- 1066 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Öğretmen sayılmayan öğretenler
Türkiye Cumhûriyeti Devleti, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı olmayan ve bu kurumdan maaş almayan nice öğretmen var, bilir misiniz?... Ustalar.
Yirmidört Kasım günü gibi yılda-bir anılmaya günleri olmayan nice meslek ustaları...
Çırağından Cumhurbaşkanına kadar her öğün yediğimiz Ekmeği pişiren ustaların meslek öğretmenleri.
Daha da ileri giderek söyleyeyim; kazancının vergisi ile okul öğretmenlerinin maaşını ödeyen meslek ustaları.
Kimsenin, varlıklarını yazıya ya da şiire pek dökmedikleri sessiz usta öğreticiler...
Hatırlayabildiniz mi?...
Saygımla...
kadiryeter Kadir Yeter.
24 KASIM 2012- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com
.....................................................
Kaynak: w.edebiyatdefteri.com/siir/481273/ekmek-pisirenlere---
EKMEK PİŞİRENLERE...
Bizler uykuda iken, başladınız Öz ile
Unu su ile karıp- karıştırdın tuz ile
Yoğrulan hamurlara, biçim verdin’ göz ile
Uykudan uyananlar, beslendi Ekmeğinle...
Gün ağardıkça sizde, artıverdi yorgunluk,
Sabaha karşı çöktü, gözlere uykusuzluk,
Şimdi gidiniz eve, bir sessizlik içinde,
Fırıncılar yaşıyor, gündüzü- gece yine...
Hey... Ustam: Yedik- içtik, ellerinize sağlık,
Tüm Fırıncılar birden, görmesin hiçbir darlık,
İnsanları beslemek: Hem, babalık- Analık,
Hatırlıyoruz; yazık! Sizleri, birkaç anlık...
“Elhemdülillâh” derken, hatırla Fırıncıyı,
Elleri- yüzü unlu, karıştı; Maya- suyu,
Sağ olsun- vârolsunlar, ölülerine Rahmet,
O ele Minnet borcum, Sâyenizde: Selâmet.
Kadir Yeter. TRABZON.
06.5.2011
Bu eserin telif hakkı; bütün fırın çalışanlarına aittir. Bu, bir taahhüddür.
Çoğaltılması ve her türlü yayını serbesttir.
YORUMLAR
Vefalı yüreğinizi kutluyorum Kadir Baba,
Rahmetli ninemi hatırlattınız bana. Nur içinde yatsın. 100 yaşındaydı kaybettiğimde ama benim gözümde sanki 18' indeydi. O kadar ki yaktı yüreğimi vefatıyla. Ondan o kadar güzel öğütler aldım ki çok şükür.
Sofraya otururdu, yemeğe başlamadan önce, bütün nimetleri yiyime hazır hale getirilinceye kadar emeği geçen herkese dua ederdi. Ekene, biçene, yoğurana yapana v.b ...
Kuş kadar da yemek yerdi. Doktor yüzü görmeden de vefat etti.
Bir gün balkonda otururken buldum, ağzı yine kıpır kıpır... Yine kimi nasiplendiriyorsun dualarınla dedim, " Şu karşı yoldan giden otobüsteki yolculara dua ediyorum, parayla mı oğul? Nasıl olsa bomboş oturuyorum" demişti.
kadiryeter
"Yüzü- astarı bir" İnsan aramak için, ben de gündüz gözü fenerle insan aramaya çıkacağım...
Kimsecikler "burnundan kıl aldırmıyor"
"Bilmediğin atın ardından geçme" Atasözümüzü, ben bu aklıma yerleştiremedim birtürlü...
Tanımadığın birine yardım elimi(fikir) uzatmaktan, elimi ısırmayan kalmadı gibi!.
Maşuk Dayının dediği gibi:"Ay'ın iki yüzü karanlık olmaz ya"
Siz, aydınlık yüzüsünüz... nurlu aydınlık...
Saygımla bir daha Selâmladım... Anana- Atana Rahmed...
Mezarlarına, nûr insin İnşallah.
kadiryeter Kadir Yeter. 06.3.32013- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=107817
Zübeyde Gökbulut'a
Çok önemli bir konuya değinmişsiniz hemşehrim.
Her mesleğin resmi veya değil, okulları ve öğretmenleri mutlaka vardır.
Her mesleğin piri olduğu gibi,
Ustalar yetiştirir çırakları.
Ne çok kişinin bizlerde hakları var ki...
Hepsinden Allah razı olsun.
kadiryeter
Memleketimin adamına anlatmakta zorluk çekmem... süperbaba boşuna dememişler.
Yazıştıkça neler, ne bilgiler daha devredeceğiz; İnşâllah...
Akşamın hayır ola...
Selâm ederim... Sağolasın.
kadiryeter Kadir Yeter.
25 KASIM 2012 Merkez İlçe- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=107817
superbaba | Kadir Tozlu'ya cevâben
Ama öğretmenin de hakkını yememek lazım bir öğretmen kolay yetişmiyor ve öğretmenin küçük hatası büyük kayıplara küçük güzellikleri büyük kazançlara gidiyor... Oysa bir usta ekmek hakkında ne kadar hata yaparsa yapsın çırağın hayatında ne kadar etki edebilir çırak doğru yolu kendi zaten bulur.. Ayrıca 1 mayıs işçi bayramı da bu işçilerimiz için...
kadiryeter
Yorumunuz ve ziyaretiniz için teşekkür ederim...sağolun...
Sitem saymayınız sakın; bir mayıs gününde bayat Ekmek yemeye râzı kimseyi görmedim. O Ustalar, o anda, yorgunluk uykusundalar...
Esnaflara ve çıraklara, İl Halk Kütüphânelerimiz pazar günleri kapalı... müzeler turiste açık; aynı bakanlıkta iki ayrı anlayış.
Sağlık diler, Selâm ederim.
kadiryeter Kadir Yeter.
25 KASIM 2012 Merkez İlçe- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=107817
Maşide Kılınç
Maşide Kılınç
kadiryeter
Okuma yazmayı biliyordum; ilk okula giderken... İkinci katta, küçük odamızın mavi kapısına arkadan tırmanarak başaşağı şöyle yazmıştım: Hoca yarınok... y harfi eksik. 1971 yılında ben Askerde iken ağabeyim o kapıyı boyatmış; resmini çekemedim.
Bu hâtırâmı yazdırdığınız için teşekkürler.
Öğretmenlere ve öğretenlere olan saygım, öyle içli ki...
kadiryeter Kadir Yeter.
25 KASIM 2012 Merkez İlçe- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=107817
Maşide Kılınç
Gerçekten güzeldi yazınız kısacık bir yazı ama çok şeydi .. anlamak isteyen gönüller için saygı ve selamlarımla hocam.
kadiryeter
Hoş Geldiniz; Birselamver25
Sağlıkla kalınız... Selâm ederim.
kadiryeter
25 KASIM 2012- TRABZON.