- 2085 Okunma
- 36 Yorum
- 0 Beğeni
Ben bir kadınım..ve diyorum ki..!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Altı ay öncesinden teskere alınmışken, kış beklendi Askerlerimiz cephede cansiperane vasifesini yapıyorken sırasımıydı şimdi türbanı tartışmanın..
Karambole getirilmek mi istendi acaba..?
Neden 5 sene beklediler bu sözüm ona yarattıkları türban sorununu ...sakın başbakanın kızının eğitim süresini tamamlanması beklenmiş olmasın..?
Ben geceleri Iraktaki erlerimi, yavrularımı merak edip ağlıyorken, sıcak yatağıma girmeyi kendime çok görüyorken gündemden düşmeyen türban üzüyor beni…
Ben emekli maaşımla nasıl yarını getireceğim derken..
Acaba zam yaparlarmı bize derken, maaşlarımızı düşürmeyi düşündüklerini duyup kahroluyorum…
Vekillere zam Başbakanın önünden zamanı değil diye geri dönüşünü okurken sesim çıkmıyor.
Neden çünkü önce Vatanım diyorum.. Her şeye razıyım önce Vatan AMAN ERLERİMİZ ZAİATSIZ DÖNSÜN diyor DUA ediyorum…
İŞTE BU NEDENLE gündemden düşmeyen biz kadınların örtünmesi konu edilince kahroluyorum...
Başörtülerimiz siyasete alet ediliyor, yapılan Protestolarda başı erkekler çekiyorken dayanmıyorum sinirleniyorum…
Sinirleniyorum çünkü dürüst değiller, çünkü dinimizi siyasete alet ediyorlar,
çünkü pankartlardaki yazılar içimi acıtıyor..
Sinirleniyorum çünkü siyasete alet edilmeden önce rahatça örtülerimizi takabiliyorken öğrenimimizi yapabiliyorken şimdi biz kadınları materyal gibi kullanıyorlar kahroluyorum..
Bizleri nelerin peşinde sürüklüyorlar Allah aşkına...
Ceynan...
YORUMLAR
Teşakkür ederim sayın Fatih Akça inanın ben siyasetten anlamam sadece görüş olarak bildirdim.
günümüzde siyasi hiçbir çıkarı olmayanların yani bizlerinde evlerimizde okuyup izlediğimiz konularda ve kendi yaşamından duydukları üzüntü ve sıkıntıları ve kendi görüşleri oluyor.
İşin doğrusu ben siyasi görüş olarak yorumlanacağını hiç düşünmedim sadece kendi doğrularımı yazdım.
Elbette her olayın derin hesapları olduğunu his ediyorum,
buda bende üzüntü yaratıyor, başkalarına güdümlü hareketi ve kadın olarak örtüm üzerinde yapılan hesapları hiç hoş karşılamıyorum.
Ben kadınların kendi sorunlarına sahip çıkmalarını ve erkek desteği olmadan çözüm aramasınıa tarafım, aile baskısı olmadan birey olmalarını istiyorum ve haklarını hukukun kapısında aranmasını istiyorum.
Yazdığım bu yazı Erlerimizin operasyonda olduğu zaman bu kadar ses getirimesinden Askerlerimizin önünde tutulmasından dolaya ele aldım çünkü bende bir anayım duyğularım ağır basar.
Öyle yaa yıllardır demoksesin kılıcı gibi yıllardır sorun olan türban çözümü şimdi değilde daha önce neden çözülmedi dedim yinede diyorum çok geç kalınmış çare aranmaya.
Ben askerlerim şehit düşerken karda kışta savaşırken olmasaydı bu konu dedim yinede diyorum.
Kanun çıkardılar ne oldu içi boş şimdi halk karşı karşıya geldi bunca yıldır bulunan çözüm bukadarmıydı.
Rektörler öğrenciler daha karmaşık duruma gelmedimi, bunların hesaplanması gerekirdi hiç bir yede boşluk bırakılmadan işlemesi gerekirdi..ben çözüm böyle olmalıydı diyorum ve diyeceğim.
