ÇOCUKLUĞUM VE AYVALIK...
AYVALIK’LA BÜTÜNLEŞMİŞ TÜM ARKADAŞLARA SEVGİLERİMLE....
> MERHABA,
>
> ÇOCUKLUĞUM VE AYVALIK...
> AYVALIK`LI OLMANIN GURURU VE MUTLULUĞU İÇİNDE YAZIYORUM, TÜM İÇTENLİĞİMLE .
> ÇOCUKLUĞUM VE GENÇLİK YILLARIMLA VE TÜM YAŞAMIMDA AYVALIK ÖZELDİR BENİM İÇİN.
> SANIYORUM, AYVALIKLI OLAN, SONRADAN AYVALIK’A YERLEŞEN TÜM AYVALIKLILAR İÇİN DE ÖZELDİR AYVALIK.
> DOKUSUYLA , YAPISIYLA, İNSANLARIYLA FAKLIDIR AYVALIK. DOKUSU BURAM BURAM
> ADA KOKAR. YAPISI YERYÜZÜNE İNMİŞ BİR CENNETTİR ADETA......İNSANLARI ADA KÜLTÜRLERİ
> İLE FARKLILIK YARATIR. HALKIN TÜMÜ MÜBADELE YOLUYLA, MİDİLLİ , GİRİT ADASINDAN
> GELDİKLERİ İÇİN,. AYVALIK`TA ADA KÜLTÜRÜ HAKİMDİR. BİZ ADALIYIZ DERLER AYVALIKLILAR, SANKİ AYRICALIKLARINI ORTAYA KOYAR GİBİ.
,,,
> BEN , İKİNCİ KUŞAK AYVALIKLIYIM. BABAM , MİDİLLİ ADASININ KOMİLİ KÖYÜNDEN AYVALIK`A
GELMİŞTİR, ÇOCUK YILLARINDA….BABAANNEMİ , DEDEMİ VE BAZI BÜYÜKLERİMİ TANIMA FIRSATIM
> OLMADI . BEN DOĞMADAN HAYATA VEDA ETMİŞLERDİ AYVALIK’TA…AMA YİNE DE ŞANSLIYDIM .
> ADADAN GELMİŞ OLAN ANNEANNEM, PAŞA DEDEM VE İKİ BÜYÜK HALAM HAYATTAYDILAR..ÇOCUKLUĞUM, ANNEANNEMİN ADA HİKAYELERİ İLE SÜSLÜDÜR..ADADAKİ YAŞANTILARINI, PAŞA DEDEME OLAN SEVDASINI ANLATA ANLATA BİTİREMEZDİ ANNEANNEM... PAŞA DEDEMLE ANNEANNEM DÖRT YIL SÖZLÜ KALMIŞLAR
> BU DÖRT YIL İÇİNDE HİÇ GÖRÜŞMEMİŞLER , O ZAMANLAR KURALLAR ADETLER BÖYLEYMİŞ . ANNEANNEM SEVDASINI İÇİNDEN İÇİNDEN YAŞARMIŞ . HER GÜN EVLERİNİN PENCERE KAFESİNİN ARDINDAN PAŞA DEDEMİN ATLA GEÇİŞİNİ İZLER TESELLİ BULURMUŞ. BİR YANDAN DA EVLENECEKLERİ GÜNÜN HAYALİYLE AVUNUR , BİR YANDAN DA MANİSİ SÖYLER DURURMUŞ...
MERDİVENİM KIRKAYAK
KIRKINA VURDUM DAYAK
BUGÜN PAŞAMI GÖRDÜM
NE EL TUTAR ,NE AYAK...
ANNEANNEM NİHAYET MURADINA ERMİŞ,PAŞA DEDEMLE EVLENMİŞ,,EVLENDİKLERİ GÜNÜN AKŞAMI YALNIZ KALDIKLARINDA ,DEDEM İLK DEFA GÖRECEĞİ EŞİNİN DUVAĞINI AÇARKEN ÇOK HEYECANLANMIŞ ,ANNEANNEMİN İSE YÜREĞİ YERİNDEN ÇIKACAKMIŞ GİBİ ATIYORMUŞ .DEDEM DUVAĞI AÇMIŞ , ANNEANNEME HAYRANLIKLA BAKARAK `BU KADAR GÜZEL OLDUĞUNU BİLSEYDİM DÖRT YIL BEKLEMEZDİM ` DEMİŞ…. HER ŞEY GİBİ SEVDALARDA FARKLIYDI O YILLARDA, O ZAMANLARDA.. ÖZELLİKLE MÜSLÜMAN TOPLUMLARDA, DİN VE AHLAK KURALLARIYLA SINIRLIYDI YAŞAMLAR...
>
> GİRİTTEN VE MİDİLLİDEN GELEN İNSANLARIN KAYNAŞMASI UZUN SÜRMEDİ, AYVALIK’TA . AYNI KADERİ PAYLAŞTIKLARINDAN, AŞAĞI YUKARI AYNI KÜLTÜRLERLE YAŞAMIŞ OLDUKLARINDAN, GÜZEL BİR AHENK OLUŞTURMUŞTULARDI.
