"TEBERİK" BU ŞİİR KİTABINI OKUDUNUZ MU ?
Bir yağmur oldu gözlerim, kocaman mutluluk doldu yüreğim....
Şadiye Gürbüz ( Zaralıcan ) günler öncesinden haber vermişti bana.
"Ablacığım kitabım çıkıyor imza günüme seni de beklerim."
Yer ;2 Aralık pazar günü Bağcılar Otantik Sanatevi saat 13.00-17.00.
Ben biraz heyecan ,biraz telaş;" Nasıl , hangi arabaya bineceğim ?" diye araştırırken sağolsun Bekir Akbulut kardeşim
" Ablam,metrobüsle gel Şirinevler’den Güneşli minibüsüne bin , meydanda inersin ben seni bulurum "dedi.
İstanbul’un trafiği malum iki saatte ancak Güneşli’ye gelebildim..Bekir kardeşim sağolsun beni orada karşıladı;Telefon trafiği derken Şadiyeciğim o tatlı gülen yüzüyle koşa koşa gelip bizi Otantik Sanatevi’ne götürdü.
Küçük ama çok şirin bir yer, içerisi oldukça kalabalıktı. Kimler yoktu ki...
İlk aklıma gelenler Sami Aslan ,Ali Ekber Hırlak,Mazlum Zengin,Faruk Civelek,Azimet Işık, ( Zaralıeren ),Şahin Hanelci,Hülya Büyüköner ( Cansıla ) ve daha tanışamadığım arkadaşlarım...
Herşey o kadar güzeldi ki ...İlk önce Şadiye,canı ,birtanesi kızıyla karşılıklı şiir okudular.Çokk ...çok... duygulandık.
Ben de "Teberik" adlı kitabından onun harika bir şiirini okudum.
Şiirin adı "İÇTEN İÇE"
Bu ne yaman sevdadır güneşi buza keser
Rüzgarları dellenmiş dertli başımdan eser
Gece kırık gündüze gelmedin diye küser
Saklamaya gücüm yok sır vardır sır içimde.................................
Hepimizin ortak noktası edebiyat ve şiirlerdi .Şadiyem in nefis börekleriyle çay ikramları ise harikaydı.
Benim yolum uzak olduğu için bu güzel ortamdan istemeyerek ayrılmak zorunda kaldım.
Akşam ilk işim kitabı tekrar incelemek oldu.
Mükemmel bir çalışma ,emek var ,genellikle hece vezni kullanmış..
Dün akşam yazışırken Şadiye bir ara bana tatlı bir sırrını açtı ,
"Biliyor musun ablacığım kitabın ismini kızımla birlikte karar verip adını "TEBERİK"
koyduk.
Peki TEBERİK" anlamı nedir ?
1. Manevi armağan, anmalık. 2. Emanet. 3. Ölen kimsenin çocuğu. 4. Hatıra.
İşte bir şiiri daha bunu okurken inanın çok duygulandım.
DUY BENİ GELİN ZEYNEP
Yine aylardan ekim
tarihi yirmiyediyi vurdu
senin ardından gözlerime yağıyorken yokluğun
gözpınarları delinmiş gökyüzü gibiyim
taştım hark kanalardan küs denizlere
ağırlamaz dalgalar beni ağırlayamaz
kollarında isyanım çırpınıp durur
Şöyle özgürce bağıra bağıra ağlayamam
yokluğunda alabora olmuşum be Zeynep’im.................
devam ediyor...
Bu güzel dizeleri yazan Şadiye Gürbüz’ü biraz daha yakından tanıyalım isterseniz...
1968 yılında Sıvas’ın Zara ilçesi Büyük Güney Köyünde doğmuş..Babası gurbetçi olduğundan Köse Dağı nın eteklerindebulunan köylerinen kış yaşam şartlarının zorluğu nedeniyle Zara Karşıyaka Mahallesine taşınmış.İlk okulu Reşit Akif Paşa İlkokulunda okur. O yaşlarda başlar şiire ,edebiyata düşkünlüğü.Daha sonra 1995 de İzmit -Gebze’ye oradan da İstanbul’a yerleşir.Geçirdiği hatalı ameliyat sonrası herşeye rağmen yaşama pozitif bakar.Ve hayatına yeni bir sayfa açılır .2003 Yılı 27 ekim günü anneliğin kutsallığını annesini doğumda kaybeden yeğeni Zeynep Canan da tadar.Melek yürekli Zaralım şimdi hayat mücadelesini
iki yürek olarak sürdürmektedir.
Şiirlerini çeşitli sitelerde paylaşmaktadır.
Öyle azimlidir ki ilkokul mezunudur ama okumanın yaşı yok diyerek açık öğretimle lise eğitimine başlar ve başarır da...
Bu arada şiir tekniklerini araştırır ,kenidini geliştirir.İki ustam dediği Sadık Dağdeviren (Aşık Lüzumsuz )ve Bahri Yıldırım (Dost elinden )Hece ve halk ozanlığı geleneğini öğrenir. Kimine göre hecenin hanım ağası kimine göre ecesi olmuştur.
Yazar Ulviye Ay ile tanışması yazarlığa heveslenmesine ön ayak olur.Çünkü onu öyle motive ederki...
"Zeytin tanelerim altındaki servet","Kurdun ağzındakı saç telleri","Buke Gelin" isimli kısa hikayelerini kaleme alır.
Aşık Meymani 10. Sanat yılında dostluk adına ilk plaketini alır.Ayrıca Mamak Belediyesi’nin düzenlediği "Kadın" Konulu şiir yarışmasında ise mansiyona layik görülür."Kırklareli Güzellemesi " şiiri ile 14. Hikmet Okuyar ödül yarışmasında Türkiye birinciğini alır.En son "Şebingülü" dostluk ödülüne layık görülür.
