- 872 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
YALANCI YORUM
Öncelikle yazacağım yazı yalnızca kendi düşüncelerimdir . Yazı ve şiir paylaşımında bulunan hiç bir arkadaşımızı hedef almaz Kuruluşundan bu zamana kadar geçen sürede defterde adını bilip bilmediğimiz binlerce yazar ve şair arkadaşlarımız ,dostlarımız ,hocalarımız gelip geçti .Her kalem bilgi, becerisi kadar paylaşımlarda bulundu .
Uzun süreli paylaşımlarda kalemlerdeki eksik yanlarımız yavaş yavaş düzelme eylimine girdi . Bu neden kaynaklandı yapılan samimi ve öz eleştirilerden . Bu konuda hem eleştiri yapan ,hem eleştiri alan kişi bu işlevin dozunu ayarladığı zaman her iki tarafta kazançlı çıktı ve okuyucuya daha güzel bir sunum yapıldı okuyan da, yazanda bundan memnun kaldı .
Bilmediğimiz bir konuda sürekli reddeden olursak elbette canımız yanar .Bu ve benzeri sosyal paylaşım siteleri şiir ve yazıda her türlü yoruma açıktır . Bu demek değil ki insanlar burada bir birinin ayıplarını ,eksik yanlarını yüzüne vursun küçük düşürücü davranışlarda bulunsun şunu da belirteyim ki şayet paylaşılan yazı ve ya şiir, yazar ve ya şair tarafında yoruma açılmışsa bu o paylaşım hakkında okuyucunun değerlendirmesini açık seçik kabul etmiş demektir .Yani olumlu ve ya olumsuzlukları üstlendim demektir kişi her zaman alkışlanmaz bazen eleştirile bilir de ...
Burada amaç paylaşımlarda güzellikler yaşanırken topluma faydalı bilgiler verilsin .Bu da doğru paylaşım ,doğru okuyucu doğru ve açık seçik yorum yapabilme yalansız riyasız ve çıkarsız olmaktan geçiyor . Kötü olan bir paylaşıma HARİKA ,MUHTEŞEM , OLAĞANÜSTÜ gibi abartılı yorum, o şaire saygısızlıktır esasında . onun şiir ve yazıda kaleminin ilerlemesine engel teşkil eder. Bu tür abartılı yorumlar kişiyi enaniyet duygusuna sevk eder gözü kendisinden başkasını görmez binlerce yorum alır ama içerisinde en doğru yorumla çatışmaya gire bilir. Çünkü çoğunluk paylaşımına alkış tutmuştur .. o kadar yalancı alkışın içerisinde elbetteki bir alkışın sesi olmaz. Hiç birimiz doğuştan yazar ,şair olarak doğmadık .Herkes bilgisi nisbetinde paylaşımda bulunuyor ama iyi ama , kötü ...Sonuçta kalemlerde ama az,ama çok bir emek var Zaman zaman sert eleştiriye maruz kaldığımız oluyor şayet kişi sert bir eleştiriyle karşı karşıya ise bu sürekli okunan ve ya ,ortama alışamamış yeni bir kalem olabilir .