> KONUŞMA ŞEKİLERİYLE DE ÇOK SEMPATİKTİ ADA İNSANLARI.. TÜRÇEDE DEVRİK CÜMLEYLE
> KONUŞMA AYVALIKTA ÇOK BELİRGİNDİR.*.GELİRSİN ÇARŞIDAN AYŞE HANIM * ,*SAKIN GİDERSİN ORAYA* GİBİ , AYVALIKÀ HAS KONUŞMA ŞEKİLLERİ , AYVALIK ADA İNSANLARINA DAHA BİR ÖZELLİK KATIYOR DAHA DA HOŞ KILIYOR AYVALIK HALKINI…..YAŞANMIŞ HOŞ BİR ÖYKÜ DUYMUŞTUM..PAYLAŞMAK İÇİN ANLATIYORUM.
>AYVALIKTA , HALKTAN BİRİNİN DAMININ DUVARINA , GELEN GEÇEN BİR ŞEKİLDE DUVARI KİRLETİYORMUŞ . ADAMCAĞIZ ÇARESİZ NE YAPACAĞINI ŞAŞIRMIŞ , HERKESE DERDİNİ ANLATIR DURURMUŞ. EN SONUNDA BİRİ *DUVARA YAZI YAZ, BELKİ BİR DAHA YAPMAZLAR * DEMİŞ. ADAMCAĞIZ YAZIYI YAZMIŞ. AMA GELİN GÖRÜNKİ KİRLETMELER DAHA DA ÇOĞALMIŞ. ADAMCAĞIZ BU DURUMA ŞAŞIRMIŞ. ONA YAZI YAZ DİYEN ARKADAŞINA ,*YAZDIM, YİNE OLMADI HATTA DAHA FAZLALAŞTI * DEMİŞ. ARKADAŞI DA * PEKİ NE YAZDIN* DİYE SORUNCA,,,
> O DA *BU DUVAR ISENIIIIR* DİYE , YAZDIĞINI SÖYLEMİŞ… KONUŞMA DİLİNE ÇEVİRİRSEK * BU DUVAR ISENIR MI* DEMEK İSTEMİŞ ASLINDA. NE YAZIKKİ ANLAŞILMAMIŞ . SİTEMLİ BİR DİL.KELİMEDEKİ SESLİ HARFİ UZATILARAK ,
KARŞI TARAFA HESAP SORMA GİBİ BİR KONUŞMA ÜSLUBU. HALKIN ARASINDA BU KONUŞMA ŞEKLİ ÇOK BELİRGİNDİR.
AYVALIKLILAR BU KONUŞMA ŞEKLİNE KESTİRMEDEN SIKLIKLA BAŞVURURLAR...BAZEN ARKADAŞLAR ARASINDA AYVALIK’ÇA KONUŞUR GÜLÜŞÜRÜZ.YILLAR GEÇTİKÇE ,NÜFUS ÇOĞALDIKÇA, ADADAN GELEN BÜYÜKLERİMİZİ KAYBETTİKÇE, BU TÜR KONUŞMALAR DA AZALMAYA BAŞLADI.
>AYVALIK’TA BU TÜR OLAYLAR, YAŞANAN İLİŞKİLER,HİKAYELER HERZAMAN TATLI TATLI YAŞANMIŞTIR HALK ARASINDA, İNSAN İLİŞKİLERİNDE...
TABİİ Kİ YILLAR İÇİNDE BİR ÇOK SEVDİĞİMİZ YAKINLARIMIZI KAYBETTİK.ONLARI ANILARIMIZDA
VE YÜREKLERİMİZDE YAŞATMANIN MUTLULUĞUYLA AVUNUYORUZ. KAYBETTİĞİMİZ TÜM YAKINLARIMIZIN RUHLARI ŞAD OLSUN....IŞIKLAR İÇİNDE YATSINLAR...
>
> AYVALIK’I, DOĞDUĞUM , BÜYÜDÜĞÜM , ÇOCUKLUĞUMU, GENÇLİĞİMİ, ACILARIMI , MUTLULUKLARIMI YAŞADIĞIM GÜZEL MEMLEKETİM OLARAK ÇOK SEVİYORUM , TARİHİNDEKİ UNUTULMAZ YERİ İLE , BU GÜNKÜ GÜZELLİĞİ VE HALA FARKLILIĞI İLE AYVALIKLI OLMANIN GURURUNU TAŞIMANIN ZEVKİNDE VE MUTLULUĞUNDAYIM…..
> İYİ Kİ AYVALIKLIYIM…..BÜTÜN DOSTLARA ,, ARKADAŞLARA,, SELAMLAR , SEVGİLER……
> 17 .7. 2007 . KARŞIYAKA
> CANAN SANLI GÜRTUNCA… AYVALIK.