Denetim Günlüğü
CUGULİ ÖĞRETMENİM
Daha önce rehberlikte, öğretmenle rehberlik değerlendirmesini yaptığımızda; Türkiye’nin idare yapısını, özelliklerini, yöneticilerimizin adlarını öğretmemiz gerektiğini; Güçler ayrılığını somutlaştırmamızı, demokrasinin sınıfta da yaşantı haline getirmemiz gerektiğini, hızlı ve anlamlı okumanın önemini, Atatürk Devrimlerinin yaşamımızdaki yeri üzerinde durulması gerektiğini, en önemlisinin özetleme bilgisinin verilmesi gerektiği üzerinde, tartıştık. Neler yapabileceğimizi bilimsel veriler sunarak mutabık kaldık.
Dört ay sonra teftiş çalışması yapmak üzere okula gittik. Teftiş edilecek sınıf beşinci sınıftı. Verim teftişi yapmak gerekiyordu. Ayla Öğretmeni çalışma odamıza çağırarak, tefti için geldiğimizi, önümüzdeki iki dersin uygun olup olmadığını sordum. Öğretmenin uygun olduğunu ifade etmesi üzerine, öğretmen zili çalınca birlikte sınıfa gittik.
Önceden ne yapacağımızı planladığımız için, öğrencilerin defterlerine adlarını soyadlarını yazmalarını istedim. Akabinde içinde noktalama işaretlerinin bariz kullanılmasını gerektiren bir paragraflık öykümsü bir metin yazdırdım. Öğretmenle birlikte tek tek öğrenci defterlerini görüp doğru ve yanlışları saptadık. Notlar aldık. Sıra Sosyal Bilgiler dersine gelmişti.
Öğrencilerle samimi, mülayim bir ortam oluşturmuştuk. Köyün adı, köyün bağlı olduğu ilçe ve il soru ve yanıtlarından sonra;
-Türkiye Cumhuriyetini hangi makam temsil eder?
Diye sordum. Öğrenciler “Cumhurbaşkanı” diye yanıtladılar. Arkasından,
-Peki Cumhurbaşkanı kim?
Öğretmen benim arkama geçerek şapka işareti yapıyordu. Başarıyı böyle kazanmak istiyordu. Aslında bu tür davranmaya hiç gerek yoktu. Soruya cevap vermek için bir öğrenci ısrarla parmak kaldırarak “ Ben, ben!...” diye bağırdı. Ben de çocuk Cumhur reisini çok seviyor diye söz verdim.
Öğrenci ayağa kalkıp heyecanla,
-Ciguli Öğretmenim. Ciguli…
Önce anlayamadım. Öğrenciler gülüştü. Sordum öğrenciye,
-Öğretmenim, beyaz fötr şapkalı. Ciguli.
Öğrenci doğru söylemişti. Öğretmen şapka işaretini yapınca öğrencide Ciguli’yi anımsatmıştı. Öğretmen Cumhurbaşkanımızın görselini sunmamıştı çocuklara….
İkinci derste de diğer dersler ölçülüp teftişi bitirip; öğretmenle değerlendirme yaptım.
YORUMLAR
güzel bir anınızı paylaştınız.kaleminize sağlık.öğretmenlerimizin zaman zaman eksikleri olmakta.
zaten teftişinde amacı bunları görüp tespit etmek.
acun06
Teşekkürler.