UMUTTUR HER BEBEK
İnsanlar, ne garip, ne anlaşılmaz ve ne denli çoklar.Durmaksızın çoğalıyorlar.Doğanın gereğidir çoğalıp üremek, soyunu, türünü sürdürmek ama...
Salt içgüdü ile üreyen hayvanlar, salt doğa düzeninde üreyen bitkiler gibi değiliz ki biz...
İnsanı yaratan Yaradan,düşünüp yargılama,karar verme, sorun çözme yetisi aklı vermiş, bir de duyguları duyumsayabilmek için iç sesini duyabilmek için vicdanı vermiş insana...
İnsan yuva kurup, yeni bir canı dünyaya getirmeden önce oturup aklı ile düşünmeli, duyguları ,iç sesi ile duyumsamalı , karar vermeli.
Nasıl bir dünyada yaşıyoruz? Nasıl bir gelecek hazırladık?, nasıl bir dünyada yaşayacak bu masum bebek?
Koruyamadığımız, geliştirip yaşatamadığımız o güzelim gelenek, göreneklerimizin olmadığı,
her gün saygı, sevgi, minnet duygusunun yitip gittiği,iç sesini dinleyip acıma duygusu ile yaşayanların gün be gün azaltığı,yemyeşil doğanın,o güzelim ormanların para daha çok para için, hainlik için yakılıp yok edildiği,Yalnız kendisi için yaşayan bencil, kötü yürekli insanların çoğaldığı bir dünyada yaşasın diye mi yoksa salt içgüdüsel, çevresel dürtülerle mi bir can getirilecek dünyaya?
" Ata yapar, çocuğu çeker" diye bir deyiş vardır bizde. Peki o masum bebeğin suçu ne?
Dünyaya gelmek onun seçimi değil ki?
Bu seçim onu dünyaya getirenlerin seçimi..O zaman ona iyi bir dünya bırakmak, aydınlık, temiz, güzel yaşanılası güzel bir gelecek hazırlamak onların görevi, sorumluluğu...
Bunu beceremiyorsa, iyi, güzel ve aydınlık bir gelecek için çabalamıyor, savaşmıyorsa kötülerle, yanlışlarla, hayınlarla o masum canı bu dünyaya getirmeye de hakkı yok....
Yalnızca kendi duygularını doyuma ulaştırmak için bencilce , içgüdüsel dürtülerle bebek yapmak, ona sahip olmak suç işlemektir o masum cana karşı...
Her bebek bir umuttur.Umudu karanlıklara, umarsızlıklara, açmazlara atmak öldürmektir umudu...Yazıktır, kıymayın bebeklere, umutlara...
Yaşanılası güzel bir dünya bırakamıyorsanız, güzel aydınlık, mutlu bir gelecek hazırlayamıyorsanız.... Onları, umutsuzluğa, dipsiz kuyulara, karanlık soğuk sulara, kurtların, çakalların, akreplerin, yılanların içine atmayın....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.