BULDUM/CUK
"Oğlum olsa askere göndermezdim" diyen sanatçı Bülent Ersoy’ hakkında Emekli Muvazzaf Uzmanlar Derneği (EMUD) halkı askerlikten soğuttuğu gerekçesiyle Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulundu.
"Ersoy: Tamam vatan bölünmez, bilmem ne olmaz ama göz göre göre de bu çocukları bütün analar doğursun, toprağa versinler. Bu mu yani? Bir çocuğun ne demek olduğunu ben sizler gibi bilemem. Ben anne değilim, olamayacağım da. Ama insan olarak o anaların yüreğinin nasıl cayır cayır yandığını ben anlayamam ama anneler anlar. Başkalarının masabaşı savaşı için evladımı harcayamam. Bir oyun oynanıyor ve biz bunların oyuncağı oluyoruz.
***
Ben bir anneyim ; pisipisine evladıma kıyılsın istemem..
“Vatan sağolsun”diyen bir anneyi de asla eleştirmem..
Böyle anneler gibi düşünenler sayesinde şu an ayaktayız..Aksi düşünceler ve keyfiyet bizi bu günlere taşıdı..
O annenin ciğeri delindi delinmesine..Vatanının bütünlüğü ve art niyetli her türlü milletlere /oluşuma pirim olmamak için metanetinin bir ifadesidir sarf ettiği. Benzeri düşüncelerle yıllarca bizi kıyımlarda tüketenlere acımızı sunmak; fırsat vermekdir, bal çalmakdır ağızlarına diye..
Bunu az çok araştıranlar bilirler..Terör amacı kaos ve en önemlisi toplumsal kaygıdır..
Bu üzülmemiş bir annenin sözlerinden ziyade, "oğlunun cenazesini kimseye pirim etmek istemeyen” “duyarlı bir yüreğin seslenişi"dir..
Diğer taraftan Ersoy’un bu şekilde itham edilmesine de kesinlikle karşıyım..Onun seslenişi de aynı duyarlılıkla "toplum adına bir şeyler yapılsın artık" seslenişidir.
İkisi de vatan sever ve duyarlılık ile bu sözleri sarf etmişlerdir..Ön yargı ile sadece isteyenlere istediklerini vermiş oluruz..
Bu duyarlılıkların içine kişisel yaşamların çekilmesini de kınıyorum..Ne anne nede Ersoy bunu hak etmiyorlar.
***
Bakırköy Cumhuriyet Savcılığı, şarkıcı Bülent Ersoy’un Star TV’de yayınlanan “Popstar Alaturka” isimli programda söylediği sözlerin “halkı askerlikten soğutma” suçunun kapsamına girip girmediğinin araştırılması için soruşturma başlattı.
_Acaba halkın göz önünde bulunanlar halkı asıl soğutanlar değil midir?
Neden bu tür manevi bir dava bu muattaplara açılmamaktadır ?
Halk bekliyor ki bazı zümrenin evlatlarıda aynı yerlere gitsin.
Ateş sadece garibanın ocağına düşmesin..
***
Söz sahibini bağlar, suni gündem yerine hazır malzeme bulanlar, buldum/cuk oldular.
Bence aklı selim olma vaktidir, sağduyu vaktidir.
Saygılarımla..
Habibe Ağaçdelen
YORUMLAR
benimde oğlum asker 1 ayı var teskeresine ve doguda yaşanan sıcak ateşin içindeydi her görüşmemizde helallaşıyorduk çünki askere gönderirken oda biliyordu kına yaılmasının anlamını ve bunu gururla taşyarak gitti 3 erkek kardeşim var 1 oğlum birde çanım son damlasına kadar kurban olsun bu vatana ,herkez bülent gibi düşünşeydi türkiye holandayı gecerdi en ufak dogruluk payı yok bana göre.garıbanların ocaklarına gelince askerde hatsilliyi yazıcı ya da depocu buna benzer tel örgü içinde görevler verilir dışarı cıkmaz evletlerımızı okutmamız lazım garıban ne yapsın yaz desen yazamaz oku desen okuyamaz onun yapacagı tek şey nöbet veya devriye gezmektir kuşunun ilk hedefi yani benim sözüm genele tabıkı istisnalar kaideyi bozmaz...
severek okudum tebrikler..(((:-...selamlarımla