KİNCİ BABA VE DARWİN
KİNCİ BABA VE DARWİN
Yıllardır tartışılan Darwin’e ve Darwin’in yaşamına hikâyemsi dille değineceğim. Canlılarda evrimin doğal seçme yoluyla gerçekleştiğini öne süren kuramıyla bilim ve düşünce tarihinde yenilik yaratan 19.yy en mantıklı, 20. yüz yılın en mantıksız bilim adamıdır.
Darwin’in çocukluğuna bakarsak çok hayalperest olduğunu söyleyebilirim. Gezmeyi, spor yapmayı çok severdi. Evrim kuramını ortaya atmasındaki en büyük sebep babasıydı. Evet, çok ilginç bir yorum olabilir ama babasıydı. Babası, Darwin’in papaz olmasını istiyordu. Darwin ise hep babasına karşı çıkmıştı. Babası, O’nun ailenin yüz karası olacağını düşündü. 8 yaşındayken annesini kaybetti. Babası hep zorbalık gösterdi. Bu yüzden BABASINA KİN beslemeye başlamıştı. İlerleyen yaşında doğayla ilgilenmeye başladı. Her türlü hayvan ve bitkiyi inceledi. Birçok kitap yayınladı. En çok tutana ise “Türlerin Kökeni” oldu. Satışa çıkar çıkmaz yok sattı ve din adamları tarafından yasaklandı. Eğer Darwin doğru söylüyorsa Kitabı Mukaddesteki yaratılış yanlış olacaktı.
Gelelim Darwin’in püf noktalarına. Hiçbir zaman insan üzerinde çalışma göstermedi. Hep hayvan ve bitki türleri inceleyerek onları insanlara yorumladı. 1868 de yavaş yavaş ünlülüğünü yitirdi. Bazı Darwinciler tekrar Hıristiyanlığa döndüler. Darwinin hayatta nefret ettiği 3 şey var ise birincisi babası, ikincisi tanrı, üçüncüsü ise Mendel’di. Çünkü Mendel kalıtsal hastalıkların nasıl değiştiği hakkında olağanüstü elle tutulur bilgiler yayınlayınca, Darwin kalakaldı. Ve Mendel’in papaz olması da Darwin’i de çileden çıkarıyordu tabiî ki. Darwinin ölümü de incelediği böceklerden geçen bir hastalık sonucu oldu.
Ben üstte Darwin’in babasını ve kin kelimelerini büyük harflerle yazdım. Şimdi nedenini belirteyim. Darwin evrim kuramı ile birlikte göklerdeki BABASINI öldürdü. Ve herkese BABAlarını sevmemelerini(hristiyan inancında baba-oğul-kutsal ruh üçlemesi vardır) ,onları yoktan saymasını anlatmaya çalıştı. Evrim kuramı Darwinin babasına karşı bastırılmış ve dışarıya zorla çıkartılmış bir hastalık olarak vuku bulduğunu söyleyebilirim. Tıpta Oidipus karmaşası diye geçmektedir. Ve son olarak şunu belirteyim. Darwin bir yazısında aynen şöyle yazmıştır:
“ Bana göre Kitabı Mukaddeste yazılan Yer’in oluşumuna ilişkin yazılanlar yanlıştır. Bunları ortaya koydum. Ve Kitabı Mukaddesten benim anladığıma göre BABA(tanrı) kinci biriydi.”
Bu yazılanlar sadece benim görüşümdür. Katılmayan ve yanlış olduğunu düşünen arkadaşlar çıkabilir. Sadece Darwine farklı bir bakıştan bakmayı sağladım…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.