Bir soru / cevabı / ezan duasında tam davetinin sırrı…
Bir soru / cevab / ezan duasında tam davetinin sırrı…
S.a üstadım, nasılsınız. Bir sorum olacak; ezan duasında tam davetin sahibi allah ım daki tam davetten kasst nedir, zevkinizi bilmek isterim, hürmetler ederim,
Aleyküm selam Azizim;
Bu dua; zannedildiği gibi doğrudan ve sadece efendimize değildir. Efendimizden sonra gelen ve gelecek görevli imam-ı zamanlara hitap eder... Devlet edenler de halden hale yeni durumlara (değişmesi gereken tecellilere) davet edenler de onlardır.
O seçilmiş kullar, Efendimize kan bağı ile bağlı, nuru muhammediye mensup, nuru tevhit ehli zatlardır. Uzun uğraşlarla, zikir yoluyla önce efendimizde fenefirresul olurlar. Ardından davetullah’a muhatap olup, fenefillah’a ulaşırlar. Yani miraçlarını yaşarlar.
Dünyaya iade edildiklerinde meşreplerine göre, nuru tevhitte aldıkları yetkiye, Alla’ın ve resulullah’ın iznini ekleyerek, muhrünü iki kürek arasına bastırarak, sağ ellerine lütuf ve kerem olmak üzere resulü kibriyanın ilim kılıcını, sol ellerine, terbiye sıfatının remzi ve yetkisi olarak hz Musaya verilen asa’yı alarak mücadele ederler. Ki bu dünya çapında hükümet etmektir. Mahlukatıın cümlesini emir ve yasaklara davet etmektir.
Yaptığımız dua ile o zata allahtan kolaylık dileriz. Bu karşılıklı yaşanan öyle bir çabadır ki tavuğun yumurtaya, yumurtanın kendi varlığına sebep tavuğa, bebeğin annesine minnet ve duası gibidir. Tavuk yumurtadan yumurta da tavuktan çıkar. Devri daimdir.
Aklı maaş kendi çabasıyle, bu sırra asla vakıf olamaz. İman etmekle yetinmek zorunda kalır, hayretten hayrete sürüklenir ki ona hayret yakışır.
O nedenle ’’idraksızlık idrakın ta kendisidir’’denilmiştir. İdrak edemediğini fark edecek kadar idraka gayret edenlere imdat eden bu kısa cümle aklın kendi kendisini yok etmesinin önüne geçer. Allah yolunun yolcuları bu cümleye hayatlarının bir merhalesinde mutlaka ulaştırılırlar. Başka bir kaynak imdat etmese atıftan duyarak teskin edilirler.
Ardından sıfatlarda yolculuğa devam ederler. Nasiplerinde var ise Miraçta yeşil perdenin önünde akılları kendilerini terk ettiğinde hayrete sürüklenmeden saf ruh olarak külli ruha dâhil olurlar. Olacak olup, alınacak alındıktan sonra, dönüşte yeniden sahiplendikleri akıl (cebrail) ile beşeriyete avdet edip, yüklendikleri misyonu, görevleri kalan ömürlerinde yerine getirmeye çalışırlar. Bu mesai süresince bizler, müminler olarak o mübarek ruha allah’tan başarılar ihsan etmesini isteriz ki, iki cihan cemal ve kemal üzere yönetilsin. Celalından kahır ve gazap tecelli etmesin, cemalından lutuf ve ikramlar tecelli etsin.
Hidayet allahtan’dır. Bu iş bundan daha açık anlatılamaz... Daha azı meramı anlatamaz, daha ziyadesi ergin olmayan akıllara zarar verir…Selam es selame