İşte
TEBERİK
Bekleyişlerimin gölgesini asıyorum sokağın loşluğuna
Suskunluğun tutuşmuş nefesi
Yırtık pabuçlu düşler kalıntısın bırakır kirpik ucuna
Haddini aşan hisler lüzumsuz sanki....
Kitapda hepimizin duyguları var ,okurken yaşıyorsunuz sanki. başarılarından dolayı tüm kalbimle kutluyorum .Yolun açık olsun Şadiyeciğim en içten sevgilerimle...
NEŞE KIZILYAR
..............................................................................................................
Ben şunu da eklemek istiyorum ben hem edebiyat defterine hem de kendi bulduğum sayfalarıma da bir aydır tanıtım yaptım. Şair dostların dikkatinden kaçtığı içinde çok üzgünüm. Kitap isteyen dostlarıma da ulaştırmam için iletişim adreslerini vermeleri yeterli. .............ZARALICAN
..............................................................................................................
YORUMLAR
GÜLDESTE
GÜLDESTE
merhba
bu vesileyle bende sizi yakınen tanımış oldum sevecen yüreğiniz var olsun saygımı bıraktım
GÜLDESTE
not ben de sizi tanımaktan çok memnun oldum
Kutluyorum Şadiye Hanım'ı...
Ne mutlu imza gününde bulunanlara...
Büyüdüğüm zaman benim de bir kitabım olur diye umuyorum...
GÜLDESTE
Değerli ablacığım öncelikle çok teşekkür ederim bu güzel duyguların beni inanılmaz duygulandırdı. Ve şunu samimi söylüyorum gelen bütün misafirlerimi yüreğimde ağırlamanın hazında yaşadım. Çok teşekkür ederim o kadar yol geldiniz ayaklarınıza sağlık hepinizin.
Ben imza günü yaparken yüreğimi çok sorguladım. Bu güne kadar sağlık sorunlarımın yüzünde yanında olmadığım dostlarımda vardı gelip gelemeyeceklerinden emin değildim. Onları karşımda gördüğüm zaman çok duygulandım bunda ekleyeyim)
Bir şair için şiir yazmak o kadar kolay ki ama bunu gerçek sahipleri olan okuyucusun sunmak çok zor olduğunu da gördüm. İşin özü o ki yıllarımı verdim her saniyem şiirdi ve sayenizden hayallerim yeniden filizlendi o güzel destekleriniz yoluma binlerce aydınlık ışık yaktı o gün.
Ben şunu da eklemek istiyorum ben hem edebiyat defterine hem de kendi bulduğum sayfalarıma da bir aydır tanıtım yaptım. Şair dostların dikkatinden kaçtığı içinde çok üzgünüm. Kitap isteyen dostlarıma da ulaştırmam için iletişim adreslerini vermeleri yeterli.
Tekrar teşekkür ederim o güzel ellerinde öpüyorum iyi ki varsın canım ablacığım
Saygılarımla
Zaralı can
GÜLDESTE
Ablaların ablası sen bitanesin...Sevgili (zaracan) tekrardan kutlarım..Sizleri tanımak çok güzeldi..Gerçekten harika bir gündü benim için..Sevgili ablam darısı kitapları olmayan şairlere..
Emeğine yüreğine sağlık..Sevgilerimle..
cansıla tarafından 12/5/2012 9:43:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
GÜLDESTE
''TEBERİK'e'' tebrik gerek nice yeni yayımlara .selam ve saygılar.
Yahya İncik tarafından 12/5/2012 9:36:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
GÜLDESTE
Tanıtıcı bilgiler veren, dostluğun kaleme aldırdığı güzel bir paylaşımdı. Şair arkadaşımızın kitabı hayırlı ve uğurlu olsun, okuyanı çok olsun inşallah...
Şiirler ve dostluklar adına tebrik ederim can kardeşim. Gönül dolusu selam ve sevgilerimle.
GÜLDESTE
hocam vefa örneği olan bu güzel yazınzı okumak bana haz verdi şadiye hanımla hiç tanışmadık bu güne kadar ama bu demek değildirki ilgisiz kalayım buradaki dostlarımın başarısı beni fazlasıyla mutlu eder birilerinin mutlu olması beni mutlu eder haberim olsaydı gelmeye çalışırdım yer ve zaman bana uyuyormuş ama kısmet değilmiş olsun önemli değil önemli olan kitabı çıkan kardeşimizin başarısı ve kitabının istenilen başarıya ulaşmasıdır nereden nasıl temini konusunda bilgilendirirseniz memnuniyet duyarım saygılarımla selamlar
GÜLDESTE
Annem benim...ne güzel içtenlik....yürek dolusu dostluk bu..Annem benim bu yazından sonra bana ilk görev Şaziye Ablamın şiir kitabı alıp okumak...
Yazını okurken sızladı yüreğim nedeni ise yine bu sitede başka bir şairin kitap günene gidemedim şartlardan dolayı...
Mutluluklar paylaştıkça şiir kadar güzel duygular saçar oratlığa....
Annem ellerinden öptüm bu güzel haber için ve o güzel gönlün için....
GÜLDESTE
canım bende orada olmayı ne çok isterdim ne yazık ki yollar çok uzak
ama gönlüm oradaydı
arayıp tebrik ettiğimde bunu hissettim gülerek ablam demesi yetti
daha nice kitap lara diyorum
her ikinizide saygı sevgiyle anıyorum
darısı sana olsun canımcığımmmmmmmm
GÜLDESTE
Kutluyorum dost yüreğinizi Neşe Hanım. Şadiye Hanım'ın imza gününe istediğim halde gelemedim, dilerim başka yerde karşılaşırız. Başarınız daim olsun. Sevgilerimle...