- 725 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AK, KARA ya da GRİ YAŞAMAK
Hayat renklerden ibarettir.Renkleri gören göz, algılayan beyindir; idrak ise akla aittir.Hayatını aklaştırarak yaşayanlar, insani vasıfları hayat felsefesi olarak görürler.Hayatı kara yaşayanlar ise dibi olmayan bir kuyuya düşmekte olduklarını fark edemezler ve sonları çok acı olur.Bir de hayatı “gri” yaşayanlar vardır!Hani suya sabuna dokunmadan yaşadığını zanneden asalak tipler…Renklerini belli etmemeyi, rüzgara göre yön değiştirmeyi marifet sayanlar.Bu tipler daha tehlikelidir.Çünkü bu tiplerin gerçek yüzünü görmek çok zordur.”Dilsiz şeytan” olarak nitelendirilecek bu tipler, riyakarlık maskesiyle oturdukları tahtlarında saltanat sürdüklerini zannederler.Ama basiretsiz olduklarından ruhlarındaki “yalnızlık” prangasını göremezler.
Yalnızlık, ruhun karanlık sokaklarında dolaşma duygusudur.
Sosyal hayatınızda mükemmel bir çevreniz ve ilişkileriniz olabilir.Bu çevrenizi, bir nüfus gücü olarak yanınıza alıp caka satarak kendinizce mutlu bir hayat sürdürebilirsiniz.Bu gücünüzün referansıyla başkaların da ezebilirsiniz.Aslında güç zannettiğiniz bu şey, ruhsal yalnızlığınızın bir dışavurumudur! Şuuraltınıza gömülmüş hırs dolu arzuların kin hücreleriyle adeta genlerinize bulaşması ne acı!
Ruhunuza hiç kar yağdı mı? Kar taneciklerini ölüm ürpertisiyle hissetti mi yüreğiniz? İşte kalabalık içinde yalnız kalmak böyle bir duygudur.Dünyevi saltanatların gözünüze indirdiği perde, gerçekleri görmenizi engeller.Ruhunuz miyoplaşır!Kalabalıkta yalnızlığınızı göremezsiniz.
Benliğini, güç elde etme uğrunda pazarlayanlar, yapay dostluklar ülkesinde yaşayanlar gaflet içindedirler.
Bugün size bahşedilen gücün, hangi amaçla verildiğini bilmek zorundasınız.Hesap günü gelmeden kendini hesaba çekmeyenler “hesap günü azabı tadacaklar”dır.
Eğer kendinizi “ kara” ya da“gri” yaşayanlar kategorisinde görmüyorsanız korkmanıza gerek yok.Onurlu duruşunuzla sabrın yalınkılıç süvarisi olarak ömür yolunda yürüyebilirsiniz.Kendinizi yönetebilme sanatında iç zenginliğinizi fark ederek olgunlaşmaya devam edin.İman kaleniz yükseldikçe, ruhunuz müjdelenen özgürlüğe eninde sonunda kavuşacaktır.Yalnız değilsiniz! Çünkü:
“Allah, sabredenlerle beraberdir!..”
Feyyaz ALBAYRAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.