Gençlik ve Gelecek
Gençlerimiz tartışıyor, fikir üretiyor. Gerçekten çok doğru tesbitler yapılıyor. Memleketimizin sorgulayan araştıran ve fikir üreten gençlere ihtiyacı var elbette ama bir şey var ki bunların kaçta kaçı değerlendirilecek değerlendirilemeyenlere bakılırsa bazı şeylerin değişmesi kesinlikle gerekli ama olumlu yönde tabii ki. ,
Yukarıda attığım başlığı en az on yıl önce yerel bir gazetede yayınladığım bir yazımda kullanmıştım. Gençliğin içinin boşaltmaya çalışıldığını apolitikleştirilip, kültürsüzleştirilmeye çalışıldığını irdelemiştim.
Bu gün en azından tartışan bir gençlik görüyorum. Hangi siyasi görüşe sahip olursa olsun asgari müştereklerde buluşmalar gözlemlenmekte ki bu dibe yaklaşıldıkça uyanışın gerçekleşmesi kaçınılmaz .
Şunu eklemek isterim ki; tartışılan bir problem kökeninde var olan emperyalist ülkelerin dayatma politikaları sonucu oluşmuş ise; emperyalizm eleştirisi yapılmadan doğru bir biçimde çözüm yoluna girilemez.
Halkımız demokrasiyi hak ediyor ama bunun için mücadele vermekten çekinceler yaşamaya başladığını seziyorum. Bu güne kadar uygulananlar sonucu oluşan bir durum sözkonusu. Öğretilmiş çaresizlik diye adlandırılan bilimsel bir araştırma sonucun dan bahsetmek istiyorum: Bir maymun kafesine maymunun ulaşamayacağı şekilde muz koyuluyor. maymun almaya çalıştıkça muzu engelle karşılaşmaktan yoruluyor. Sonra almaktan vazgeçiyor. Sonra kafese bir maymun daha bırakılıyor. Yeni bırakılan maymun uğraşırken ilk maymun ilgisiz kalıyor. Sonra diğeride muzu almaktan vazgeçiyor. Sonra engel kaldırılıyor. Ama maymunlar muzu yinede almıyor. En son aşamada kafese yeni bir maymun daha bırakılıyor. O yeni gelen maymun muzu alıyor ama diğer ikisi tarafından engelleniyor işin kötüsü her seferinde diğer ikisinden kötü dayak yiyor.
İşte daha iyi bir gelecek yakalamak için yeni fikirler üreten gençler için karanlık bir gelecek bırakıyorsunuz bırakın elinden tutmayı bari dövmekten vazgeçin diyorum.
YORUMLAR
Bu bilimsel araştırma aslında sadece gençlere yönelik değil ne yazık ki Toplumların, dünyanın dayatmalarını özet ve net bir şekilde açıklıyor. Gören gözler haykırsa da yaşananlar kader değil! İnşallah bir gün gelecek ve insanlar özgürce mücadelerini verebileceklerdir.
Yine hayatın gerçeğine yönelik anlamlı bir yazı okudum.