- 1667 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
SON GİDİŞ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
SON GİDİŞ
Evveliyatında vardı gidişlerin.
Her son dediğim, bir öncekinin devamıydı.
Artık yetişir dediğimde…
Yanılgı öfkemin mağduruydu.
***
Denizin tuzu nemli dudaklarımda eriyip giderken, fısıltı halinde rüzgâr kulağımı tırmalamaya başlamıştı çoktan. Bu son olmalıydı veya bana öyle gözüküyordu. Hatırlatılmak zorunda mıydı? Kasketinin açıklığında kırpışan gözler bir avuç midyeyi satma telaşındayken; bakışlarımı ne olduğu belirsiz bir hisle kaçırmam, kaçışlarımdan sadece biriydi.
Gardırobun sağ kapağını açmayalı on yedi gün olmuştu. Geride bırakılan birkaç kazak, parfüm, çorap ve iç çamaşır. Cansız varlıkların can alıp canımı yakmaları, renklerin hücum edip gözlerimi karartmaları depresif halimi alevlendiriyordu. Odanın beyaz duvarlarında asılı olan resimleri tersinden çevirdim. Zaman geçtikçe tahammül sınırlarım zorlandıkça hepsini şifonyerin çekmecesine tıktım. Gece çöktüğünde, çekmeceden yükselen sesleri duymamak için kulaklarıma pamuk tıkadım. Her biri gözümün önünde dans ederken tavandan sarkan ampul, yüzüme sırıtıyordu. Veyahut bana öyle geliyordu. Yoksa bana acıyor muydu ne?
Uykusuz geçen gecemde…
Odanın penceresini sessizce aralayıp, kimsesiz sokağa karşı dolunayın ışığında sigaramı içmek acımasızca keyif vericiydi. Belki de beynimin içindekiler sadece bu saatte uykudaydılar. Garip bir rehavetin kol gezdiği sessizlik, içimi ürpertiyordu. Dudaklarımı arasından süzülen sigaranın dumanı beynimi uyuştururken, belirsizliklere yelken açmak heyecan vericiydi. Bir o kadarda örseleyici.
Aslında yüreğimi acıtan ayrılıklar değil. Kaçışlardı.
Tıpkı benim yaptığım gibi.
Çok sevdiğim filmi izlememek.
Çok sevdiğim kitabı okumamak.
Müzik dinlememek.
Çok sevdiği köfteleri pişirmemek…
Çok.Çok.
Daha ne kadar sıralıyabilirim ki.
Lakin benim kaçışlarım masum. Kahpece değil. Namuslu. Sadece bir aldatmaca… Kendimi.
Aşk koca bir yalan. Onun olduğu kadar.
Sevmek sadece aldatmadan ibaret…
Bir gönül olmalı.
Vefanın kol gezdiği yürekte…
Ayrılıklar sağlam olmalı.
Temeli çürütmeden.
Dostane.
SEVİLAY DİLBER
YORUMLAR
Değerli yazar,
şu anda çalıştığım ofisteki arkadaşlarımla ilişkilerin ne kadar değiştiğini,insanların "aşk" derken kasteettikleri şey'in ne olduğunu anlayamadığımızdan ve "bencilleşen" insanın bütün münasebetlerinde bu çıkarcı tavrı görebilmenin mümkün olduğunu tartışıyorduk.
Bütün dünya bir uçuruma doğru giderken ters yönde gitmenin kurtuluş olabileceğine kim ihtimal verebilir?
Değişim her nerde olursak olalım bizi buluyor ve engelenemeyen bir virüs gibi içimize işleyip yuva yapıyor adeta.
Her yerde ve her kesimde değişim ve yozlaşma gözlemliyorum.
Aşk'ta başlayan değişim her ilişkiye ve birlikteliğe etki ediyor.
Söz değişince saz da değişir.
Aşk değişirse her şey değişir.
Aşk emek ister,gayret ve sadakat ister.
Aşk saygı ile beslenir,sevgi ile boy atar,acı ile yetişir.
Yazılarınız bu sayfaya ayrı bir kıymet katıyor değerli yazar.
Selam ve saygı ile.
Uzun olmasın ayrılıklar,kaç zamandır okuyamadık sizi.
erolabi tarafından 12/7/2012 11:18:09 AM zamanında düzenlenmiştir.
Saygıdeğer yazarım iyi ki varsın....Varlığın sayesinde bu güzel yazıyı okuttuğun için sonsuz teşekkür ederim sana.Yine harika betimlemelerinizi okurken film gibi gözümde canlandı ve daha fazlası...Uzun aradan sonra yazılarınızı okumak ne güzel...
Elinize yüreğinize saylık.Kutlarım...
En derin saygı sevgi ve selamlarımla...