- 1214 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Elinde Bir Gök Yakut
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Doğru kelimeleri bulmakta zorlanıyorum nicedir. Kalemimi elime alıp yazmaya başladığım anda kelimeler beni terk ediyor. Aramızda uzayıp giden mesafelerin boşluğunda ayrılık rüzgarı esiyor. Kelimeler senin kadar suskun, benim gibi küskün. Dimağımda binlerce kelime; ayrılık ve yalnızlık kelimesiyle bağdaşmak, aynı cümle içinde yer almak istemiyor. Ayrılığın keskin köşeleri, yalnızlığın insanı yutan hacmi diğer kelimeleri korkutuyor. Yalnızlık ve ayrılığın tek başına kocaman bir cümle olduğunu söylüyor tüm kelimeler. Ömrüm boyunca direncim, güvencim, ışığım olmuştu umut. Bu kocaman cümleler karşısında umudum beni yarı yolda koymaz, dirilir diye günlerdir bekliyorum. Beklemek sabrı çoğaltırken, umudu öldürüyor.
Her ayrılık bütünü ikiye bölüyor. Yalnızlıklar bütününden kopmuş yarım insanlarla dolu. Ayrılıklar, hayalleri tekilliğe mahkum ediyor. Hayaller, insanın umudunu besleyen yaşam pınarı. Zaman değirmeninin dişlileri arasında her defasında boşa çıkan umudumun gücü tükeniyor. Ayrılığa ve yalnızlığa alışmaya çalışırken anladım ki diri diri hayallerin can verişini izlemeye koyulmakmış meğer beklemek. Aramızda uzayıp giden mesafelerin gölgesi değil içimde kelimeleri eksilten. İnfaz hükmü verilse bile kolay olmuyormuş meğer sevdaya dair hayalleri öldürmek. Beklerken anladım ki beni çaresiz kılan direncimin ve güvencimin azaldığını hissetmek. İnsanın kendine olan güveninin, inancının yıkılması mıdır yalnızlık? Yalnızlık nedir?
İki kişilik duanın adıysa saadet,
Ya Rabbi beni onunla beraber affet...
Necip Fazıl Kısakürek
Seçimlerimiz var bu hayatta. Seçimlerimiz bir nevi temsilcilerimizdir. Yalnızlığı seven, yalnızlığı seçen sen, seçiminden memnun musun? İki kişilik duanın adı “saadet” diyor şair. Bende aynı fikirdeyim. Huzur, mutluluk, saadet ve dahi aşk asla tekil bir kavram değildir. Maşuk olmadan aşktan, aşıktan söz etmek mümkün müdür? Yalnızlık her insanın içinde hissettiği eksiktiktir. Ne zaman yalnızlığından memnun olduğunu söyleyen birini görsem üzülüyorum. İnsan yalnızken yarım olduğunu unutmamalı. İnsan kendini kandırmamalı. Dünyaya aşk ile bakabilmek için aşkı bilmek gerekir. Yalnızlığı resmeden bir tablo mutluluk yansıtır mı? Yalnızlık sevgisiz kalmaktır. Sevgisiz kalan insan mutlu olabilir mi? Pişman olmamak için seçimlerini doğru yapmalı insan. Ben seni seçtiğim için pişman değilim. Sen sustuğun için ben yazıyorum. Peki ya sen pişman mısın? Okuyor musun yazdıklarımı? Duyuyor musun beni? Anlıyor musun?
Fildişi kulende senelerdir özenle sakınıp sakladığın nedir? Yalnızlığın her türlü getirisine gönlünü razı eden? Tüm yalnızların ortak yari, yarası. Özgürlük… Kaybetmekten korktuğun gök yakut. Duygusal bağları, bağlanmak olarak algılar tüm yalnızlar. Hissetmeye başladığı anda yeni kabuklar, yeni duvarlar örer. Sevgili dost özgürlük tekil bir kavram mıdır? Paylaşmayı bilmeyen için her kavram tekildir, her duygu ayak bağı. Sevgiye kapattığın her kapıda yüreğin kararıyor. Kapattığın her pencere ışığı boğuyor. Sevgili avucunda sakladığın özgürlük artık senin için parlamıyor. Kimseyle paylaşmadığın özgürlük artık seni aydınlatmıyor. Özgürlüğün ayağında pranga. Susarak saklandığın kulende, dört duvar suskun. Dört duvar özgür. Duvarlar yükseldikçe gökyüzüne yaklaşacak. Duvarlar yükseldikçe sen bir yıldız kaybedeceksin. Gün gelecek ay’ı, gün gelecek güneşi yitireceksin.
