- 970 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
ALi ÖNLÜK GiYMEEE!
Ali ve Ayse artik önlük giymeyecekler.Gezmeye gider gibi süslenip püslenip okula güle oynaya gidecekler.Cünkü Ali ile Aysenin Ailesi maddi SIKINTI cekmiyor.Ali ve Ayse bugün giydiklerini yarin giymiyorlar.Giydiklerinide üc gün sonra begenmiyorlar.Ekmek dertleri yok cünkü onlar tost yiyorlar.Pazardan degil butiklerden magazalardan alsveris yapiyorlar.Ali ile Ayse cocuk olmanin dayanilmaz hafifligini özgür ve degerinde yasiyorlar.
Cin Ali ile aclikdan bitap düsmüs cizgi Ayse önlük ile fakirliklerini kapatiyorlardi.Vay yavrum vayyy! zavalli garibanlar simdi okula hangi kilik ve kiyafetde gelecekler?Okula gelirken hangi güzel elbisesini? hangi marka ayakkabsini giyecekler? bit pazarindan aldiklarinimi? abisinin ablasinin eskilerinimi? yoksa birilerinin hayrina verdiklerinimi? olan onlara oldu .Belkide okula bile gelmek istemeyecekler; fatmanin Barbi bluzundan bende istiyorum anne? demeye belkide utanacaklar.Yandi gariban cocuklari haftanin bes gününde nasil elbise dayandiracaklar?Belkide arkadasinin elbisesinde gözü kalacak,belkide ayagindaki ayakkabilara bakip bakip giyme hayaleri kuracak.
Artik Önlük giymeyecek ögrenciler ,sokaklarda hangi cocuk hangi okula gidiyor bilinmeyecek.Okulami gidiyor? yoksa oynamayami kim nasil tahmin edecek?Sapka cikacak ve kel görülecek,davasina döndü önlük meselesi.Varlikli olanlar var gibi giyinecek,yoklukla bogusanlarda igreti elbiseleriyle nakavt edilecek.Neden kötü düsünüyorsun bacim? derseniz anlatayim efendim;
Avrupanin göbeginde yasiyorum ve cocuklarim önlüklüksüz okula gidiyorlar.Allahima sükür maddi yönden bir sorunumuz yok.Yok olmasina yokda bizim buralarda marka vede moda cok.Dört cocugum var ellerinizden öper.iki büyük ikide kücük.Büyükleri üc sene öncesine kadar ben giydiriyordum.Aldigim kiyafetlere isyan etmiyorlardi.Marka asla ögretmedim cocuklarima diye kendi kendime övünüyordum.Anaaaa bide bakdim ki bizim cocuklar zaten marka giyiyorlarmisda benim haberim yokmus! nerden anladin derseniz ben yine anlatayim efendim;
Aliseverise gidince yani bize uygun magazalara gidince cocuklarin bedenine uygun ve fiyat bakimdan aile bütcemize makul vede mantikli kiyafetlerde karar kiliyordum.Ertesi gün cocuklar giyip okula gidiyorlar ve eve geldiklerinde her seferinde;
anne biliyonmi Hülyaninda benim etegimden var! ayakkabilarim ayseninkiyle ayni! ceketimin baska rengini bugün haticede gördüm!
hmmmm! onlardami bizim aldigimiz magazadanmi almislar kizim?
evet anne onlarda ordan almislar
hmmm,iyi kizim hayirli olsun güle güle giysinler.Aman deyim kizim bak seninki yeni getirde icine ismini yazayim karisir marisir sorun olmasin.
Evet marka sanmayipda öylesine begenip aldigim kiyafetler cokdan markaymis.Birbirlerine bakarak bend eondan istiyorum diyorlar ve bizde gidip aliyoruz.Fiyatlar makul oldugu icin aklimiza marka gelmiyor! Elin adami fiyatlari herkesin alacagi düzeye indirip kendi kendilerine marka olusdurmuslarda benim haberim yokmus.Mesele speidemeen kiyafetleri acayip moda cocuklar arasinda.Cocuk birinde görüyor ve istiyor.Bizde gidip aliyoruz.Almasi kolayda aliyoruz.Fiyatlar cüzzi oldugu icin kimsenin gözü kimsenin elbisesinde kalmiyor buralarda.Bagzilarinin biraz orta gelirin altinda kazanclari var.Onlarda eskiciden alip yikayip giydiriyor cocuklarina vede kimsenin haberi olmuyor.Yepis yeni kiyafetler eskicilerde sudan ucuz.Anlatmak istedigim burada herkes herseyi giyiyor ve boynu bükük kalmiyor.Okul cantalari cok pahali malesef.Onlarda markalar var ve el yakiyor.150 € üzerinde olduklari icin cantada kimseyle yarisilmiyor.Bizim aldiklarimizda asagi yukari 100€ ya yaklasiyor.Eskicide var tabiki pahali cantalarin kullanilmislari.Bagzi insanlarin takanagi oluyor ve pahali canta almis gibi eskiciden alip yutturmaya calisiyorlar.Benim icin hic sorun yok cocuklarim icinde.Eskicidende olsa alip kullanmayi yadirgamiyorlar.Allahima sükür maddiyattan aile olarak sorunumuz olmadigi icin eskiye rabet etmiyoruz.Olsada sorun degil bizim icin maksat cocuklarimizin gönlü olsun ve boynu bükük kalmasin.Almanlarda eskiye cok ragbet ediyorlar.Biz gibi hic utanmazlar onlar.Üstlerine baksaniz sanarsiniz cok fakir ama nerede calisdiklarini duyuncada; ulan para var ama zevk yok bu Alamanlarda, dersiniz.Doktorlar bilene dökük sacik buralarda.Onlar icin kimlik degilde insanlik önemli ,diyorum kendi kendime.Üzerinize göre davranmiyorlar ,durusunuza göre davraniyorlar.Diliniz varsa pilinizde var anacim.Diliniz yoksa pilinizde bitikdir.Kendinizi ifade ediyorsaniz yolonuz acik olsun yani.