Görüş bildiren tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Saygılar sevgiler herkese...
not: bir görüşe karşı olamak karşındakine yüklenmek olmamalı saygı çerçevesinde kendi düşünceleri belirtmel işte bir insanların öğrenemediği tek şey, umarım bir gün öğreniriz.
ceynan tarafından 3/3/2008 10:10:02 AM zamanında düzenlenmiştir.
syn ceynan
öncelikle belirtmek gerekirki bu siyasi bir manevradır neden 5 sene beklendi sorusu aslında bu gün mevcut iktidarı ortaya çıkaran koşullarla ilintilidir
Türkiye neo liberal politikalara eklenme sancısı çekmekte ki mevcut iktidar bu konuda bir hayli yol almış görünüyor
yani geçtiğimiz 5 senelik faaliyetler genel manada Türkiyenin küreselleşmeye entegre olma biçiminin belirtlenmesi siyasetiyle kuruldu tabi bu aynı zamanda sermayenin küçük burjuva sermayesini alt etmesi anlamına geliyordu siyasal islam genel manada küçük burjuva tarzı ekonomik çevreyi kapsamakta buda ekonomik anlamda zorluklara neden olmakta idi
yerel seçimler öncesi ekonomik anlamda tabanının beklentilerini karşılayamayan iktidar tabanına yeni bir hamle olarak türban tartışmalarını ortaya attı bu aynı zamanda uzun soluklu bir stratejiyide gerekli kılıyor mevcut siyasi akımın taraftarları kendi yaşam gerekliliklerini tüm topluma bir dayatma olarak önümüzdeki günlerde öne sürecekler
fakat meselenin asıl kaynağı 12 eylül'e dayanmakta ABD büyük elçisi o günlerde "Türkiyede islami bir geçlik yetişmesinden hoşnut oluruz" demesinin ardından zorunlu din dersleri müfradata giriyordu ve bu sunni bir din anlayışının yansıması olarak okutuluyordu
demem o dur ki türban meselesi stratejik bir öneme sahip
Gerçekten pes siz anlamak istediğiniz gibi anlıyorsunuz.
ilave konusuna gelince dedim ya alğılamam geç oluyor buda geçirdiğim beyin ameliyatı nedeniyle.
Hayatın içinden yazımı okuyun benim hakkımda daha net bir fikriniz olur belki daha büyük kozlar geçer elinize.
Dah çok yüklenir ve suçlarsınız beni. yolunuz açık olsun...
"Evet dedim Erol bey 5 yıl önce çözülmesi gerekirdi çünkü bütün kızlarımız amerikaya gidip okuyamadı .
Kendisi kızını yurt dışına bir şekilde gönderebildi bu durumda diğerlerine yazık olmadımı ?
Başbakan_dı kanunu o zaman çıkartsaydı diğer okumak istiyenlere şans verseydi anlatmak istediğim bu..."
Bu bölümü ben yorum ekledikten sonra, önceki yorumunza yama yaparak eklemişsiniz.
Cevabını o yüzden ayrı bir yorum ile buraya ekliyorum;
Burada okuma imkanı verdiler de okumadılar mı?
kaldıki okuma imkanı bulanlar da dilerlerse başka ülkelerde okuyabilirler..
Dünyanın hemen her yerinde başıörtülü öğrenciler okumak zorunda kaldılar yıllardır...Hiçbirisi herhangi bir baskıyla karşılaşmadılar oralarda, ülkelerindeki kadar...
5 yıl, işleri güçleri türban demesinler diyerek sabrettiler belki.. Bugün ortalığı ayağa kaldıran zinde güçler o zaman daha da azgın tepkiler verecekti..
Cici hanımlar, beyler o vakit "türban konusu gündeme geliyor" diyerek kahrolmayacaklar mıydı!!!
"Aaa ne güzel, tabi çözün bu sorunu" mu diyeceklerdi?
Beş yıl boyunca okullara alınmayan kızların dramlarından sonra "artık herkes bu kızlara yapılan haksızlıkları görmüştür, artık kaldırma girişiminde bulunalım" diye düşünmek dahi yetmemiş demek ki , sizin yazınızda verdiğiniz tepkiye bakılırsa...
Daha kaç beş yıl geçince hazır olacaktınız?
Haklısınız aynı düşüncede değiliz Erol bey
siz öyle inanmışsınız öyle olsun.
Pes ettim çünkü size anlatamıycam, pes ettim çünkü sağlığım stresi kaldırmıyor.. pes ettim çünkü yeterli sözcük yok hafızamda..ama sakın bunamış demeyin.
Ben siz gençleri daha aydın düşünürdüm.
Değilmiş canınız sağ olsun sadece benim bunları yazmak için harcadığım efor bilseniz belki daha farklı düşünürdünüz.
Haklısınız bir tek söyliyeceğimiz Kuran_ı kerimde yazdığı gibi her ulus hak ettiği gibi yönetilir yüce Rabbim doğruyu bilir.
Bizlere oku ilim irfan öğren ve etrafına faydalı ol dedi . Ama ben okutmamaktan, okuyup yaralı olabileceken eve kapatmadan yanayım öylemi ...o kadar güçlü değilim keşke öyle bir gücüm olsaydı kızların okumasını ve baskı altına girmemelerini sağlardım ..
