TARİHTEN GÜNÜMÜZE...
Tarihten günümüze değişen, Ulusların geçmişi ile kaderi... Doğrularla, yanlışlarla yaşanan süreçler... Böyle gelmiş, böyle gider... Zaman,sayfaların arasından akıp gider. Tarihte her zaman tekerrür eder. Ancak, sayfaların arasından mutlaka, Korku ile yaşanan süreçler sürer gider. Bir ulus ki bölünme korkusu ile, Birbirini kırma savaşı içinde. Bölünmemek için bölmeye savaşan, Topluluklar sürüsünde... Aklı almıyor insanın , sevgisizce, Süren bu sürece... Oysa herkesin yaşadığı, aynı toprak Herkesin sahip olduğu bu vatan. Sanki başkasına kaptırmamak için uğraşan, Zihniyete sahip topluluklar sürüsü... Savaşmaktan başka düşüncesi olmayan, Gücünü, insanlığını bu uğurda harcayan İnsanlık suçu ve ayıbının içindeki topluluklar sürüsü... Bilmezmisiniz ki tarihten bu yana, Hep beraber gülmüşüz, ağlamışız bu çoraklarda... Yeşermişiz mutlulukla bu topraklarda... Hepimiz aynıyız, insanız duygularımızla... Dilimiz, dinimiz, kökenimiz ayrı olsada, Kültürlerimiz, sevgimiz çakışmakta... Ama ne var ki birileri bu güzellikleri anlamamakta. Aynı toprakları paylaşan halkları,insanları, Birbirine kırdırmakta... Kaybolmuş, toprağa karışmış bedenlerden, Çıkar sağlayarak, amaçlarına ulaşmakta. Bu insanlar, bu vatan hepimiziz... Savaşla parçalanmayı önleyemeyeceğini, Ancak , barışla beraberliğin bütünleşeceğini, Ne zaman anlayacak, anlayacaklar??? Evet,ne vakte kadar sürecek bu kavga bilinmez. Her şeye rağmen umutlar tükenmeyecek. Bir gün elbet bir gün insanlığın yüzü gülecek... Tarihin sayfalarından korkunun izleri silinecek... 2011 Canan Sanlı (Gürtunca)---Karşıyaka---İzmir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.