Çevresini, henüz tanıyamamış olabilir .Yapılan eleştirilere kulak tıkamak , yaygara koparmak yerine gerçekten yorumlayan kişinin ne demek istediğini anlamak lazım .Bir çok yazıyı okuyup yorum atmadan geçtiğimiz oluyor . Ya o yazıyı hiç önemsemeyişimizden ve ya iyi bir yazıdır yoruma gerek kalmamıştır .Bunun yanı sıra çaba gösteren kalemlere köstek olmak yerine destek olmak lazım (bu konuda samimi olanlar için diyorum)
Ben şairim ben yazarım deyip çıkıp sokaklarda bangır bangır bağıranları ve aşırı yorum hastalarını kast ediyorumyorum.Yeri gelmişken söylemeden geçemeyeceğim yorum hastalarının tripleri de hiç çekilmiyor doğrusu içimizde yorum rekortmeni olmaya çalışanlar var bunlara ne demeli bilmem ki ?(YALANCI YORUMCULAR) bu kişiler günde elli yüz şiir okuyor görünseler de sammiyetle söylüyorum bir çok şiiri okumadan geçiyorlar kopya yorum atarak ..çok ayıp çok .Dikkat ederseniz yorum hastalarının sayfasına gitmediğiniz zaman onlar bir daha sayfanıza gelmiyorlar . Her zaman bir şeyin az olanı değerlidir kalem yıpratılmamalıdır . Şöhret olmak istiyorsanız merdivenleri bilinçli ve yavaş yavaş çıkınız ’HIZLI ÇIKIŞIN SERT DÜŞÜŞÜ OLUR ’ . Bunlar için şöyle diyorum müsade edin de okuyucu karar versin ne olacağınıza ..işte o zaman hem ŞAİR ,HEM YAZAR olursunuz .Ben şairim demeyle şair olunmaz,yazar olunmaz.Bu ustalara karşı düpedüz saygısızlıktır onları hiçe saymaktır
Gerçekten nezaketen sayfaları ziyaret edenler bu meselenin dışındadırlar onlara saygımız sonsuzdur.
Hiç bir şeyden anlamaz iki lafı bir araya getiremez ama ne hikmetse burnundan kıl aldırmayan şahsiyetlerde var aramızda .Fikren zıt kutuplarda olsak da bir şey ya yanlıştır ,ya da doğrudur .
BÜKEMEDİĞİMİZ ELİ ÖPERİZ
Birselamver25/İST
YORUMLAR
HEPİMİZİN TEMENNİSİ BÖYLE BİR ANLAYIŞA TOPLULUK OLARAK SAHİP OLABİLMEKTİR.
SELAMLAR VE SAYGILAR...
Baştan sona katılıyorum
Ayarı bozmamak gerek
Eleştiri adında yapılan hakaretlerden dolayı yazmış olduğum sitedeki tüm şiirlerimi silerek edebiyatdefterine geldim.
Bunu yapan kişide edebiyatın e sini bilmeyen biriydi
zira denemek için aşık veyselin bir şiirini yazdım
anlamadı ve o şiiri bile karaladı zaten o sitedeki yazanlarda gruplaşmışlardı.İyi kötü her grup kendine yakın bulduğunu kendi fikrine yakın olanları göklere çıkarmaktaydı
üstelik o sitede sıralama vardı ikinci sıradaydım burdaki performansıma bakıldığında ordaki kişilerin kaabiliyetini herkes anlayabilir çünkü burada benden daha güzel yazan yüzlerce ustamız var o sitede ikinci olabildiysem yazıktır o sitenin haline çünkü uyduruk bi site olduğunu edebiyatdefterine gelince anladım.
sıralama olsa ilk yüze dahi giremem
Kutlarım güzel bir paylaşım yapmışsın
Yüreğinin sesi daim olsun dilerim
efendim olmamış demek kimini kamçılar daha güzel yazmaya sevkeder kimini ise kırar kırılır kaldıramaz iyi olmamış demeyi bu yüzden bazı yorumlar bundanda yalancı yorum dediğiniz yorumlar olabilir zaten iyi olanını kurul belirliyor kurulun belirlemediği iyi yokmudur tabiki vardır neye göre iyi neye göre kötü bunun bir sınırı varmı mesele bu kutlarım sizi hassasiyetinizi saygılarımla selamlar
Can kardeşim buraya o kadar uzun bir yorum yazdım ki senin yazından uzundu belki ama iki kere yazıp göndermeme rağmen almadı, sanırım cepnetten kaynaklanıyor.
Ben de pes ettim:)
Vardır bunda bir hayır.
Tüm edebî sitelerin ortak yarası, kaliteli şiir yazana değil, çok yorum yazana çok yorum, Allah'tan kurul veriyor iyi şiirin hakkını.
Sayfandan ayrılırken yazdıklarının her harfine imzamı ve tebriklerimi bırakıyorum kardeşim.
Selam ve sevgimle.