Erol bey çoğul söylemde bulunmayın bu benim görüşüm ve ben yazdım arkamda sizler gibi kimse yok Allahımdan başka...
ceynan tarafından 3/1/2008 7:07:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
"İişte benimde anlatmaya çalıştığım bu erol bey kızlarımız okutulup baskı altında tutuluyor, aynı şeyler neden başka geliyor siz benim yazdıklarım"
Neresi aynı yazdıklarımızın Ceynan hanım?
Siz , nasılsa ileride baskı altında tutulacaklar okusalar bile çalışmayacaklar diyerek, bari şimdiden okula alınmasın diyenlerin temsicisi gibi konuşuyorsunuz..
Okumadan, meslek sahibi olmadan baskıya direnme şansları nasıl olacak sorusuna cevap vermiyorsunuz?
Ayrıca, aileler arasındaki işbölümünü sadece türbanlı öğrencilere ve onların gelecekteki evliliklerine has bir durum gibi görüyorsunuz..
Her kesimden insan çalışmayabiliyor, ya da çocuk sahibi olunca bir müddet işlerine ara verebilyor..Ya da ekonomik sıkıntısı olmayan kendisi çalışmak istemiyor..Kimisi çocuğumu bakıcıya bırakamam, yetişmesinin her anına ben şahit olmak istiyorum diyerek işinden ayrılıyor..
Bütün başıaçık kesim kadınları çalışıyor mu?
Mesai saatlerinde bütün evler boşalıyor mu başıaçık insanların yaşadığı yerlerde?
Bu nasıl mantıktır?
Eğitim alma hakkı, sonradan çalışıp çalışmama durumuna göre kısıtlanabilir mi?
Bir de o engel mi çıkacak karşımıza?
Size kalsa, bunu da anayasaya koymayı düşünürsünüz belki de, çalışmayacak olanlar okullara alınmazlar, laikliğe aykırıdır mı diyeceksiniz?
Baskıya uğraması muhtemel gördüğünüz bu insanlara, üstelik de pozitif ayrıcalık tanımak gerekmez mi, okusunlar meslek sahibi olsunlar, baskıya boyun eğmesinler diyeceğiniz yerde şimdiden okumasınlar bari diyorsunuz?
Baskının göbeğine itiyorsunuz düşüncelerinizle zaten o kadınları...
Hiç de aynı düşüncede değiliz...
erolbasci diyorki:
Meslek sahibi olup da dileyenler çalışsa, eşlerinin baskılarına ekonomik nedenlerle katlanmak zorunda kalmasalar, bugün çocuk yetiştirseler bile, yarın kendileri için eğitimleri ve meslekleri bir güvence olsa , sizi, beni başkalarını rahatsız mı etmeli bu durum?
_______________________________________
Evet dedim Erol bey 5 yıl önce çözülmesi gerekirdi çünkü bütün kızlarımız amerikaya gidip okuyamadı .
Kendisi kızını yurt dışına bir şekilde gönderebildi bu durumda diğerlerine yazık olmadımı ?
Başbakan_dı kanunu o zaman çıkartsaydı diğer okumak istiyenlere şans verseydi anlatmak istediğim bu...
Erol bey kızlarımız okutulup baskı altında tutuluyor, sizinle aynı şeyleri söylüyoruz, siz benim yazdıklarım muhalifsiniz anlamakta güçlük çekiyorum.
Zaten bizi böyle çözülmez yapan bu tür düşünceler değilmi.
Beş yıl bir kızımız emek verecek, devlet eğitimini üstlenecek sonra kadın gene eve mahküm edilecek biraz takıntılı bir yaklaşım. Kızlarımız okusun ama sonrasında kendi hayatlarını kendileri idame etsin.
Emek veren o kızlarımızıda eve mahküm edenler bu tür düşünenler, yani okusun ama çalışmasın kadının yanı evdir diyenler değilmi.
Neden anlamaya çalışıcağınıza yeriyorsunuz.
Çok ağır suçlayıcı bir ifade hiç hoş değil.
Benim bir menfaatim yok ama sanırım bunu düşünebildiğinize göre sizin bir menfaatınız varki anlamak yerine çözümsüzsünüz.
Ne diyeyim Allah yar ve yardımcınız olsun...
55 yaşından sonra siyasete girecek değilim bana inanmadınız şimdide ben size inanmıyorum.
Saygılarımla..
ceynan tarafından 3/1/2008 6:19:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
"Oku kızım oku Üniversiteyi de oku, bilgili ol olki çocuklarını iyi yetiştirirsin
Çalışacak değilsin ama oku
Belki günün birinde siyasete girecek bir eşin olur, o zaman yanında eğitimli bir var desinler"
İlginç bir yaklaşım..
kadın çalımayacaksa okumamalı, eğitim almamalı yani?
