- 513 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
NİTEKİM
Beklenen gün geldi nitekim.
Anlı şanlı Kenan Paşa yargı önüne çıktı.
“Ben o kadar adil davrandım ki o günlerde. Ayrım gözetmeden sağdan-soldan aynı sayıda astım.
Bu gün olsa gene aynı şeyi yapardım” dedi. Ve daha birçok şey dedi akıllara zarar.
İhtilalci Paşalardan anlı şanlı Tahsin Şahinkaya Paşa ise mal varlığının hesabını veremedi.
Sustu.
Yalnız o mu? Maddi varlıklarının hesabını veremeyecek daha bir alay asker var nitekim…
Oysa bu halk: Ülke sizlere minnettardır ey paşalar ve şanlı ordum! çığlıkları attı her ihtilal sonrasında.
Elinde avucunda ne varsa askeriyeye bağışladı gönül huzuruyla. Biz uyurken siz bizleri bekliyorsunuz. Diyerek uyumaya devam etti nitekim.
Onlar uyurken paşalar gerçek vatan evlatlarını yurtseverleri darağacına yolladılar şafak vakti nitekim. Yüzlercesi işkencelerde gözaltlarında kaybolup gitti.
Sıkıyönetim sırasında bir yüzünde DUR! diğer yüzünde GEÇ! yazısı bulunan yuvarlak pankartı taşıyan erlerden biri köydeki anasına yazdığı mektupta “Ana beni merak etme. Köyümüzün ağasından daha çok hükmü vardır benim burada. Dur! diyorum duruyorlar. Geç diyorum geçiyorlar. Durmayan olursa gözlerinin yaşına bakmadan vuruyorum!” diyordu. Ve Kadıköy’de bir gece vakti bu işareti görmeyen nişanlı bir çift erin kurşunlarıyla hayatlarını kaybediyordu.
O sabah uykularından uyanan bu aptal cahil yüreksiz güruh bu olup bitenlere de alkış tuttu.
Bizi bu Sol Belasından siz kurtardınız! diyerek nitekim.
***
Bakan Binali Yıldırım “Yat sahibi olmak bir lüks değil ihtiyaçtır” diyor.
Haklı.
İnsan kısacık sürede mevki ve servet sahibi olursa böyle akıl dışı laflar etmez de ne eyler.
Bunun sorumlusu da sensin gene. Dünyanın en pahalı benzinini kullanırken. Bir eve iki araban az gelirken haksız kazanç ve bedavacılıkla gül gibi yaşarken bunlara baş kaldırmak sizin haddinize mi düşmüş onursuz yaratıklar!
Akan bu kanlar dursun artık! Kurtarın milleti bu hainlerin elinden! feryatlarıyla yıkıyorsun ortalığı hanidir.
Haklısın nitekim.
Bir mucize olup bu kanlar dursa bile. Çöken bu ahlakı kim kurtaracak?
Damarlarındaki kirli kanı kimler nasıl temizleyecekler?
Bunlar güzel günler aslında.
Gün gelecek ölmek için can atanlarınız olacak.
Ama nafile…
Rabbim’ e ne kadar senalar etsem azdır ben kendi adıma nitekim.
Hayatım boyunca bu bozuk ve çarpık düzene zerrece ayak uydurmadım.
Gelmiş geçmiş ne kadar kara yüzlü insan varsa hiç birine ne oy ne prim verdim.
O çocuk aklımla bile ülkenin başına bela olacaklarını sezinledim.
Peki siz ne yaptınız ey aziz milletim!..
Bunların hesabını asıl sizler vermelisiniz!
Bazen düşünüyorum da…
Acaba Apo’ya haksızlık mı ediyoruz!..
YORUMLAR
TÜLİN ÖZTUNÇ
nitekim ben çocukken hatırlıyorum
Ağladığımda annem beni susturmak için
Sus !
Yoksa asker çağıracağım gelir seni karakola götürecekler
Nitekim
Korkudan sesim soluğum kesilirdı.
Nitekim
Biraz büyüdüm okula başladığımda
Öğretmenlerim bana büyüyünce ne olacak
Sorusuna
Nitekim
Asker olacağım
Polis olacağım demişliğimi asla unutmam ...
Nitekim
Çocukken annemin bana söylediği sözleri bilinçaltıma yerleşmişti.
Çünkü en güçlü ve dokunulmaz olanın
Asker ve polis olduğunu o yaşta öğrenmiştim...
Nitekim
Aradan 44 yıl geçti
Devletler değişti yeni sınırlar çizildi
Ama
Bizde o dokunulmaz güç asla değişmedi.
Nitekim...
Selam ve saygıla
TÜLİN ÖZTUNÇ
Allah'dan başka kimimiz var ki....
Sevgilerimle...