- 585 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sahrama...
"İnsan bazen sever, tahammül edemeyecek kadar sever insan bazen yüreğine koymaya dahi kıyamadığı; kağıt gemilerle hayallerini okyanuslara taşıyan bir kızı..."
İyi ki doğmuştur o ve iyi ki yaşıyordur. Okyanuslardan gelmiştir bir deniz kızı gibi ve çekmecelerinizi süsleyen parıltılı kağıt gemilerin mucidi olabilir. Hayallerini dinlersiniz. Nasıl sevmek istediğini, sevdiklerini nasıl yüreğine sığdıramadığını, yüreğinde varolan köşeleri ne kadar iyi bildiğini ve canı saydıklarını o köşelerden korumak için nasıl uğraştığını o anlatır yine size.
Onu izlersiniz. Hayatı film yıldızlarına ait gibidir. O bir küçük adada unutulmuş deniz kızı ve siz ona yarenlik eden küçük balık... Çok şey beklemiyordur hayattan ve siz onunlayken az şeyle mutlu olabilmeyi öğrenirsiniz.
Küçük bir gemi gibi...
Ya da yaban mersini eşliğinde içilen bir bardak şekersiz çay...
Bunların o deniz kızı olmadan tadı tuzu yoktur ve bir zaman sonra onunla zevkle tükettiğiniz şeyleri, o olmadan hatırlamadığınızı farkedersiniz. Onsuz yaşadığınız en mutlu an bile, onunla geçirilen en kötü "anı" etmeyecektir. Onun omzunda ağlamışsınızdır çünkü, onun omzuna düşerken gözyaşlarınız; kahretmiş, lanetler okumuşsunuzdur.
O sizi yine bir bardak sıcak çayla teselli etmiştir.
Hiç anlamadığınız filmler izlemiş, gülmüş, birbirinizi taşımışsınızdır günü geldiğinde. Ona sarılmanın ne demek olduğunu o gittikten sonra anlarsınız. Onun varlığını hissetmenin ne demek olduğunu, varlığı sizi terkettiğinde hatırlarsınız.
Varlığı sizi terketmiştir, aklı ve kalbi sol yanınızdadır.
Bir küçük deniz kızı size kurmayı unuttuğunuz hayalleri hatırlatabilir. Bir küçük deniz kızı yaptığı kağıttan gemilere bindirip sizi, huzurlu adasında ağırlayabilir. Sizi bir küçük deniz kızı, kocaman gözleri ve melek kanatlarıyla bütün kötülüklerden koruyabilir.
Sorun şu ki, bir küçük deniz kızına sahip olabilmek bir masalı yaşayabilmektir ve masallar bu dünyaya ait değildir.
Bana bu dünyada bir masalı yaşattığın için, bana "seni" kattığın için...
Bana dostluğu tekrar hatırlattığın için, bütün bunlar için seni seviyorum.
Benim küçük deniz kızım. İyi ki doğdun!
Asena Gülsüm Güneş