Oldu olacak lisede ilkokulda da okumasınlar bari çalışmayacaklarsa?
Tam da bu düşünce tarzı ile uygun işte bu yazı konusu..
Kadına biçilen rol, çalışmayacaksa okumasına hiç gerek yok şeklinde..
Eğitimli olduğunda hayata, dünyaya bakışı daha farklı olur, hani var diyorsunuz ya o "zararlı yönleri" ilim irfan yuvalarımızda, üniversitelerimizde törpülenir, çocuklarını yetiştirecekse daha bilinçli olarak, daha sağlıklı gelecekler hazırlayarak yetiştirir diye düşünmek daha doğru olmaz mı?
Meslek sahibi olup da dileyenler çalışsa, eşlerinin baskılarına ekonomik nedenlerle katlanmak zorunda kalmasalar, bugün çocuk yetiştirseler bile, yarın kendileri için eğitimleri ve meslekleri bir güvence olsa , sizi, beni başkalarını rahatsız mı etmeli bu durum?
yazınızın siyasi husumet , siyasi farklılık nedeniyle, siyasi eleştiri nedeniyle yazıldığı bu yüzden ortada..
5 yıl önce çözülseydi "ne iyi oldu da herkes başıörtülü okuyabiliyor" mu diyecektiniz?
Ne zaman aklınızdan geçti bu sorunu çözmek de kaleme bir yazı aldınız.. "Yeter artık bu okullara sokulmayan kızların okuma hakkı da verilsin artık" dediniz?
Geçmiş yazılarınızda da böyle bir girişiminize rastlamadım..
Ya da, bugün zamanlama yanlışdı diyen hangi vicdan sahibi bir girişim başlattı geçmişinde?
Susuldu, ses çıkarılmadı, görmezden gelindi, yok farzedildi, umursanmadı, umursayanların karşısına darbe söylemleri çıktı, mahkemelere verildi..
Bence siz bir kez daha kendi yazınızı okuyun.
yeniden hatırlatayım, başbakanın kızı yasak kalkınca burada yeniden mi okuyacak o yüzden mi gündeme geldi diye yazdınız o bölümü?
Ne maksatla yazdınız, başbakanın kızı söylemi neyi ifade ediyor?
Açarsanız sevinirim ayrıca..
Türban sorununu türban takanlar mı çıkardı?
Sayın erolbascı yorumunuzu hayretle okudum, ve yazımda başörtüsüne karşıymış gibi göründüysem üzüldüm.
Ben tüm ailesi baş örtüsü takan biriyim
Ben siyasi hiçbir çıkarı olamıycak bir ev hanımıyım:)) siyasetle uzaktan yakından hiç bir ilgisi olmayan birisiyim istesemde olamam çünkü siyaseti sevmiyorum sadece dediğiniz gibi cici bir ev hanımıyım askere göndecek oğlan çocuğu olan, sahi onuda diyemiycem çünkü yıllar oluyor oğlanlar askerden döneli.
Ben sadece emekli maaşına talim eden biriyim.
Ben Dinimin siyasete alet edilmesine karşı olan biriyim.
Ben bu oluşumun zamanlamasına karşı olan biriyim.
Nasılki zamanı değil diye Başbakanımızın vekil zammına geri çekti , bende mu çözüm neden daha önce değilde tam askerlerimiz ırakta canlarıyla boğuşurken oldu diye kızgınım.
Eğer yazının tamamını okuyup sindirseydiniz anlardınız.
Sadece şunu söyliyeceğim, bir bende dahil olmak üzre bir konuyu anlamadan sadece bir bölümüne takılıyoruz buna üzülüyorum.
Fikirler elbette hep aynı olacak değil ama çıkarcılıkla suçlanmak vede baş örtüsüne karşı olmam mümkün değil. Benim gençliğimde Cerrahpaşa tıpta okuyan arkadaşım başörtülüydü ve o zamanlar sorun yoktu sonra beyler ve siyasiler devreye girdi ve şimdiki tablo oluştu anlatmak istediğim buydu biz kadınları kullanmasınlar.
Ve en önemlisi zamanlama...
Yorumun için teşekkürler.
Saygılarımla...
Oku kızım oku Üniversiteyi de oku, bilgili ol olki çocuklarını iyi yetiştirirsin
Çalışacak değilsin ama oku
Belki günün birinde siyasete girecek bir eşin olur, o zaman yanında eğitimli bir var desinler.
Bumu zihniyet
Eğer biri okumuşsa karşılığında çalışmalı, çalışmalı ki eğitimi için harcanan servet heba olmasın_yok çalışıp verimi olmayacaksa niye başka okumak isteyenin yerini işgal etsin.
Madem okuyoruz çalışmalıyız aynı zamanda.
