- 1912 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
Giydire Giydir-e
- Kız Hatçeee !.. Duydun mu ? Alooo Hatçeeeee
Hatice kendini balkondan yarıya kadar sarkıtan Müberra ablasına bakıyordu. Anlaşma şekilleri balkondan balkonaydı. Telefon faturası mı ödeyeceklerdi boşu boşuna. Hem mahalle alışkındı da bu tür bağrış çağrışa.
- Ne oldu kız Müberra abla
Müberra iyice eğildi sesini duyurmak için
- Yeni kanun çıkmış kız , kızanlara artık okul kıyafeti yokmuş , normal kıyafetle gitçekmişler. Çok lazımdı ya. Kıçımıza kazık.
- Deme kız abla. Benim herif de ketum söylemiyo ki böyle şeyleri.
Müberra iyice kızgın
- Kızım senin büyük oğlanın kıyafetleri naptın attın mı ?
- Yok be abla kıyıda duruyo. Arkası kız ki giydiremiyoz da hani. Niye sordun abla ?
- Atma onları sen bana getir he mi , hepsi benim oğlana olur kız.
Hatice gülmeye başladı ;
- Eskiden kitapları veriyorduk birbirimize hatırlıyon mı kı abla .
- He valla kız napalım şimdi de elbiseler öyle olacak , böyle kanuna sıçim.
Hatice birden korktu , alt katta sivil polis oturuyordu.
- Ablaaa !... Sus kız .
Deyip gözüyle alt katı işaret etti. Müberra daha da kızıp omuz silkeledi.
- Uyuyoz kızım !..
Hatice kısa kesmek için
- Tamam abla . Sen Mustafayı yolla ben ona vereyim , poşette hepsi. Sarkıp durma abla Sen de düşçen.
Müberra hala homurdanıyordu içeriye doğru giderken. Hatice durdu durdu
" Eyvah beya bizim de başımızda var iki öğrenci nasıl bulcam ben kıyafet. Hah Nimet ablamda vardır."
Balkondan sarkma sırası ondaydı şimdi.
- Kıızz Nimeet huuu !... Bak heleee. Kanun değişmiş gene biz uyurken bak heleee..
diye diye on onbeş daire bu şekilde imece şeklinde , çıkmışlar içinden bu zorunlu ıkınmanın.
YORUMLAR
Çok özür dilerim ama bu çocuklar sokakta oyun oynarken hep beraber değiller mi ?
Saklanbaç oynarken üniforma mı giyiyorlardı ? Bak ben bu noktayı kaçırmışım.. !
Okulda kıyafet yarıştıran çocuk; sokakta,apartmanda niye defile yapmaz ?
Ya da anlamıyorum kıyafet sadece okulda mı giyilen bir nesne ?
Sokakta, evde, parkta, oyun sahasında, apartmanda giydiği kıyafetler okulda yasak mı ?
Bu yönetmeliğin doğru yanlış yönleri olabilir. Bunu, pek ala tartışabiliriz de ama lütfen komik duruma düşmeyin !
tabelacı mehmet tarafından 12/11/2012 3:00:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
leb-i şima
sizin çocuğunuz var mı bilmiyorum varsa da Allah bağışlasın. benim de iki oğlum var ve maddi durumum elverişli değil.ki benden daha zor durumda olanlar var. sınıf farkı yüksek olmasaydı amenna ben de isterim serbest olsun..
siz olaya özgürlük ben ise imkansızlık yönünden baktım..
sağolun
tabelacı mehmet
Yazınıza olumsuz yaklaştım, çok abartılı buldum çünkü. Ama benim yazıma cevabınızın gayet yerinde ve elle tutulur nesneler içerdğini düşünüyorum. Bu şekilde düşüncelerimizi paykaşabilirsek daha iyiyi bulabiliriz diye düşünüyorum.
Gelelim kıyafete.
Muhakkak bir tesiri olacaktır.
Ama, ben çocukların yaşantısına çok da fazla etki edeceğini düşünmüyorum. Sonuçta bu çocuklar her alanda beraberler. Kantinde bile sıkıntı olabilir eğer sorun olacaksa. Kimi hamburger yer kimi annesinin hazırladığı beslenmeyi. Bir sorun olacaksa burada da olablir pek ala !
Dershanelere gidiyor aynı çocuklar. Orada da kıyafet birliği yok.
Ayrıca kıyafet özgürlüğünün çocukların özgüvenine olumlu yönde etki edeceğini de düşünüyorum.
Saygılarımla.
Mevlana'nın çift bakma hikayesi var. İki gözün amacı tek açıdan bakmayı engellemek.Hiçbir şeye tek yönden bakmamak. Elbette olumsuz yönleri de vardır. Ama hiç mi olumlu yönü yok? Herşeyin çeşitlendiği bir zamanda yaşarken hala nasıl tek tip zihinde ve görünümde insanlar yetiştirmeye çalışırız. Gökkuşağı rengarenk iken hala siyah beyaz bakmak. Doğaya ve hayata aykırı olan, zülum olan tek tipçiliktir. Öykünün güncel ve akıcı olmasını beğendim. Öyküdeki dile gelince yazarların daha yaratıcı olması gerekmez mi? Sokak küfürleri yerine düşünen ve yazan insanlar, farklı ifadeler kullanamazlar mıydı? Sanat çirkini bile güzel yansıtabilme becerisidir. Saygılar
hemen bir hikaye ile kanunun içine etmişsiniz.(Böyle şeyler yazmak bana göre değil lakin hikayenin de ağzı biraz bozuk)
doğrusu ben bu kanunu olumlu buldum lakin;
Avrupa ve amerika da serbest bizdede olmalı diyeceğimde...
