- 1425 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BU KAN VE GÖZ YAŞI NASIL DURDURULUR
BU KAN VE GÖZ YAŞI NASIL DURDURULUR
Herkes yeter artık insanımız ölmesin diyor... Özellikle şehitlerimizin olduğu zamanlarda. Haklı olarak isteğimiz budur ve bu olmalıdır. Ama şunu unutuyoruz, istemek ayrı, istekleri eylemlere dönüştürmek ayrıdır. Bu kan ve göz yaşı nasıl durur bunun hesabını yapmıyoruz... Düşünmüyoruz, tartışmıyoruz bir mutabakata varmıyoruz, varamıyoruz... Ha bire birbirimize bağırıyoruz ama kimse kimseyi ses kargaşasında duymuyor. Sadece bağırıyoruz. Birileri vur öldür bitir diyor, birileri vatan bölünmeden kan durmaz diyor. Yani öyle görünüyor ki, bu kan devam edecek...gözyaşı ve acılar devam edecek... Bence ne ver kurtul ne de vur kurtul fikri yanlış. 30 yıldan fazladır bu fikir uygulandı gördük ki tutmadı... Uzun vadeli bir fikir olarak şunu denemekte fayda var... Din kardeş’liği... Gençlerimize ırkçılığın kötü olduğu, her ırkın güzel olduğu, hepsinin Allah’ın dilemesiyle gerçekleştiği, ırk için ölmenin ve öldürmenin yanlış ve büyük bir günah olduğu, hiç birimizin dünyaya gelirken kendi ırkımızı hatta anne ve babamızı seçerek gelmediğimizi anlatmalı, ve Müslümanlar olarak birbirimizi sevmenin farz olduğu, birbirimizi sevmeden gerçek manada iman edemeyeceğimiz anlamına geldiğini küçük yaştan itibaren çocuklarımıza ve gençlerimize anlatmalıyız... Yani sevgi, barış ve kardeşlik üzerine yetişmiş yeni bir gençlik yetiştirmek zorundayız... Diyeceksiniz bu yılları alır. Evet yılları alır ama, yıllardır bitmeyen kan davasını bitirecek reçete olarak da bu görünüyor. 30 yıldır bitmeyen bu savaş, 30 yıl çekmeyecek ve ebedi olarak kardeş olacağımız bu fikri denemek zorundayız... Yani dağa gidecek genç yetişmemeli ve içeride birbirinin ırkına saygı duyacak bireylerin yetişmesi gerekir... Bu da benim fikrim. İster beğenilir ister beğenilmez... Bir çözüm yolu da budur...
Selam ve saygılar....
Erdinç TİP