- 3148 Okunma
- 10 Yorum
- 3 Beğeni
Sigarayı Bıraktım !
Kendisini lise 2’de ya da lise 3’te tanıdım.
Arkadaşların “Hele bi tane yak” demesiyle başladım.
Evliliğim dâhil hayatımdaki hiç bir şeyin bu kadar uzun geçmişi yok.
32-33 yıl kanka olduk.
Sağlığımı, paramı yıllarca sömürdü. Ama...
Bıraktım.
Daha önce birkaç defa denedim ama başaramadım.
En uzun ayrılığım 1 ayı geçmedi. Çok zararını gördüm.
Günden güne de zararını iyice hissetmeye başlamıştım.
“Önce beyinde bırakacaksın” derler ya!
Ah yapabilsen…
Ramazanda akşama kadar sabredersin, oruç tutarsın; akşam iftardan sonra beynin “Hadi vakit saat geldi, yak bakalım” der, sabırsızlıkla iftarı zor eder, hemen yakarsın zıkkımı.
Sanki akşama kadar tuttuğun orucun tek ödülü “o” imiş gibi tüttürürsün.
Aslında vücudun da uyarır, baş dönmesi falan yapar ya; sen anlamazsın, vücudundan gelen isyanları dinlemezsin.
Vücudun uyarır: Nefesin daralır, merdiven çıkamazsın, hırlamaya-öksürmeye başlarsın, koşamazsın.
İçmeye devam, ne varsa!
Bıraktım.
İki oğlum da akılları ermeye başlayınca sigarayı bırakmam konusunda masumane istekte bulundular.
Dinlemedim. Bir yerlerden “Sigaranın 4.000 çeşit zararlı madde içerdiğine dair” broşürler bulup getirdiler, sigarayı bırakmazsam “Beni sevmeyeceklerini” bile söylediler.
“Kendine acımıyorsan bize acı bari” dediler bırakmadım, bırakamadım.
Zaman zaman azalttım.
Günde 4-5 çubuğa düşürdüm.
Bilgisayarda zaman çizelgeleri hazırlayıp, o çizelge üzerinde içme saatlerini işaretledim.
Sonra bu içme aralıklarını uzatmaya çalıştım.
Sonuç değişmedi. İçmeye devam.
..
Geçen yıl bir arkadaşım hanımıyla hacca gitti-geldi, gene sigaraya devam.
“Hacı şunu bırakmak lazım” dedim.
O: “Arkadaş hacda iken ‘Ey Allah’ım beni şu dertten kurtar’ diye dua edemedim” dedi.
..
İnançlı biriyim ama bağnaz değilim.
2011 yılının sonlarına doğru bende müthiş öksürük başladı.
Ben “Ey Allah’ım beni sigara içmekten kurtar” diye dua ettim.
25 Aralık 2011 günü sigara içmedim. Ertesi gün “Allah duamı kabul etti, şimdi ona ihanet etmeyim” diye düşündüm gene içmedim.
Sonraki günlerde de "kendime ve duama ihanet etmeyim" psikolojisi ile içmedim.
Akşam ya da gündüz özellikle yemeklerden sonra canım müthiş sigara istemesine rağmen içmedim.
Bu istek yoğunluğunu azaltarak bir müddet sürdü.
Şimdi; şimdi sigara içme olayı epeydir gündemimde yok...
Sağlığımda düzelmeler oldu.
Kendi kendime geliştirdiğim yukarıdaki yöntemi bir şekilde deneyin lütfen.
Ne kaybınız olacak. Biraz irade lütfen...
OHH BEE 2800 GÜNDÜR SİGARA İÇMİYORUM.
Keşke "Ben hayatımda hiç sigara içmedim" diyebilseydim.
Daha da içmem inşallah...
Suat ZOBU
.
YORUMLAR
Suat Zobu
Hele sen 1 saniye bile gecikmeden bırakacaksın.
Resmen intihar ediyorsun.
Bize lazımsın Kardeşim.
mirim
Seni seviyorum kardeşim benim :)
Suat Zobu
Bizde kalman; ONUR VERDİ, SAĞOL.
Sigarayı bırak ısrarımda asla taviz yok..
:)
mirim
Tamam söz veriyorum ölünce bırakacağım :)
Suat Zobu
İnşallah bir daha başlamazsınız. Hep içenlerden çok bırakıp da yeniden başlayanlara daha çok üzülüyor insan. Ben de sigara içen biriyim, kaç yıl oldu başlayalı hiç hesap etmedim. Şu ana kadar öksürük olayı olmadı bende henüz ama bu olmayacak anlamına gelmiyor. Sigara sağlığa zararlı, bu apaçık belli. Bir kaç defa bırakmak adına küçük deneyimlerim oldu ama beyinde olay sonlanmadığı için başarılı olamadım.
