- 407 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
T/Esir
T/Esir
Tesir: Etki
Esir: Köle,Tutsak
Tesirin, "T" sini kaldırınca esareti netice veriyor.
86-et-TÂRIK
1. Gökyüzüne ve târıka (sabah yıldızına) yemin ederim.
2. Târıkın ne olduğunu nereden bileceksin?
3. (O, karanlığı) delen yıldızdır.
4. Hiç kimse yoktur ki üzerinde bir koruyucu, bir denetleyici bulunmasın.
Geceleyin gelen, kuvvetli ışık saçan "Tarık", insanlığın en karanlık döneminde ortaya çıkıp aydınlatan "Tarık"
Cesaret esaretin düşmanı. Tesir ise esaretten korumak için önemli.
Şimdi tesirin, teshire (etkinin sihre) dönüşmesi konusunu da irdelemek isterim.
“BELKIS ile SÜLEYMAN aşka düştü bir zaman
İsteyip bulmadılar bu derdin dermanını
Gökteki HARUT MARUT, Aşk için indi yere
Zühre yüzün görünce unuttu rahmanını” Yunus Emre
Aşk bile yapay bir tesir ile kullanılabilmiş!
Harut ve Marut kuranda geçer. İnsanlara sihir öğrettiler.
“Sad benem said benem Yunus dahi benimledir
İlm-i ledundur ustadım ol esrarı duyan benem” Yunus Emre
“Ondan haber ver bana, ha kitaptan ötersin” Yunus Emre
İlm-i ledun ile sihiri ayırmak mı gerek oraya girmiyorum. Harut ve marut’un öğrettiklerinin sihir olması ve Peygamber desteği için olması manidar!
Tesir edenler her zaman sihir kullanmayabilir, sihir kullananlar da var! Tesir ne şekilde olursa olsun bir tesir eden bir de tesir alan vardır. Tesir edenlerin hepsi müspet, olumlu olmadığı gibi sihirin tamamı da menfi, olumsuz maksatlı kullanılmamış! Sihrin yasaklanmasının nedeni ise evrende her etkinin bir tepkisinin olması. Tepkinin insanlara zarar vermemesi için sihir hoş görülmez.
Tesirde kalanlar ve tesir edenler açısından durum değerlendirilmesi: Malum, günümüzde çeşitli metotlarla insanların zihinleri kontrol edilip istenilen maksat doğrultusunda kodlanabiliyor. Bunu "Kutsal" kaynaklarla yapmak mümkün hatta kadim bilgiler de en etkili araçtır. Etkinin tesir etmesi için etkilenecek hedefin etkiye açık şekilde kodlanması gerekir. Daha bebeklikten belli inançlarla kodlanan insanları etkilemek de kolay olur. Bebeklikten verilen inanç ekseninde insanı etkilemek mümkün. Yaygın olanı da bu zaten. Sonradan yapılan telkinler geçici tesir eder. Reklamlar gibi.
Bakınız! insanlar arası ve şeytan sembolü üzerinden insanlar arası çekişme yalnız bu bildiğimiz, algıladığımız alemle sınırlı değil. Zaman ve mekan boyutlarının tamamında bu çekişme devam ediyor.
Şuurlu insanlar her boyutta şuursuz olanları etkiler ve kendi tekamülleri için kullanır! Bunu da "Biz" söyleminin ardına saklayarak yaparlar. "Ben" liği silip insanın kendi tekamülünü ona unutturup kendi tekamülleri için şuursuz olanların potansiyellerini alırlar. Tabiki şuursuz olanlara ücret var! Bu ücret kulluk köleliktir. Bu söylemleri Allah’a kul olmak veya Allah için çalışmak kapsamında düşünmeyelim. Zaten insan "Ben" için çalıştığında kendi açısından esmayı yansıtır. Esmayı "Ben" üzerinden yansıtmayıp vazifesini başkalarının yükselmesi için kullananların hali içler acısı olur! Başkalarının ideallerinde "Biz" olarak var olmaya çalışıp küçük kırıntılarla mutlu olmak, Dünya boyutunun aldatıcı cazibesinden başka bir şey değildir. Bu manada Cehennem ise insanın aldandığının farkına varmasıdır!
Peki bu kavgalarda piyon olmamak için neler yapılabilir? Kullanılmak istemeyen ne yapmalı?