Birselamver25
Birselamver25
Evet şaire çok haklı bir yazı kaleme almış. sayfaya asılan bir metnin kelime kelime ve bütünlük içerisinde okunması ve üzerinde düşünülmesi çok zaman ayrılmış ve yazanın ciddiye alınmış olsuğunu gösterir. olumsuz eleştiriler bizlerin hatalarını ya gözden kaçırdığımız yönlerini ortaya koyması bakımından çok önemlidir.
Yorum yazmak da ayrıca bir ustalık ister bilgi ister yetenek ister tecrübe ister
Neyse kimseyi daha fazla yormayalım :))
O harika olmuş denecek bir yazı okudum teşekkürler :)
Birselamver25
sözlerinizde haklılık payı olmakla birlikte,
ben tenkit kapısının çok faydalı olduğu kanaatinde değilim.
herkes zamanı geldikçe, okudukça, gördükçe, hatalarını düzeltir ve ilerler.
iyi degil demek yıkar, yapmaz. belki kinlendirir.
abartı olarak harika muhteşem demeyede karşıyım,
zaten öğrenmeye istidatlı ve meraklı ise mutlaka dostlarından yardım ister destek ister. degilse de zorla destek vereceğim demenin bir faidesi olmaz.
DUYARLI YÜREĞİNİZİ KUTLUYORUM
BOZKIR''İ tarafından 11/27/2012 4:29:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
Birselamver25
Birselamver25
Deftere girdiğim zamanları hatırladım, yazıyordum bir şeyler, hecesi durağı tamamdı ama kafiyeleri sorunlu şiirsellikten hayli uzaktı. Yazdıklarım beğeniliyor sanıyordum. Öyle güzel yorumlar geliyordu ki. Sanıyordum ki çok iyi bir şairim. Ta ki Kırklareli’nde bir edebiyat öğretmeniyle tanışana kadar. Adını saygıyla ancağım bu kişi Çınar39 rumuzlu remzi çinko idi. Yeteneğimin olduğunu ama şiiri bilmediğimi söyledi. Bunu kardeşim de söylüyordu ama onu ben fazla takmıyordum, zira yazmamı istemediği için beni yıldırmaya çalıştığını düşünüyordum hep. Remzi beyin uyarılarıyla kafiyeyi öğrenmiş oldum. Hemen her şiirde burası olmamış düzelt diyordu, ben de düzeltiyordum ta ki olana kadar.
Şiirsellik yine yoktu, onu da serbest şiirleri okuyarak yakalayacağımı söyledi kardeşim. Okumamı söylediği şairleri, siteden dışarıdan ayırmadan okudum. Eğer bu güne geldiysem ikisinin emeği çoktur üstümde. Onların uyarılarına kızmış olsaydım ki baştan öfkeleniyordum bu gün bu yerde olamazdım. Sadece şekliyle şiir olmayacağını anlamın da, söylem şeklinin de önemli olduğunu Sayın Oflu’dan öğrendim.
Onların yolundan gitmeyi gereksiz şakşaklarla arkadaşlarımın geride kalmamasını sağlamak istedim. Ama birçok kişi niyetimi yanlış anladı, kızdı, engelledi, hakaretler etti. Belki de akademik bir rütbem olmadığı için beni gereksiz gördüler. Uyarılarımı dikkate alan çok arkadaşımız şimdi benden bile iyi yazıyor, adlarını söylesem hayrete düşersiniz, içimde gizli kalsın onlar.
Tartışmaktan, kırmaktan, kırılmaktan yoruldum artık kabuğuma çekiliyorum, isteyen istediği gibi duygularını paylaşsın, iyisine kötüsüne zaten zaman karar verecek.
Abla diye kapıma gelen herkese elimden geldiğince yine yardımcı olurum, başkasına asla karışmam. Gerekirse kısacık bir yazıyla ümitlerini kırmamaya çalışırım.
Sen kızım sen biraz tembel olsan da uyarıları hep dikkate alıyorsun, seni ödüllendirmek isterim. Mersin’deki derneğimiz adına bir dergi çıkartıyoruz benim seçeceğim şiirlerden birini seni abone yapıp her sayıda yayınlattırmak istiyorum. Onayını ve adresini iletirsen sevinirim. Sevgiler.
Birselamver25
SAYGI VE SELAMLARIMLA