- 840 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Namaz Katarı...1
Asuman Hanım,derin derin düşüncelere dalmıştı...
Küçük oğlunun namaz kılışını izliyordu,henüz yedi yaşında olan oğlunu namaz kılmaya alıştırmaya çalışıyordu.
Kızını büyütürken de namaz konusunda gereken önemi göstermişti ama ne yazık ki kızı namaz konusunda istediği kadar hassasiyet göstermiyordu.Nerde yanlış yapmıştı acaba...
Kesinlikle zorlamıyordu...Nefret değil sevdirmek lazımdı,biliyordu.Zorbalıkla değil,severek ve isteyerek kılmalıydı,tohumu ekmişti,verim almak için sabırla beklemek ve dua etmek düşüyordu Asuman Hanıma...Ne diyordu Yüce Mevlası:
(Ey iman edenler, Allah’tan sabır ve namazla yardım isteyin. Allahü teâlâ elbette sabredenlerle beraberdir.) [Bekara 153]
Oğlu namazı bitirmiş yanına gelmşti.
----Anne bugün bir ay oldu,öğlen namazını kılmaya başlayalı,artık hangi namazı katıyoruz namaz katarıma?
----Aferin oğlum,öğlen namazını öğrendin ve bir ay boyunca devam ettin.Şimdi sıra hangisinde olsun sen karar ver.
----Benceeee akşam namazını katalım.
----Tamam bitanem,sen nasıl istersen kattık gitti...Unutma akşam ezanı okununca birlikte kılalım tamam mı?
Asuman Hanım arkasına sakladığı paketi çıkardı uzattı oğluna.
----Al bakalım bu senin ilk namazının hediyesi,böyle giderse bir ay sonra da akşam namazının hediyesini alırsın....Oooo battım ben battım!
Oğlu Metin’in sevinçten gözleri parladı.
Aceleyle açtı paketi,küçük bir çığlık attı.
----Yaşasın!öğlen namazı hediyem çok güzelmiş,teşekkürler anneciğim,ben çok sevdim bu işi,hediye alacağını söylememiştin,Allah rızası için kılacaksın demiştin hani,ben namazlarımı kılarsam ne alacaksın dediğimde...
----Evet Allah rızası için kıldın,ben seni güzel bir iş becerdiğin için,azminden dolayı küçük bir hediyeyle sevindirmek istedim sadece...
Oğlunu kucağına oturttu sevdi okşadı sarı saçlarını,küçük ve sıcacık bir öpücük kondurdu alnına.
---Seni çok seviyorum canım oğlum.Allah seni Ahirette Cenneti ile ödüllendirecek İnşaallah.Unutma:
NAMAZ ŞÜKRÜN İFADESİDİR.
NAMAZ DİNİN DİREĞİDİR.
HAYATIMIZIN EN İYİ DAKİKASI İBADETLE GEÇEN DAKİKALARDIR.NAMAZ KILANLARIN GÖNLÜNDE DERİN BİR HUZUR,YÜZÜNDE İLAHİ BİR NUR MEYDANA GELİR.ALLAH’I SEVEN ONUN HUZURUNDA OLMAKTAN BÜYÜK BİR ZEVK DUYAR.MAHŞER GÜNÜ YÜZLERİ NUR GİBİ PARLAR...
ALLAH BİZLERİ EN ÜSTÜN FARLIK OLARAK YARATMIŞ.BİZE VERDİGİ BU GÜZEL NİMETLER İÇİN ONA KARŞI FARZ KILINAN NAMAZLARI KILMALIYIZ..ONUN GÖSTERDİGİ YOLDAN DA DEVAM ETMELİYİZ...
Metin annesini pür dikkat dinliyordu,annesinin yanaklarını şapur şupur öperek kalktı annesini sımsıkı sardı,küçük elleriyle annesinin gözyaşlarıyla ıslanmış yanaklarını sildi.
----Merak etme anneciğim,ben senin gibi bir mü’min olacağım,büyüdüğümde namazlarımı terk etmiyeceğim...,bundan emin ol,senin gibi bir annem olduğu için çok şanslıyım,bunun farkındayım...
----Akıllı oğlum benim,ben de senin gibi dünya tatlısı bir çocuğum olduğu için Allaha çok çok çok şükrediyorum...
Ana oğul sımsıkı kenetlenmişlerdi,kapının zili bozdu sevgi yumağı ana oğulun muhabbetini,kızının okuldan gelme saatiydi...Kızı Elif güzel bir müjdeyle gelmişti eve,Asuman Hanım bundan habersiz kapıya yöneldi,gözlerini kurulayarak...