Bizim kültürümüz buna müsait değil.Kendini bilmez aileler şimdi sidik yarışına gircekler bakın.artık eğitimi öğretimi bırakacağız bir kıyafet düellosu yaşayacağız azizim.
Biz daha sokağa tükürme modasını aşamadık, çocukların kıyafetleri onları o kadar olumsuz etkileyecekki, zamanla buna şahit olacağız.
Avrupalı çocuk kıyafetini gösteriş için seçmez.o sadece özgür giyinmeyi düşünür.Nispet derdinde değildir.Ya bizde...
Çocukları çok zor günler beklemekte.hele birde saç sakal serbest ya bakın siz curcunaya...
yazınızı beğendim.güncel bir konuyu güzel yazmışsınız.kutlarım.
Karar Sayısı : 2012/3959
Ekli Yönetmeliğin yürürlüğe konulması; MEB 26-11-2012 gün 183435 sayılı yazı üzerine, Bakanlar Krl’nca 26/11/2012 tarihinde kararlaştırılmıştır.
*
Yönetmeliğin amacı..; (!!)
MEB´e bağlı resmî ve özel okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin
{MADDE 3 –
(1) 4 üncü maddede yer alan sınırlamalar dışında okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde kılık ve kıyafet serbesttir.
(2) Öğrenciler, okul, sınıf ve şubelerde tek tip kıyafet giymeye zorlanamaz.
ANCAK, velilerin en az %60 muvafakatiyle, MEBe bağlı özel resmi kurumlara ait (4 ncü md.de yer alan sınırlamalara uyulmak kaydıyla) okul yönetimlerince OKUL KIYAFETİ BELİRLENEBİLİR !
(6) Kız öğrenciler, imam-hatip ortaokul ve liseleri ile çok programlı liselerin imam-hatip programlarında tüm derslerde,
ortaokul ve liselerde ise seçmeli Kur'an-ı Kerim derslerinde başlarını örtebilir.
(8) Özel gün, hafta ve kutlamalarda ders içi ve ders dışı faaliyetlerde kullanılmak üzere veliye malî yük getirecek özel kıyafet aldırılamaz.}
kılık ve kıyafetlerine dair... USÛL!!!? ve ESASLARı!!? düzenlemektir.
*
d ü z e n l e m e :/
bu şekil
hükmedilerek vekiller ila memleket yöneltilecek usûl ve esaslar üzerine tartışa duracak veliler
zaman geçecek... devran dönecek bi kaç nesil daha dön dön ha tur- ha dur oyuncak edilecek
*
duyarlılığa paylaşıma teşekkürler leb-i şima .. saygılar selamlar.
Öyle ya, normal kıyafet okul kıyafetinden daha pahalı...
Ömürsünüz siz Faize Hanım.
Çok hoş yazılarınız.
Toplumun kanayan yaralarını paylaşım şekliniz mükemmel.
İzin verseler etkili yazı seçeceğim.
Kutluyorum.
leb-i şima
sağolun siz
bugün ne giysem?
cuk oturmuş.
evet artık öğrenciler dersleri değil, yarın ne giyeceklerini düşünecekler okula giderken.
olanı var, olmayanı var demeden böyle bir kanunu da çıkardılar ya!
diyecek söz bulamıyorum.
geçmişin intikamı alınıyor ama eze eze gariban aileleri.
Allah büyük! diyorum.
Allah'ın adıyla yaptıklarını şirin göstermeye çalışanlara.
sen de kalk pc'nin başından da çocuk ne giyecekse okula giderken hazırlamaya başla bir an önce.
olmadı alışveriş yap.
leb-i şima
Alibaba
Bir dönem aktif olarak uğraşıyordum halk müziği ile ama uzun zamandır ilk defa aldım elime sazı onda da eşimin telefonuna yakalandık...
Ben çocukluğumu hatırlıyorum. Bırakın değişik bir şey giymeyi,okul forması bile ailelerin sosyal durumunu yansıttığı için kompleks duyduğumu hatırlarım. Şimdi ise düşünmek bile istemiyorum. O fakir aile çocuklarının duyacağı ezikliği ruhumda hissediyorum. Özellikle bluğ çağına gelen gençlerde ileride telafisi mümkün olmayan yaralar açacağı kuşkusuz. İnsan psikolojisini bilmeyen, bilene danışma gereği duymayan, ben ne dersem olur mantığıyla yönetenlerin ülkenin temeline dinamit koyduğunu görmeli insanlar. Görmeli ve cezalandırılmalı.
Hoş bir ironiydi. Anlamlıydı. Güzeldi vesselam... Kutlarım.
leb-i şima
Bunlar benim yaşayacaklarım aynı zamanda. Ama bu değişiklikle başka şeylere çekilmeye çalışılıyor , ondan kızgınım.
Ama Millet de uyumasın ya ...
ziyaretinize sevindim .. teşekkür ederim
mirim
Vertigo
az bile diyoruz bence,yani burda,
sayıp döktüm ağzıma geleni yoksa...
ama ne fayda!
bu kafalarla,dediğiniz gibi " ben ne dersem o olur" saçma mantığıyla nereye gidiyoruz mirim!
severek selamlarımla...
leb-i şima
" etek boyu diz altı olacakkk.... huhuuu"