Beynime bırakalım diyorum ama o inatla ben seviyorum diyor. Tamamen irade olayı. Nefsimize bu konuda söz geçirebilirsek olmayacak bir şey yok.
Sizi kutlarım. Umarım yeniden içmeye başlamazsınız.
Bizim gibi sigara içenler için gayret verici bir yazı olmuş.
Saygılar
Suat Zobu
Bazen rüyamda bir tane sigara içtiğimi görüyorum ve neden içtim diye üzülüyorum. Rüya olduğunu anlayınca memnun oluyorum. O bir tane işte.
Sigarayı bırakmak için Allaha yalvarıp duayı kabul etme mantığı da iyi bir yöntem bence. Ben denedim ve uzun zamandır içmiyorum. Sizden ricam deneyin lütfen, bir kutsalınızı kafanıza koyarak yapın. Şimdi "Sigara içmemek kadar güzel bir şey yokmuş" diyebiliyorum.
Onur verdiniz teşekkür ederim.
Bırakacağım bu illeti
denemeye başladım ama sıkılıyorum deli gibiyim.....1969 - 2018 3 Eylül.....((((
Bırakabilirsem veya başarılı olursam bun size borçluyum usta
______________Selamlar
Suat Zobu
Şöyle bir mantık yürüt canın isteyince :
"İçersem şu kadar içmediğim güne yazık olacak. Şimdi içmeyim.."
İçme Ustam.
Bir gün bir yerde karşılarız inşallah. Benden güzel bir yemek sözü sana.
İçme lütfen. Selamlar, saygılar..
http://www.edebiyatdefteri.com/forum/oku/6937/edebiyat-defteri-sigara-birakma-etkinligi-2015.html?v=forum&syf=1&siralama=1
geçmiş olsun.
bir dünyevi ve bir dünyevi dostu
100 günlük sigara bırakma etkinliklerini aldıkları ortak kararla 30/11/2015 tarihi saat 22:15 sularında sonlandırdılar.
bir dünyevi, dostuna hiç olmazsa iki ezan arası(sabah ve akşam) sigara içme önerisine, dostundan olumlu cevap alamadı.
bir dünyevi, dostunun arada bir 15 veya 30 günlük sigara bırakma eylemleri gerçekleştirme teklifine sıcak baktığını söyledi.
her ikisi de takım elbise iddiasından vazgeçtiler.
bir dünyevi için bu yıl da sigarayı bırakmak nasip olmadı.
2014 yılında 45 gün, 2015 yılında 90 gün sigara içmeyen bir dünyevi, 2016 yılı için 60 günlük sigara bırakma eylemini uhdesinde saklı tutarak hayatına devam etmektedir.
başta babası olmak üzere üzerine kurulacak psikolojik baskıdan nasıl kurtulacağı düşünen bir dünyevi,
bazı arkadaşlarının - size helal olsun, ne sabır varmış siz de arkadaş -demeleriyle gurura kapılsa da gerçekte hep başarısızlıkla sonuçlanan sigara bırakma eylemlerinin bilinçaltında ve ruhunda oluşturduğu yaraları sarmak için yeni yollar aramaya devam etmektedir.
...
her ne kadar edebiyat defteri müdavimlerinden, sigara bırakma etkinliğine katılımları konusunda gerekli ilgiyi göremesem de, ölmezde hayatta kalırsak önümüzdeki yıllar için umudunu koruduğumu belirtmek isterim.
etkinlik süresince desteklerini esirgemeyen herkese teşekkür ediyorum.
saygılarımla..
Ben de bir zamanlar sigara içenlerdendim. Sanırım babama özenmiştim. Lise son sınıftaki arkadaşlarım da yak bir tane bir şey olmaz demişlerdi.Öksüre,tıksıra içmiştim. Sonra arkası geldi tabiii.Sonra çocuklarım,baba çok pis kokuyorsun deyince, bırakmaya karar verdim. Allah'a şükürler olsun.otuz yıldır ağzıma sürmedim. Bir de evde odada içenler var. Hiç mi içeridekilerin sağlığını düşünmüyorlar acaba?Kimileyin balkona çıkıp içenleri görüyorum. Bu da bir iyi yönde gelişmedir. İnşallah yakın zamanda tamamen bırakırlar. Bir de ne yapıyorum,biliyor musunuz?Tanıdıklarımdan sigarayı bıraktıklarını söyleyenleri, hemen sarılıp tebrik edip, öpüyorum.Sağlıklı bir ülke nesli için gelin sigaraya ''HAYIR'' diyelim.Suat Bey sizi de kutlarım sigarayı terketmenizden ötürü...