- 828 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ANKARA'DA ÇORUM TANITIM GÜNLERİ…/ Hikmet OKUYAR
Şebinkarahisar, Giresun, Sivas, Tokat, Çorum, Amasya, Yalova, Yozgat konulu etkinlikleri takip edip; Hikmet Okuyar Kış Etkinlikleri hazırlıkları yaparken, geçen hafta sonu; Ankara’daki, Çorum Tanıtım Günleri’ne Türkiye Sevdası’nın 361.Tanıtımı için katılıp daha güçlü paylaşımları gerçekleştirdiğini bildiren Türkiye Sevdası Kültür Sanat Danışmanı Amasyaşat Başkanı Müzeyyen Keskin izlenimlerini fotoğraflarla göndermiş..
Haber yorum eşliğinde yöresel, ulusal ve uluslararası medya mensubu meslektaşlarımla Çorumlu tanıtım turizm kültür sanat öncüsü aşık ozan şair şiir yorumcusu dostlarımla paylaşayım istemiş..Hem Türkiye Sevdası 361. Tanıtım Etkinlikleri bakımından Hem de Çorum Tanıtım Günleri bakımından çok önemli bu 5 Yıldızlı Amasya Elması İle Ünlü Amasyalı Keskin Ozan eylemi..Amasyalı Keskin Ozan iletişimleriyle paylaşımlarıyla sohbetleriyle yetinmemiş bir de davet üzerine Çorumlular Konuğu olarak sahne almış ve Hikmet Okuyar imzalı Amasya Sevdası isimli meşhur şiirimi yorumlamış..Hazırlıklarını sürdürdüğü Amasya Sevdası isimli tanıtım turiz kültür sanat eseri için de Çorumlu aşık ozan şair dostlardan Amasya ve ilçelerinin özelliklerini güzelliklerini aksettiren şiirler istemiş..Ne güzel bir birliktelik yansıması..Daha ne olsun..İşte Amasyalı Keskin Ozan İzlenimleri:
’’Çorum ilimiz, 13 ilçeden oluşmaktadır.
Alaca, Bayat, Boğazkale, Dodurga, İskilip, Kargı, Laçin, Mecitözü, Oğuzlar, Ortaköy, Osmancık, Uğurludağ, Sungurlu.
Çorum ilinin zengin kültür yapısı ve tarihi camiler, köprüler, tarihi kalıtlar, müzeler, geniş bir kültür yelpazesine sahip.
Çorum, Leblebisiyle, pirinciyle, tuğla ve kiremitiyle, balığıyla ve yöresel ürünleriyle ünlü.. Kızılırmak bu yöreye canlılık kazandırmaktadır.Yörede birçok fabrika var.
AKM salonlarındaki bütün yerleşkeleri Türkiye Sevdası’nın 361. Tanıtımı kapsamında, sizin gözlerinizle görmeye, bakmaya çalıştım gezdim gördüm sizin için.
Türkiye Sevdası tanıtım turizm kültür sant sayfalarında özellikleri ve güzellikleriyle Tokat ve İlçeleri tanıtımlarına özel sayfalar verildiğini müjdelemek için dolaştım köşe bucak Çorumlular coşkusuyla meraklı ziyaetçiler heyecanıyla..Şiir tadında..Çorumlu aşık ozan şair şiir yorumcusu canlar havasında soludum duyarlı paylaşımları..Çorum Leblebisi lezzetinde algıladım ikramları..Çorumlu Halk Şairi Ahmet Yardımcı ile daha yakından tanıdım Sabiha Serin imzalı ’’Çorum Güzellemesi ’’ şiirindeki gizemlilikleri..
Daha çok bilgi edinmek isterken karşılaştığımız, Ankaralı Çorumlular Dernekleri Federasyonu Başkanı Sn. Hayri Çağır ile kısa sohbet ettik.
Çağır, “ Büyüyen ve kalabalıklaşan şehirlerde insanlar yalnızlaşmaya başlıyor. Demokrasi alt tabakaya yayıldıkça sivil toplumlara ihtiyaç duyulmaktadır.120 dernek bağlılığında..Bizler doyduğumuz yerlerdeyiz. Biz Ankara’nın özüyüz. Ankara kültür ve medeniyleler şehri ile birleşsin istiyoruz. Çorum Tanıtım Günleri, bunların gerçekleşmesi için bir nedendir. Amacımız birlik ve bütünlüğümüzü sağlayıp birleştirmektir.” Dedi.
Şairleri, ozanları, aşıkları kültür sanat öncüleri çok olan ilin Çorum Tanıtım Günleri çok güzel hazırlamış.. ve meraklı kalabalıkların izlediği, gördüğü ve siyasilerin olduğu iş adamlarının bulunduğu ortamlarda sohbet ettiğimiz iş adamlarının İllerini ellerinden geldiği kadarıyla tanıtmaya çaba sarfettiğini gördüm.
Şiirlerle, türkülerle, atışmalarıyla, halay, semah, ağıt vs bir çok sunumlar gösteriler sergilendi ve şairlerinin şiirlerinin okuduğu, şairlerinin kitaplarının imzalandığı güzellikler yaşandı heyecanlarla şiir yüklü duygularla..imzalı şiir kitapları da edindik değerleri karşılığında. Yani dolu dolu bir Çorum Tanıtım Günleri yaşandı Ankara havasında... Kutlarım emekleri geçenleri.
Çorumlu şair Kültür Bakanlığı Halk Şairi Ahmet YARDIMCI’ yı bir şiiriyle sizlerle tanıştırmak isterim. Çorum-Sungurlu-Kışla köyünde doğan şair bakın nasıl tanıtmış kendini.
Türkiye Sevdası ile tüm Çorumlulara ve tüm Türkiye ye selam saygı ve sevgilerimi gönderiyorum. Nice Çorum Tanıtım Günleri buluşmaları dileğiyle üzere. Ahmet Yardımcı imzalı şiir paylaşımlarımla..
Müzeyyen KESKİN
Amasyaşat Başkanı
.......................
GÖNÜL KÖŞENİZE TALİBİM DOSTLAR
Ben geldim dostlarım aslım Çorumlu
Terkettim diyarı felek sorumlu
Yağcılığı sevmem doğru yorumlu
Gönül köşenize talibim dostlar
Sungurlu ilçesi Kışla dır köyüm
Mazimiz bellidir temizdir soyum
Önce sevgi saygı hoşgörü huyum
Gönül köşenize talibim dostlar
Dedem Bilal çavuş okur ve yazar
Diğeri Dikbasan haksıza kızar
İkisi de fakir gelirler azar
Gönül köşenize talibim dostlar
Ebem efe Sultan öbürü Fidan
Biri erkek gibi biri gariban
Tek gelir çiftçilik bir kara saban
Gönül köşenize talibim dostlar
Ankara ya yetim gelip yerleştim
Çankırı lı bir kız ile eşleştim
İki oğlum bir kızım var beşleştim
Gönül köşenize talibim dostlar
En ufak böceği ezmem kıyamam
O rabbin eseri hiçe sayamam
Lanetlenmiş kör şeytana uyamam
Gönül köşenize talibim dostlar
Kapım gönlüm açık tüm insanlara
Saygım sevgim sonsuz bütün canlara
Yüreğim dayanmaz akan kanlara
Gönül köşenize talibim dostlar
Ahmet YARDIMCI yım Musa dan olma
Kendimce yazarım Zülfü den doğma
Kapınıza geldim çevirip kovma
Gönül köşenize talibim dostlar
04.09.2009
Ahmet YARDIMCI
Çorumlu Halk Şairi
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.