISIRIK, KORKAK, APTAL Neyaşadı ne yaşattı....Diye dışlanmıyormu???
Böyle giderse gelecek facia....
Babam bana ben oğluma oğlum çocuğuna aynı şeyleri söylüyoruz....İNŞALLAH DÜZELİR...
Ayıp, yazık,günah kelimelerinin yerini,,,Banane boşver,bana değmiyen yılan bin yıl yaşasın DENMİYORMU.???
Örnekler saymakla bitmez...Daha binlercesi var.En büyük EROZYON bu değilmi???
Ağaç dik toprağı, kömür yakma havayı,kirletmessen suyu kurtarırsın
Peki nasıl kurtulacağız İNSANA, İNSANLIĞA dadanan bu virüsten ...........
YORUMLAR
Ayıp, yazık,günah kelimelerinin yerini,,,Banane boşver,bana değmiyen yılan bin yıl yaşasın DENMİYORMU.???
Örnekler saymakla bitmez...Daha binlercesi var.En büyük EROZYON bu değilmi???
Ağaç dik toprağı, kömür yakma havayı,kirletmessen suyu kurtarırsın
Peki nasıl kurtulacağız İNSANA, İNSANLIĞA dadanan bu virüsten ...........
kutladım saygımla.