- 1457 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ELLERİMDE ÇİÇEKLER!
ELLERİMDE ÇİÇEKLER
İnsanoğlunun dünyaya gelişinden bu güne bir gelişim ve öğrenme içinde olduğu gerçektir. Bu öğrenmenin baş mimarı ise öğreticiler yani öğretmenlerdir.
Dünyanın en eski mesleklerinin başında gelen öğretmenlik mesleği aynı zamanda Allah ve peygamberlerin mesleği olmasından dolayı kutsaldır.
Zaman zaman mesleğin önemin bilip değer vermişseler de, gücü eline geçirenler hep öğretmenlerini unutmuşlar ve onları dertleriyle baş başa bırakmayı tercih etmişlerdir. Belki de bu, bir daha benim gibi insan yetiştirmesinler de rakipsiz kalayım demelerindendir.
Öğretmenlik mesleği üzerine çok güzel sözler söylenmesine rağmen, Bunlar birçok defa lafta kalakalmıştır. İslam’ın dört halifesinden biri olan Hz. Ali(r.a.)
-“Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum”
Diyerek öğretmenlik mesleğinin önemini belirtmiştir. Fakat günümüzde boş verin kul köle olmayı, öğretmenlerimiz:
-“Benden bir harf öğren, köleniz olayım” demektedir.
Öğretmenlik mesleğinin bu duruma düşmesinde hepimizin payı büyüktür. Öğretmenlik mesleğini hak ettiği yere çıkarmadığımız müddetçe, ülkemizin ve toplumumuzun gelişmesi mümkün değildir. Çünkü:
-“Toplumların uygarlık düzeyi, öğretmene verdiği değerle ölçülür.
-“Evrensel medeniyet kulesi de hiç şüphesiz fedakâr ve cefakâr öğretmenlerimiz sayesinde yükselecektir.”
-“Öğretmenlik bir sanat işidir. Sanatçı geçim sıkıntısı çekerse, ondan yaratıcılık beklenemez.”
Tarihin derinliklerinde yaşayan Sokrates:
-“Dünyada her şeye değer biçilir, ama öğretmenin eserine değer biçilemez. Çünkü onun eseri hem her şeydir, hem de hiçbir şeydir.”
Derken yirmi birinci yüzyıl dünyasından daha önde olduğunu göstermemiş midir?
Şerefli mesleğin yılmaz savaşçıları olan öğretmen arkadaşlarımın her türlü olumsuzluklarda bile mücadelelerine devam edeceklerini, cahilliği yok etmek için son ışıklarını ulaştırana kadar kendilerin eriteceklerini biliyorum. Çünkü onlar güçlerini ve kuvvetlerini tarihlerinden ve Ata’nın yıllar önce kendilerine söylediği sözlerden almaktadırlar.
Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu Ulu Önder Mustafa kemal ATATÜRK’ÜN Millet Mektepleri başöğretmenliğini kabul ettiği gün olan 24 kasım öğretmenler gününde, öğretmene gerçek değeri veren Ata’mızın birkaç sözünü aktarmak istiyorum.
-“Ülkemizi gerçek hedefe, gerçek mutluluğa kavuşturmak için iki orduya ihtiyaç vardır. Biri vatanı kurtaran asker ordusu, diğeri milletimizin geleceğini yoğuran irfan ordusudur.”
-“Dünyanın her yerinde öğretmenler, toplumun en özverili ve en saygıdeğer öğelerdir.
-“Ulusları kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir.”
Öğretmenler gününde öğretmenlerimizin morallerini bozmamak gerekir. Fakat kendi günlerinde de dertlerini dile getiremezlerse ne zaman konuşacak bu öğretmenlerimiz.
Zaten kendi gününde, kendilerine program sunma ve kendilerini anlatmaktan dolayı yorgun ve halsiz düşen tek meslek kuruluşu öğretmenlerdir herhalde.
Günümüzün kapital dünyasında hiçbir öğretmen, anlattıkları ve öğrettikleriyle ilgi toplayamıyor. Çünkü günümüzün insanı çalışmadan para kazanma, kısa yoldan köşe dönme ve markalar etrafında fütursuzca para harcama merakındadır. Bu hiçbir zaman öğretmenimizin aşkını ve şevkini kırmamalıdır.
Çünkü öğretmenlik: maddi kazanç ve kazanımlardan daha çok, manevi haz ve geleceği şekillendirme idealidir.
Kadim değerlerin günü birlik çıkarlara feda edildiği günümüzde bu kutlu sanatı en güzel biçimde icra etme durumundayız. Bunun içinde heyecanımızı diri tutmalı ve ideallerimizi yeniden kuşanmalıyız.
Kazanılması gereken asıl büyük servet, para, şöhret, makamdan öte erdem ve bilgeliktir. Yüreğimi ve ruhumuzu en büyük erdemlerle doldurup amaçlarımızdan vazgeçmeden yolumuza devam etmeliyiz.
Biliriz ki, çalışkan, dürüst ve insani değerlere sahip insanlar olmamız, öğretmenlerimize verebileceğimiz en güzel armağandır.
Ben yine de bu gün dolayısıyla, dünyanın her yerinde eklinde kalem, dilinde marş, kalbinde ay yıldızı ile ülküsü, Atatürk milliyetçiliği olmak üzere görev yapan bütün öğretmenlerime ellerimde çiçeklerle koşuyorum. Ellerinden öpüyorum. Ve onlara:
-Öğretmenler gününüz kutlu olsun! Diyorum.
Ebediyete intikal etmiş olanlara, başta başöğretmen ATATÜRK ve şehid öğretmenlerime Allah’tan rahmet diliyorum.
Muhabbetle…
25.11.2008
Osman GİRGİN
Osman.girgin@
Osmanlıhaber.com
YORUMLAR
Öğretmenler=anneler anne babalar bir veya birkaç çocuğa bakarken zorlanırlar sabırla öğretmen onlardan daha fazla hoşgörülüdür çok defa..Ama görülen o ki çektikleri onca zahmetin karşılığını alamaz göremezlerde çok defa öğretmenler..Bir kelime değil binlercesini öğreten öğretmenlerimize ne kadar teşekkür etsek azdır hazırladığınız yazı güzeldi teşekkürler..selam ve dua ile..