İnsan Benliğine sahip çıkacak. Dünya menfaati veya maddi manevi çıkar uğruna, küçük zevkleri elde etmek uğruna "Biz" üzerinden aldatanlarla olmamalı! Bahsettiğim "Biz" kurandaki "Biz" değil. Kurandaki "Biz"in söylemleri zaten "Târık" kapsamında! Aldatanların söylemleri ve yaptıklarına dikkat; İsa’yı çarmıha layık görmek, insanların özgürlük alanlarını sınırlamak, kendi "Kutsal" algılarını dayatmak, yasakçı olmak, asıp kesmek fiilini savunmak( Hallac’ı asıp, kesmek; Hüseyin’i katletmek), şerde birleşip insanları sömürmek ve onların üzerinden menfaat elde etmek, başkalarının makamını ölçmek, başkalarına kendi saygın gördükleri insanları zorla "Saygın" olarak kabul ettirmek; yandaşlık yapmak, insanlara kendi kabullerini "Akıl" olarak vermek. Şerri, hayır olarak sunmak! Kurtarıcı türünden bir yığın makam uydurup bu makamları kendi sempatizanlarıyla doldurmaya çalışmak! Bu davranışlar kimlerde ise onların tesiri, teshir; etkiyi sihir şeklinde kullandığına hükmetmek yanlış olmaz.
Son tahlilde; bilinç esastır. Bilinçli olanlar için uyarılar etkili olur. Bilinçsiz olanlar ise zaten uyarılmasa da olur. Ancak zavallı olduklarından insanların acıma hissi yüzünden duygu sömürüsü yapanlar onların potansiyelini kullanır. Buna dikkat edilirse sorun olmaz.
Selametle,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Öncelikle teşekkür ederim. Tasavvufi konularda "Sır" esastır. Bu nedenle tasavvufa dair anlayışlar yavaş yavaş açılır bireyin zihninde. Seyir vardır. Açılmayanlar da kalmalıdır. Onları açıklamak başka şeyleri açar. Bu nedenle ilim erbabı bazı konuları sırlı bırakır. Ama siz anlamışsınız yazıyı. Bu konular herkese ayrı açıdan hitap eder.Öğretilerin sınırları insanların algısını şekillendirdiği için farklı yansır.Tecelli devam ediyor evet edecek de. Zaten hepsi "Tecelli" işte bu hedef . Siz hedefi buldunuz. "Tarık" ile ifade edilen, aydınlanmanın etkisine işaret. Karanlığı delmek. Zulmeti dağıtmak.Gecenin sabahı. Tekamül ve değişim. Denge ise savrulmamak için. Sırat. İlim ve bilimde tekamülün üst noktaları peygamber mucizeleri. Hangi peygamber ne mucize etmişse insanlar da ona ulaşabilir. Ve bu oluyor. Havada uçmak, maddenin tesirini değiştirmek. Ruhsal alanda sinyallerle uzaktan kontrol. Zaman ve mekan oyunları. Hepsi oluyor. Olacak. Teşekkürler. Selamlar.
Evet,ama Rabbısının koruduklarıda vardır..Vıjdan,ınanç,sevgi.saygı.hazmetmek,açlık,tokluk,Ruhun geldıgı yerı hıssetmesı,korunanın,koruyanı olması,gorup gözetenın hımaye etmesı ,o kışıye rehber oluyor,mutlaka...Belkıde once bu şekılde bılınç verılıyor,Sonra nasıbı hıssesıyle,egıtılıyor,ogretılıyor.
Şeytanı ve Rahmanı gorevlerle ınsan oglu ımtıhanda..Bozulunca duzelmesı ıcın yıkanmakta,agır imtihanlarla.
Çok zor bir konu seçmışsınız...ıçınden çıkamadım ben .daha anlaşılır şekılde ,olan açıklama yaparsanız sevınecegım..
TESİR.....ESIR
ESIR......KOLE
KÖLE.....TUTSAK
TARIK....AYDINLIK
TECELLİ DESEK Mİ...
İLIM VE BİLİMDE,,INSANLARIN,,...ALLAHIN İZİN VERDIGI YERE KADAR YUKSELENLER OLDUGUNU DUYMUŞTUM .DEMEK Kİ TECELLİ DEVAM EDECEK,VAKTE KADAR...
MERAL TICE tarafından 11/25/2012 1:03:53 AM zamanında düzenlenmiştir.