Eğitimli çocuk bakıcısı olmak için mi okuyacağım diyemiyor hiç birisi neden.
Özgürlük işte buraya kadar.
Ailelerde bu zihniyet değişmeden okumak ne kazandırıyor sizce ?
Benim üzüntüm bunlara, bu tür zihniyete …
Gerçek anlamda okumak isteyen herkes kadın, erkek okumalı.
İster örtülü ister örtüsüz …eve kapanmamalı benim gibi..
Buda anlaşılmazsa söyleyecek sözüm kalmadı zaten, demekki türkçem yeterli değilki anlaşılmadım der avunurum.
Saygılarımla..
ceynan tarafından 3/1/2008 12:24:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok siyasi bir yazı olmuş..
Her satırında siyaset kokuyor..Başbakanın kızı ile ne alakası var, eğitim süresini bitirip bir de burada mı okutacaklar serbest olunca?
Siyasete bu denli saplanıldığında, sağlıklı düşünmek ve fikir üretmek de mümkün değil..
Siyasi hasım gördüklerinizi suçlar, kendinizi parlatırsınız ancak..
Ancak adil olur mu?
Hiç sanmıyorum...
Yazı "Ben bir kadınım" diyerek başlıyor..
Devamında ise , ülkede sadece inancından dolayı başını örten kadınlar niye üniversite kapılarında sürükleniyor, kovuluyuor diyerek vicdanda en ufak bir sızı duymuyoruz..
Üstelik de, örtmesinler başlarını madem anlamına gelecek "nereden çıktı bu türban sorunu" diyoruz...
Nereden çıkacak, başörtmeyi laikliğe karşı gören hastalıklı düşünce yapısından çıktı bu sorun..
Asker 25 yıldır dağlarda savaşıyor bu ülkede...
Niye beş yıl beklenmiş de şimdi kadınlarında her şartta eğitim almalarının önü şimdi açılmaya çalışlıyormuş?
Kaç yıl daha beklenecek?
5 yılda bir üniversite bitiriyor insanlar..
Bir gencin hayatı kararıyor beş yılda..
Bütün geleceği mahvoluyor okuyamadığı için..
Üstelik okuyamayanlar kadın..
Okumasın diyenler, okuyacaksa da bana benzesin öyle okusun diyen de kadın..
Bir de niye gündemde, ne güzel, okuyamayan kızları unutmuştuk,karartılan hayatlarını gözlerimize kimse sokmuyordu, varlıklarından bile neredeyse haberdar değildik diyerek gündemden de mi çıkmasını istiyorsunuz?
Bir kadın olarak hem de öyle mi?
5 yıl önce hangi insanlar bu sorunun çözülmesini istemedilerse, şimdi de yine aynı insan ve düşünceler..
5 yıl önce, nasıl ki sorunu görmezden gelmeye iştahlı ise hayat karartıcı cephe, bugün de aynı?
Geçen zaman içerisinde, liseyi bitirip de okuyamayan, okumuş olsaydı bugün meslek iş güç sahibi olacak olan kadınların durumu için bütün düşünebildiğimiz bu mu?
Seslerini çıkarmasınlar, hangi kuytuda duruyorlarsa oradan çıkmasınlar mı?
Dağlarda şehit olacak mehmetler doğurmaya devam etsinler, ama eğitimli, iş güç sahibi olmasınlar öyle mi?
Sadece ben, çevremde, okulumda, mahallemde, işyerimde başıörtülü kadın görmeyeyim diye öyle mi?
Bir de niye erkekler de savunuyor mu diyoruz?
Böylesi, kadını karanlığa mahkum etmeye, eğitimsizliğe,evin içerisine, sadece cici hanımların güvenliğini sağlayacak Mehmetler doğurmaya mahkum etmek için çabalayan ,sözümona hemcinsleri bunca duyarsızken mi?
Eğitim şart derken, bizzat kadınları benim gibi değil diye eğitim dışına itimeye çalışan bir zihniyet mevcutken mi?
Hiç beğenmedim bu yazıyı..
Son derece, maksatlı, kasıtlı ve siyasi çıkar gözeterek yazılmış bir yazı...
Yazık...
ülkemizin üzerinde çok fazla oyunlar oynanıyor...ve şunu da söylemeden geçmeyeyim...pkk olayı biterse bir gün bu defa başka konular gelecektir...şimdi bir aile düşünün tüm fertleriyle her zaman aynı mutluluk içinde yaşayabilir mi???
cevap;hayır...anne hastalanır,çocuk kötü alışkanlıklar edinir vesair...örnekler çoğalabilir...
