- 3746 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Gam gam Star
Dün Akşam Öğretmenler Günü nedeniyle sendikanın düzenlediği yemeğe gittik
Hasan amca o,yemeklerin en özel,en aranılan insanıdır.Yemeğin başında sessizce oturur,iki kadeh rakıdan sonra ayağa kalkar,ceketini kemerine sokar,başlar kasap havasını oynamaya.sonrada masa masa dolaşır “Haydi arkadaşlar “diyerek herkesi oyuna kaldırır ortam bir anda neşelenir.
Geçen yemekte Hasan Amca yoktu.Eşime sordum”Karısı hastaymış” dedi.
Bu akşam yine yoktu.Öğrendiğime göre eşi onun masa masa dansöz gibi dolaşıp oynamasından rahatsız oluyormuş,o nedenle gelmemişler. Elalem laf söylermiş.Şaşırdım,üzüldüm..Ben Hasan Amcanın oynaması ile ilgili hiç kötü bir şey duymadım.Kadın öyle diyorsa; mutlaka bir bildiği vardır diye düşündüm.Eksikliğini de hissettik.
Yemekte bir ara gam gam star çalmaya başladı.Benim eşim hızla ayağa kalktı.Cemile ‘den kırmızı pullu mendil,Fatma ‘dan sarı pullu mendili alıp,haydi piste.Aman,aman aman bir gam gam star dansı yapmaya başladı ki görülmeye değer.Ne zaman öğrenmiş o dans figürlerini şaşırıp kaldım.Zıp zıp zıplıyor,dönüyor havaya sıçrıyor..Salondakiler el çırparak eşlik ediyor,kimisi dansı telefono kayıt ediyor.You Tube ye koyup tıklanma rekorları kıracakmış bu dans.Bir ara Odam Kireç Tutmuyor onun yanına gidip kulağına bir şey söyledi.(Her yemekte odam kireç tutmuyor türküsünü söylediğinden adı Odam kireç tutmuyor kaldı)Sonra eşim geldi yerine oturdu.”Ne söyledi sana,odam kireç tutmuyor””Diye sordum”Yerine otur nazar deyecek sana” Dedi.Cevap karşısında yanımda oturan arkadaşım”Odam kireç tutmuyor seni kıskanmıştır.bak hepimiz sana maşallah dedik,bu göbekle,bu yaşla helal olsun sana arkadaş.”Dedi..Gülmekten gözlerimizden yaşlar geldi..Dün gece yaşanan başka komik olay ise mezdeke çalarken harmandalı oynayanlardı.Nasıl başardılar bunu sır.
Demek istediğim,insanlar nasıl mutlu ise öyle yaşasınlar.Hasan amca elalem ne der çengeline asılı kaldı ve gelmiyor yemeklere.Karısı elbette haklı değil.Elalem denilenler yaşamak istediklerini yaşamayıp kıskanan ve yaşayanlara çamur atanlar.Eşimin gam gam star oynamasına elalemin ne diyeceği beni hiç ilgilendirmiyor.Bence istediğiniz gibi gönlünüzce yaşayın.Elalemi sallayın gitsin..
YORUMLAR
Yakışanı ve kendi doğrularını yaşa da gerisi fasa fiso,diyemiyoruz her zaman,ama kantarın topuzuna dikkat yine de,zevkle okudum :-)
sareyaprak
En büyük hatalarımızdan biridir yaşam düzenimizi "başkası ne der" düşüncesine göre düzenlemek.
Bir arkadaşımın bu durumu şu sözüyle eleştirirdi...
"Başkasıyla bir düğüne bir de bayrama gidilir. Onlar ne derse desin."
Ne kadar güzel öğretmenlerin bir araya gelerek eski dostlukları tazelemeleri.
Bu yazınızdan sizin veya eşinizin (veya her ikinizin) öğretmen olduğu sonucunu çıkarttım.
Sizin de öğretmenler gününüz kutlu olsun...
Eli öpülesi insanlar...
sareyaprak
saygılar,selamlar...
ne diyeyim şairim.yazı oldukça güzel ve etkili konuya bakış kişilere göre değişir.
siz düşüncelerinizi yamışsınız.son derce güzel ve saygı duyarım.
ancak başka insanlar için bu durum farklı karşılanırki onların düşüncelerinede saygı duymalıyız.
Bu hayata bakış açılarının zenginliğidir bence.
kişi istediği gibi yaşamalı ve hareket etmeli. kendince uygunsa ve toplumun genel ahlakına ters değilse başkasına bir söz kalmaz.
kaleminize sağlık.
sareyaprak
efendim ben öğretmen olamadığım için bu gibi eğlencelerden uzağım bende olsaydım bildiğim oyunları oynardım demedende edemedim yazınızı okurken çok güzel eğlenmiş olmanız yazınızada yansımış bu gam gam dansını ben duymadım bilmiyorumda ne biçim dans olduğunu bilmemde o kadar önemli değil önemli olan sizlerin güzel hoş vakit geçirmesi buda olmuş yazıya yansıdığı kadarıyla nezdinizde bütün öğretmenlerin gününü kutlarım aydınlık yarınlar dilerim saygılarımla selamlar
sareyaprak
sareyaprak
SEVGİLİ KARDEŞCAĞIZIM.VALLA SENİN YAZILARINI OKUDUĞUM ZAMAN CANLANIYORUM.ÇOK DA GÜZEL SÖYLEDİN TABİİ KİMSE KİMSENİN ZEVKİNE VE YAPTIKLARINA KARIŞAMAZ.DEĞİLMİ AMA.ELALEMİN DERDİ BİZİMİ GERDİ.....BOŞ VER. YİNE HARİKAYDIN.İNAN EŞİNİN O DANSINI GÖRMEYİ ÇOK İSTERDİM.SELAMLAR.GEÇMİŞ ÖĞRETMENLER GÜNÜN KUTLU OLSUN....