DÜŞÜNDÜKLERİM
Dünya dönüyor,onu ısıtan güneş hiç eksilmeden olduğu gibi ısısını yılın on iki ayısında değişik şekilde yansıtıyor.
Alemin varlığında her şeyi bütünüyle iç içedir.Aklın çözemeyeceği,insanlık yolunda istenilen emeğin sarfedilmesi gerçeğin gereğidir.
Cenabı Allah doğayı,yanı güneşi,ayı,yıldızları yaratırken kendi özünden düşünülen o gizemi kimsenin çözüme yetisi yoktur.
Bu güzel verileri insanlar birbirlerini öldürsün,ezsin diye değil,onun güzelliklerinden istifade edilsin diye varetmiştir.İnanç ve inanmak bir bütündür.Dolaysiyle güneşin aydınlığı tüm insanlar ve kainat için oluşmuş.Kimi inançlıdır diye değil,inanlar ve inanmayanlar da bu nimetten istifade ediyor.Ama Allah her şeyi görür ve hakimdir.Yaşam devem ediyor,Bir değişim vardır.Şeriat tendir,tarikat kemiktir,marifet iliktir.hakikat ise candır.Can cesetten çıkar ruhlar alemine gider.Ancak fani dünyada yaptıklarıyla ödüllenir.Orada ki ,yargı yüce Allah’ındır.Bugün dünyada yaşayan tüm islam alemi kan ve barut kokusu sarmıştır.Emperyalizm var gücü ile orta doğunun üzerinde çıkar peşindedir.Siyasi demogujusuyla eğitimden nasibini alamamış insanların oylarını almak için dini siyasete peşkeş çekmektedir.
Gönül dertlidir,çağırışımı insanlık alemin yaşadığı acılarını hissetmektedir.Birlik ve beraberliğin sağlanması ulusal bir inanç ve gereksimdir.Yaşadığımız süreç umarım acılarla değil,sevinçliklerle donansın.Anneler gözyaşı dökmesin,şehitler ölmasin,eli kınalı gelinlerin dünyası yıkılmasın,doğan çocuklar babasız büyümesinler,yaşadıkları süreçte onların da yaşama ve mutluluk haklarıdır.Canı veren ancak o canı alır.Kur’anda Allah’ın emridir.Ne olursa olsun bir neden değildir.Bütün bu perspektifte baktığımızda ülkeyi sarmıştır sarmaşıklar gibi acılar ve kederler...Artık sorumlular gerekli neyse onu yapmalıdırlar.Siyasetin dürüstlük kapısı aranlanmalıdır. Sevgi ve saygılarımla...
Haydar uzun
YORUMLAR
Günümüz dünyasında yaşanan çirkinlikler zulüm ve insan kıyımı güzel sunulmuş.iinsanlar nefislerinden kurtulmuş olsalar, dünya daha güzel olurdu.
İnsan sevgisi gönül zenginliği ile dolu bir yüreğin düşünceleri ve anlamlı bir yazıda.
tebrikler dost
dost46
ey düşünen bilgenin hazinesi
ciçekteki balın özün arıdaki sırın ceveri
engin yureğini bir daha kutlarım ömründen ziyade oslun hüü aşk ile
özüne nefesine bu bilge yureğini vatana milete hayırlara vesile olmasını dileğiyle,