Çok doğru, herzaman gibi bu oyunlara karşı dikkatli olmalıyız bunun içinde eğitim şart, başörtüsüne karşı deilim ama içine siyasi düşünceler girmemeli benim itirazım buna ve o kadar çok sorun varken bizler birlikte olmalıyız ama çözüm diye kaosa sürdüler çözüm diye sundukları ortamı daha çok zora soktu buna üzülüyorum neden dişarıdan güdülüyoruz. Osmanlı zamanında aynı oyun yapılmadımı yapıldı.
o zaman Atatürk vardı şimdiki durumda karanlık ve Atatürk gibi biri yok.
Sayın TANIMSIZ yorumunuzla sayfama konuk olduğunuz için teşekkürler..
ve tüm katkıda bulunan arkadaşlara sonsuz teşekkürler.
Saygılarımla...
öncelikle kısaca bir noktaya değinmeden geçmek istemiyorum...neden kışın oldu bu operasyon...bu askeri bir olgu...kışın ağır şartları pkk yı daha fazla zorlar diye düşündüler ki bence bu noktada bir problem yok...tabi ki
kış şartları bizim askerlerimizide olumsuz etkileyecekti ve bu nokta tartışmaya açıktır...
türban konusunda hak vermiyor değilim size...çünkü bu hükümet başa geleli çok uzun zaman oldu...daha önceden uygulamaya konulabilirdi bence de...neden bugünlerde
olduğu ise onların kararı...
siyaset çok fazla ilgilendiğim bir konu değil...sonuçta hükümeti başa getiren bizim halkımız...
bu terör olayı çok derin bir mevzu...şöyle düşünün bu dağlara çıkan teröristler aile durumları vahim olan insanlar...tabi ki ekonomisinin bozuk olması teröristlere dağa çıkıp asker kurşunlama hakkını da vermez...bir de şu var pkk neden hala bitirilemedi...çünkü bu olguyu destekleyen çok zengin insanlar da var...ama onların tuzu kuru çünkü ne çocukları dağlara çıkıp asker vuruyor;ne de çocukları asker olup teröristlerle savaşıyorlar...bir de eğitimsizlik durumu var...çocuk yaşta beyinleri yıkanıyor bu insanların...
ne olursa olsun bu ülkenide yaşayan insanlar bu devletin askerine kurşun sıkmamalılar.buna hakları yok...bu problemin çözümü için eğitilmeleri ve zengin iş adamlarının desteklerini bu örgütten çekmeleri gerekiyor bence...
ülkemizin üzerinde çok fazla oyunlar oynanıyor...ve şunu da söylemeden geçmeyeyim...pkk olayı biterse bir gün bu defa başka konular gelecektir...şimdi bir aile düşünün tüm fertleriyle her zaman aynı mutluluk içinde yaşayabilir mi???
cevap;hayır...anne hastalanır,çocuk kötü alışkanlıklar edinir vesair...örnekler çoğalabilir...
bir kadının insanların ölümü hakkında ki bu düşünceleri beni derin yaraladığı için heycanımın da içinde fazlaca yeraldığı bir yorumdu belki. ama bu düşünceler sizin düşünceniz saygı duyuyorum tarzı yaklaşımla savuşturulmaması gerekli bence. bunun yanlışlığının farkındalığı önemli. ölüm bir kesinlik değil belki ancak dünyada ki en kesin şey bildiğim. ve silahlar, ordular emin olun ne herhangi bir vatan ne herhangi bir insana hizmet ediyor. insan dediğim sen(yine sen dedim yine affedersin umarım), ben ve bizim gibi insanlar işte. savaşlarla cepleri dolanlar değil. işte bizim beyinlerimize bunlar doldurulurken onlar vatan elden gidiyor diye savaşlarını meşru kılıyorlar. bu savaş inanın bizim savaşımız değil. bu savaşların hepsi egemenlerin dünya paylaşım savaşları. yüzyıllar önce başladı ve her defasında daha da iğrençleşerek daha da insaklıktan çıkararak devam ediyor. sadece dört saatlik bir operasyonun maliyetinin 20 milyon dolar olduğunu söylesem ne dersiniz bilmiyorum. kimin cebine gidiyor bu para bir fikriniz var mı. ve keşke bütün sorun para olsa.. ii günler diliyorum. sadece içimdekileri yazınıza karşılık sizinle paylaştım. üslubum sert olmuşsa da özür dilerim. sadece hissettiğim gibi yazdım.. bolşanslar hayatınızda...
