- 816 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Patriyod İhtiyaç Listesi !
Bir çuval un,
Altı çuval fındık kabuğu,
Bir sac soba ve boruları,
Pille çalışan radyo ve altı adet pili,
Pilli el feneri,
Yağ,
Şeker,
Gaz yağı,
Tuz,
Sabun,
Ecza dolabı malzemeleri,
On metre ketenden örgülü kalın ip,
Mum ile kibrit.
Bu malzemeleri alın... İran doğal gazı ve Rusya doğal gazı ikisi birden kesildiğinde, hayatımızı kolaylaştıran patriyodlar arıza yapabilir...
SİVİL SAVUNMA TEDBİRLERİ
İstersen de alma. Kimse benden gelip istemesin diye şimdiden yazıp hatırlatıyorum!.
Mutfak tüpünün yokluğunu de gördüm; Ekmek grevini de... mutfak yağı ve galvanizli ve kara su borusu, dirsek ve malzemelerinin karaborsaya düştüğünü...
(İSTANBUL’DA, SU KITLIĞI YAŞANDIĞINDA, ESKİ MERDÂNELİ ÇAMAŞIR MAKİNELERİ KAPIŞ- KAPIŞ SATILMIŞ)
Atatürk, ne demişti: "Hangi ülke var ki, Avrupalıların tavsiyesi ile o ülke kalkınmıştır!. Târih, böyle bir hadiseyi kaydetmemiştir."
kadiryeter Kadir Yeter.
Kıbrıs Barış Harekâtı sırasında(1974), tedbir olarak, bir çuval dolusu Ekmek peksimeti yaptıran câhil.
29 KASIM 2012- TRABZON.
Foto- belge: Türkiye Cumhûriyeti Devleti, Muğla Üniversitesi, Tarih Topluluğu.
YORUMLAR
Gaz lambamız altında derslerimizi çalışırdık...
Halimizden şikayet ettiğimizde hemen merhum amcamın ders çalışabilmesi için kız kardeşlerinin (halamların) başında yılgın çalısı (sanırım siz bilirsiniz yılgın çalısını) yaktıklarını söylerdi babaannem...
Mutluyduk o günlerde kardeş...
İs kokulu evlerimiz yine de streslerden uzaktı...
Biraz daha yakarsak faturayı ödeyemeyiz derdi yoktu...
İlerde odun, kömür kokuları tarih olacağı da yoktu...
Bu gün de şu yok ki...
O doğal gazı isterlerse keserler...
Ne yapabiliriz.?
Ordumuzu Rusya Bozkırlarına mı göndeririz?
kadiryeter
Zincir, çekme halatı ve ilkyardım çantası her eve(!) lâzım...
Ramazan ayında, yiyebileceğimizden fazlasını stok ettiğimiz gibi!.
Şems'iyede bir kural var, bilirsin; her vakit yanında taşıyan, sağnak yağmurda çâresiz kalmaz!.
Aaaa... yağmur döktü... tüh be... sabahleyin, keşke şemsiyemi alsaydım.
Yağarsa gerçek olacak. Essetten şemsiyemi almadım.
Sevdiklerinle hoş kal...
kadiryeter
kadiryeter
Yorum, yazıdan güzel diyemedim hepsini,
Temiz gönle kir değse, kaldır- fırlat tepsini. ......kadiryeter
Hoş geldiniz; mirim... sağolun.
Kadir Yeter.
29 KASIM 2012- TRABZON.