- 426 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Öldürmece
Öldürmece
Kadın erkeği manen, erkek de kadını maddi olarak öldürüyor! Bu bir şahsi gözlem, genel göreceli bir seyir; özelde her durum için geçerli olmaz!
Oskar Wide’nin şiirinden harika bir bölüm;
"Her insan öldürür gene de sevdigini
Bu böyle bilinsin herkes tarafından,
Kiminin ters bakışından gelir ölüm,
Kiminin iltifatından,
Korkağın öpücüğünden,
Cesurun kılıcından!
Gene de ölmez insan."
Oscar Wilde
Adem’in ilk eşinin Lilith, kızıl saçlı, vamp kadın olduğunu eski kaynaklarda bulmak mümkün. Havva ile Lilith arasında seçim mi olmuş? Yoksa kavgayı Havva mı kazanmış? Orası bilinmez! Ama ikisi de kadın. İkisi de Adem’in canını okuyacak potansiyele sahip.
Acaba derinde "Eril-dişil" kavgası mı var? Böyle bir kavganın ürünü mü, cinsiyet üzerinden insanların birbirini "Öldürme"ye çalışması?
İnsanın sevdiğinden öldüresi gelmesi hastalıklı bir durum! Belki de ortada "Sevgi" yok, sadece ihtiyaç var! Eril ve dişil enerjinin birleşmesi "Cem" olması "Cima"ile doruğa ulaştığından erkek ve kadın birbirine muhtaç. Evrendeki "Zıtların birliği" kuralına uygun olarak tekamül için birbirlerine ihtiyaçları var! Birbirlerini açığa çıkarıyorlar. Gece gündüz gibi. Biri olmasa diğeri bilinmeyecek!
Başta kadın erkeği manen, erkek de kadını madden öldürüyor gözlemimi açmak isterim. Enerji savaşları açığa çıkarma açısından önemli olduğuna göre, "Şeytan" adıyla anılan negatif enerji de aslında pozitif enerjinin açığa çıkmasına zemin hazırlıyor. Şeytan olmasa melek bilinmez. Kötü olmasa iyi bilinmez! Havva olmasa Adem bilinmez ya da açığa çıkmaz! Aynı şekilde Adem olmasa Havva ve Lilith de bilinmez! Rahman ve Rahim sıfatlarının açığa çıkmasındaki iki ana unsur Erkek ve dişi...
Başka bakışla; eski fotografçıların fim üzerine negatif olarak aldıkları görüntü, tab edilirken, basılırken pozitif oluyor. Siyah beyaz idi o zamanlar negatifler; siyah yerler beyaz, beyaz yerler siyahtır negatif filmde (ters) kağıda basınca düzelir. Yani aslında pozitif tek bir kaynak var ve bu kaynak, görünür olması için negatif aracı film kullanılmış! Buraya dikkat! Aynadaki görüntü negatiftir sağ solda sol sağda görünür harfler de ters yansır. Görüntüye asıl olan pozitif nesne negatif olarak görünür olur. İnsan gözü de benzerini yapar ters olarak algıladığı görüntüyü düzeltir öyle işleme sokar! Elektirik akımında da benzer durum var. Pozitif üretilen elektirik (+,artı) kullanılırken, iş açığa çıkar ve artı yükünü atar, eksileşir. Bu topraklamaya da benzer. Yani iş yaparken eksi üretilir. Örnekleri toparlarsak asıl olan bir varlık var ve bu varlık görünür olması veya algılanması için yansır ve ikinci bir varlık varmış hissi oluşur. Aynaya bakan nesnenin negatif görüntüsü veya artı elektriğin negatifi...
Evrende pozitif negatif aracılığıyla görünür oluyor, algılanabiliyor ise. Pozitif ve negatifin "Cem" olması gerekir. Ayrı ayrı olsalar potansiyel olarak var olacaklar ama görünemeyecekler. Bu yoldan gidersek Adem Havva ikilisinin aslında tek bir varlık olduğunu söyleyebilirim! Yani insan denen varlık aslında tek bir varlık yazılım gibi. Bilgisayar yazılımı gibi donanım olmadan açığa çıkmayan bir varlığı var insanın . Donanım ise Adem ve Havva ile temsil edilen eril ve dişil enerji. Tüm insan soyu aynı "Data"yı kullanıyor. Pozitifi Adem, negatifi Havva. Tüm insan oğulları aynı kaynak ve kaynak tek. Görünülür olması algılanması ise eril dişil üzerinden oluyor. Aslen ne Adem var, ne de Havva; ne de onun çocukları! Hepsi "İnsan" denilen ahsende yaratılmış varlığın(Data, program) pozitif ve negatif yansıması...
Gelelim öldürme konusuna:
"İnsan" datasını, programını açığa çıkaran; eril ve dişil olarak birbirini görünür hale getiren canlılar (Adem ,Havva ile temsil edilen) varlık sahasında birbirlerini görür! Neyi gösterdiklerine "İnsan" dikkat etmeyip birbirlerini gösterdiklerini düşünürler! Ve kendini diğerinde seyretmeye başlar bu "Aşk"ın ta kendisidir. Kendilerini temsil ettikleri ya da gösterdikleri "İnsan" hakikatinden uzaklaştırdıklarında birbirlerini de öldürürler!
Son tahlilde; "İnsan" hakikatini göstermek için ayrılmış olan canlının aslına dönmesi "Cem" ile olabilir. Eril ve dişil varlığın "Cem" olduğunda "İnsan" hakikati açığa çıkar yoksa birbirini öldüren eril ve dişil canlılar "Dabbe" debelenir durur!
Selametle,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.