Bana gönderdiğiniz mesaj bu, ben ölmesinler onlara yoğunlaşın türbana odaklanmayın diyorum siz ölüm için böyle konuşan diyorsunuz benmi ölsünler dedimki yadırgıyorsunuz beni anlamış değilim..sadece savaşı yazmamıştım siz beni ekonimisyen yapmaya çalışıyorsunuz ölümden bahseden diyorsunuz ben iyi oldumu dedim hayretsiniz. Yazdıklarınızı kafa yormadığımı kim söyledi..acaba siz yazdıklarımda sadece savaşımı gördünüz başka sorun dile getirmedim öylemi.. sanırım sizlerde kafa yormamışsınız aynı benim gibi:))
Ayrıca sizden özür beklemedim sadece kendi düşüncemi yazdım aynen sizin gibi..
Saygılarımla..
ceynan tarafından 2/29/2008 6:16:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
yazdıklarıma birazcık kafa yormak yerine hissediğim gibi yazdığımı size açıkca mesajımda belirtip üstüne özür dilememe rağmen takındığınız üslup gerçekten kendinizi ifade ediyor. halbu ki verdiğiniz cevapların hiçbirisi benim fikirlerimi çürütmüyor. sadece bir yere takılıp kalmış olmanızı anlamadım gitti.
sizi kırdımsa ki kırılmışsınız çok belli. böyle bir amacım yok ve tekrardan burda görünürden özür diliyorum. hoşçakalın...
Bu ülkede Güneydoğu gibi türbanda bir sorun, 301 de ve daha niceleride ...
Orada öte bir sorun var derken buradaki bu sorun hakkında görüş bildirilmesine karşı çıkmanın anlamı bir başka şekilde de (arada kaynayıp gitsin gibi) değerlendirilebilir . Tartışılacak ise hepsi kendi masalarında görüşülüp , tartışma kuralları içinde yapılabilmelidir ....
Güneydoğu gibi türban da pek iç kaynaklı bir sorun değildir . Ve ülke içinde yarattıkları ile yarınları etkilemesi ile vereceği zarar ve bunun ekonomik karşılığı Güneydoğudan az olmayacaktır ...
Biliyormusunuz keşke yazmasaydım bu yazıyı,
ben kaval çaldım ikiyol fülüt anladımki konuşmayacaksın bu dünyada tadında bırakmak gerekir herşeyi.
Tamam ben Evlatlarını ateşe atan anneyim, tamam ben ekonomisyen değilim aklım ermez kadınım değilmi ve tüm bunlar benimle böyle konuşma hakkı verdi nezaket beklermi cani anne değilmi kardeşim..
Siz haklısınız bu sizin savaşınız değil!!!
"Altı ay öncesinden teskere alınmışken, kış beklendi Askerlerimiz cephede cansiperane vasifesini yapıyorken sırasımıydı şimdi türbanı tartışmanın..
Karambole getirilmek mi istendi acaba..?
Neden 5 sene beklediler bu sözüm ona yarattıkları türban sorununu ...sakın başbakanın kızının eğitim süresini tamamlanması beklenmiş olmasın..?
Ben geceleri Iraktaki erlerimi, yavrularımı merak edip ağlıyorken, sıcak yatağıma girmeyi kendime çok görüyorken gündemden düşmeyen türban üzüyor beni…"
madem bu kadar üzülüyorsunuz destek verin mesele çözülsün mesele olmaktan çıksın siz de üzülmeyin başkalarıda.
hıııı.. ben anladım ama sen anladığımı anlamıyorsun ..
önce kutluyorum fikrini bu ayan beyan ifade edebilin azdır ..sana hak vermiyor değilim ...bu yazdıkların okey ..ama bunlar biliniyor zaten peki ya çözüm ..sistemi bırakalım bir tarafa anarşiyi nasıl yok etmeli savaşmadan üzerlerine gitmeden ..yahu neyse boşverin ama kabul ettim zekisiniz ..iyi günler..
anlatmak istediğim de tam bunlarla ilgili arkadaşım. önyargılardan kurtulup bakmakla. bir çark kurulmuş ve bu çark bizim mutsuzluğumuz üzerinde yaşatılıyor. yani bizi manen ve maddien sömürüyorlar. ve istediklerini yapıyorlar. bizim de bunları çok meşru görmemizi sağlıyorlar. birsürü araçları var çünkü. bunca yıl orda pkknin varoluşu sizce tesadüf mü. hepinize göre bir nedeni var tabi. ama dediğim gibi bunların hepsi sömürü zihniyeti. zaten bağımsızlığımızdan ne kadar bahsedebiliriz ki. ve unutmayın yaşadığımız sistemde herşey ekonomi üzerine dönmekte. çok uzattım sanırım. ama böyle işte. sorun pkk sorunu falan değil yani. bu ülkenin ve tüm dünyanın egemenleri rahat rahat k.çlarını gere gere bu ölümleri izlerken ölenler bizleriz. onlar da diğer ülkelerde ki işbirlikçileriyle mutlu dünyaların da ve biz insanların gözünde yarattıkları meşruluğun keyfiyle yaşıyorlar. anlatmak istediğim bu sadece. bunu anlamak bu kadar mı zor!!!!!!!!!!!!!
