Zerdali
Şarkılara Öyküler 5
Kadın:
Tekdüze günler, boş vaatler, yalan dünya şövalyelerinin saltoları ile geçen bir hayat.
Bu sabah çok farklıydı her şey. Dünyanın sonu gelmişçesine boş vermek istiyordu hayata. Bir Azeri ağıtla gömülmek istiyordu. Ölen saflığı olacaktı bu kez, temizlikten mağdur bir kızı gömeceklerdi. Onu da öpecekti kumru gibi gül şelaleler…
Ahlakçı yanı için helva kavuracaktı bu sabah. Rüzgâra kapılmaktan korkan yanına inat, rüzgârın ta kendisi olmaktı niyeti…
Seçicilik kisvesi ile gömdüğü aşk ihtimalleri mezarlığında nöbet tutan yeller ona şunu söylemekteydi.
‘’ Anlardım aklından geçenleri
Sustukça konuştuk sanki
Sevdaymış meğer içimizde
Yıllardır uyuyan deli’’
Kayıp sandala binip gidebilmekti asıl olan…
Fincana kahve koyup şeytana uyma vaktiydi şimdi.
Erkek:
İşi gücü unuttuk bu sevda uğruna…
Adımı bile bilmediğini düşündükçe çocuklaşan yanaklarım uslanır mı ki.
Sıcak soğuk demeden her sabah gizlice izlediğim bu kadın kim?
Benim hangi açlığımın yansısı bu deli sevda…
Binlerce kez denediğim ‘’bu kez açılacağım’’ saçmalıkları her seferinde boş çıktığından, kendime olan saygım da güvenim de şimdi çok uzaklarda bir park bankında ölüme uyumak istemekteydi artık.
Ninnisi ölümü sevdiren bir tok sesti.
‘’ Döndüm gecenin karasına
Artık kimse kıramaz beni
O kül gibi deniz o sessiz kız
Kayıp bir sandala binip gitti’’
İkisi aynı anda:
‘’ Sessizlik sensin geceleri
Fincana kahve koydum gel aaaa
Bugün şeytana uydum gel
Ay doğdu dağın üstünden aman aman
Dallarda beyaz çiçekler’’
Kadın erken kalktığı sabahlar kahvaltı ettiği yerde çay içen o adamı görürse yanına çağırma kararlılığı içindeydi.
Adam ilk kez tıraş olmadan sokağa çıkmıştı.
Hiç uyumadığından gözleri morarmış kadın, uyumaktan gözleri şişmiş adam.
Sevgisizlikten bıkmış iki yürek, aynı yöne yürümeye başladılar.
Serpiştiren yağmura aldırmadan bahçeye oturmak istediler.
Kadın bakındı onunki gelmemişti.
Adam ilk kez o kadını takip etmeyip kendi için bir şey yapmaya karar vermişti.
Biraz sonra kadın tanışmak için elini uzattı.
Zerdali oldu her yer, beyaz bol çiçekli dallar kuşattı günü…
05.12.12
Nadir