Gelgelelim vatanimin insanlarina vede okul yasalarina.Az önce Tv da duydum kilik kiyafet serbest olacakmis! Bence büyük bir hata yapiyorlar.Cocuklarin kilik kiyafeti serbest olursa dilleride serbest olur bence.Fakir yada orta gelirli bir ailenin cocugu hergün yada ikinci günde baska elbiseyi nereden bulacak? yada nebileyim güzel elbisesi olan arkadaslarinin yanina belkide gitmek istemiyecekler.Hic unutmam ortanca kizim ilkokul birinci sinifa gidiyordu.Biraz besili oldugu icin elbise sorunu cekiyorduk.Göbekliydi ve her elbise ona olmuyordu.Bulup bulusdurup giydirmeye calisiyordum.Kizim hergün abartmasiz eve gelince agliyordu.O agladikca yüregim sizliyordu ama birsey yapamiyordum. Diyordu ki;
anneee benim hic arkadasim yok! kimse benimle oynamak istemiyor.Senin elbiselerin hic güzel degil! sen sismansin,cirkinsin(ön disleri düsmüsdü) sen bizim arkadasimiz olamazsin, deyip gavurun cocuklari yavrumu disliyorlardi.Gittigi okulda anaokulundan yada mahalleden arkadaslari yokdu.Kizimin üstüyle basiyla alay ediyorlardi ve kizim icine kapaniyordu.Ablasi okuldan cikinca onuda mahellemizdeki okula aldirdik.Arkadaslarina kavusdu, zayifladi ,kiligi kiyafeti biraz düzeldi ve kizimin bir sürü arkadasi oldu.Aldigim kiyafetlere siginca arkadaslari pesinde dolanmaya basladilar; güzel giyiniyor,süslü okula geliyor diye.Abartmiyorum ve olanlari yaziyorum sakin yanlis anlasilmasin.Anne olarak kizimin cekdigini bir ben bilirim birde Allah bilir.
Önlük giyilirken herkes ayni kefeye konuluyordu.Ayakkabilar yada cantalar veya toka felan ayricalik kazandiriyordu belkide.Simdi serbest kiyafet gelince sinif farki ortaya cikacak.Kilotlu corap veya pantalon,etek veye albise giyecek cocuklar.Cicek bahcesi gibi olacak okulun ici.Yazik fakir cocuklar nasil yetisecekler defile podyumuna?Allah yardimcilari olsun diyorum.Anne ve babalari zor günler bekliyor kanimca.Cocugunun boynunu bükük görünce iclerinin yaglari eriyecek ve bu kanunu cikartanlara güzel laflar söylecekler kanimca.Keske özel okullar serbest kalsaydida halkin okullari Önlük giyip gitselerdi okula.
YORUMLAR
Yazınızın ilk kısmını okudum... konu güzel ve daima işlenmeli.
Yazım hataları ve bütün ı harfleri i şeklinde. Bu olmaz.
Sitem eden, önce kendisi siteme mâruz kalmamalı değil mi?... konuyu çok güzel yakalamışsınız; yazınızın tamâmını okumak isterdim. Tıkandım.
Kolay gele, sağlıkla kalınız; Selâm ederim.
kadiryeter
SEVGİLİ AYŞE.HAKLISIN ÇOK DOĞRU SÖYLÜYORSUN.BU YÜRÜMEZ.ESKİDEN BAYRAMLARDA DENENDİ OLMADI.BAZI ÇOCUKLAR ÖNLÜKLE GELDİ.BAZI BİZİM İÇİMİZDEKİ DENSİZLER,BEN ONLARA ÖĞRETMEN GÖZÜYLE BAKMIYORUM,SADECE OKUTUCU DİYORUM.O ÖNLÜKLÜ ÇOCUKLARI, OZAMAN SİYAH ÖNLÜK VARDI EN ARKAYA ATMIŞLAR.RESMİ GEÇİTTE KAYMAKAM BUNLARI GÖRÜNCE BU YÜRÜTMEYİ KALDIRDI BİR DAHA UYGULANMADI.BUDA YÜRÜMEZ VE YÜRÜMEYECEK.ÇOK İYİ BİLİYORUM......