16 Kasım 2012 – Zeynep Özmen
YORUMLAR
Yalnızlık sevgisiz kalmaktır. Sevgisiz kalan insan mutlu olabilir mi? Pişman olmamak için seçimlerini doğru yapmalı insan. Ben seni seçtiğim için pişman değilim. Sen sustuğun için ben yazıyorum. Peki ya sen pişman mısın? Okuyor musun yazdıklarımı? Duyuyor musun beni? Anlıyor musun?
Anlıyorum sevgili yazar..Bu deneme içime işledi nedense..
Önce kendini sevmeli, kendini sevmeyen başkasını sevemiyor. Birde şu var ki şah damarından daha yakın sevgili varken dünyada yalnızlık diye bir şey yok. aslında Kişinin kendi seçimleriyle içinde arayışa düşmesi var..
Kutlarım bu güzel kalemi, saygılar..
Yakamozmavisi
Öyle güzel ki bir okuyanın cevaben "anlıyorum" demesi.
Okuyarak, yazarak her daim ortak paydada buluşmak dileğiyle.
Saygılarımla.
Özgürlük... Öylesine kulağa hoş geliyor ki.
Özgürlüklerin kısıtlanmadığı; sevgiyi, saygı vefa ve sadakatle harmanlayıp güzel bir temel üzerine oturtmak özgürlüklere güç kazandırır.
Korkunun olduğu yerde özgürlüğün sözü olmamalı sanırım. Bilmem belki de yanılıyorum.
Ne güzel dile almışsınız. suskunluğun çıldırtan yanını.
Selamlar.
Yakamozmavisi
Teşekkür ederim okuma ve yorum için.
Saygılarımla.
Nilgün Akçay
Tüm bu duygulardan yoksun olunduğunda, o vakit özgürlükler kısıtlanacak düşünülüyor haklı olarak.
selamlar
beklemek umudu öldürüyor..
ne güzel bir tespit..
beğeniyle okudum..
rabbim kimseyi yanlız bırakmasın..
sevgilerimle..
tebrikler..
Yakamozmavisi
Amin dedim cümlemiz için.
Teşekkür ederim okuma ve yorum için.
Saygılarımla.
Yakamozmavisi
Ve evet ben de özgürlük ve yalnızlığı anlayabilenlerden değilim...
Teşekkür ederim okuma ve yorum için.
Saygılarımla.
insanın yalnızlığı karmaşık bir olgu,kim bilir nedenler..
kutlarım sevgiler
Yakamozmavisi
Saygılarımla
etkili bir yazı.
dikkat edilirse yazıda insan ve sevgi üzerine çok şeyler var.
elbette insan yalnız olmaz.gerçek yalnızlık ve zahiri yalnızlıklar bazen insanı yanıltır.
dışarıdan bakan biri onu yalnız görmez, gerçekte yalnız değildir, ama zahiri bakışta ve ruh dünyasında bir yalnızlık sarmalındadır, özgür dünyası bulutlarla arkadaştır.
Kişi asla sevgisiz aşksız olamaz buna elbette katılırım.Aşk da kişiye göre değişir.
Kumar tukusu olan birininde yüreğinde aşk vardır ki o aşk maddeye, hırsa bağlanmışlıktır.
içki ona keza...Manevi anlamda aşk bir gönlün diğer bir gönle yakınlaşmasıdır onunla bütünleşmesidir ki herkes bu duyguyu özünden yaşayamaz.
Günümüz aşkları sade bedensel istekler ve gelip geçen arzular üzerinedir.
yazıda ele alınacak çok konu var, fakat herbirine yorum yazma imkanım yok.Güzel yazı okudummu duygular böyle akıyor kalemden.
paylaşım için teşekkürler.
Yakamozmavisi
Saygılarımla.