etkili bir yazım .zekice ..bak kardeşlim benim derdim siyaset değil zaten partiyle işimde olmaz ..hewr zamanda derimki biz halk olarak ne istediğimizi bilmeliyiz ki seçime sonraki iş derim ..benim derdim pkk ..geri kalan bilgim dışında o yüzden yazdıklarınız hakkında yorum yapma yetkim yok okadar can yandıki eskleride katarsak ..masum insanlar ..sahipsizler gibi kurşuna dizildi ben sadece buradayım.. bütçeyi bilemem onu siz bilir kişilere sunuyorum ..:) ve uzatıyorum elimi tutun dostluğa..:)
saygımla...
Yazdıklarım tümüyle okunsa ve ona göre yorum yapılsa ne olurdu ki..
Konuyu cani anne pozisyonuna getirdiniz, yaşıtım ve arkadaşımmış gibi senli ifadelerle yorumladınız bir şey demedim görüşünüzdür dedim ama olmuyor kardeşim ekonomisyen değilim ama azda olsa okuyorum elbette bir fikrim var.
Sizin atladığınız şey hergün ölenler atılan bombalar, ekonomi bozulur diye oturalım öylemi savaş benim değil diyorsunuz, siz Türk değilmisiniz...
Üzgünüm ...
ceynan tarafından 2/29/2008 4:32:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
bizim savaşımız değil derkene kısacık bir açıklama yapıp ben de bu konuda en azından sizinle tartışmaktan vazgeçeceğim. size bir arkadaşın yazısından alıntılarla özetlemeye çalışacağım..
"...2008 bütçesinde milli savunma bakanlığına(msb) 18 milyar ytl, jandarmaya 3,3milyar emniyete de 7milyar ytl öngörüldü. belinde silah taşıyan kuvvetlere ayrılan miktar sadece bunlarla sınırlı değil; tekel ürünleri, at yarışları, milli piyango vs.üzerinden alınan vergilerin de yine aynı şekilde adı anılan kurumlara aktarılması öngörülüyor. yine 2008 bütçesinde msb'ye mal ve hizmet alımı için 6bin 969 ytl ayrılırken milli eğitim bakanlığına(meb) 2bin 215 ytl ayrıldı.bu hesaba göre msb bütçesinin yüzde 52si mal ve hizmete ayrılırken meb bütçesinin sadece 9,6sı mal ve hizmete ayrılıyor.insanın aklına ister istemez o meşhur 'sosyal sorumluluk projelerinin' sloganları geliyor.hani 'baba beni okula gönder'di hani 'eğitim şarttı' demek ki her iş eğitimden geçmiyormuş esas olarak silah-külah falan lazımmış. zamlar ve nedenleri konusunda bahsediyroduk ya işte o mevzunun tarifine rakamlarla devam edelim.
devam eden çatışmalardan dolayı 300 bin asker bölgede tutuluyor.bir erin devlete günlük maliyeti 100 dolardan hesaplanıyor.16 aralıkta 52 uçakla düzenlenen sınır ötesi operasyonun 30 milyon dolar civarında olduğu açıklandı. 16 aralık tarihinden itibarense devamlılık kazanan hava saldırıları ve top atışlarının maliyetinin 100 milyon dolara dayandığı sanılıyor.tabi işin birde aydınlatılmamış tarafı var önümüzde.
buna gör bir f-16'nın saatlik uçuşu 25 bin dolar,f-4lerin-30 bin , casa tipi uçakların-2,500 dolar,cobra tipi helikopterlerin-6 bin dolar. yani 4 saatlik bir operasyonun maliyeti tam 20milyon dolar ve bu gider tablosuna hergün hareket halindeki binlerce askeri personel,patlatılan askeri mühimmat,80bin korucuya verilen 500ytl'lik maaş dahil edildiğinde aylık 100 milyon dolar gibi devasa bir meblağ çıkıyor karşımıza."
ve bu paralar bilin bakalım nerden çıkıyor. zor olmasa gerek bunun cevabı. peki bilin bakalım kimin cebine giriyor. bu da çok zor değil sanırım. peki olan kime oluyor. şimdi bu savaş kimin savaşı oluyor..
talep eden varsa devletimizin borç stoğunu faizlere verdiği paralarında dökümünü indirebilirim. tabi bunlar size birşey ifade edecek mi onu da bilmiyorum. neyin kökü kurutuluyor bilmem anlatabildim mi...
ikiyol tarafından 2/29/2008 4:06:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
ahhh ikiyol
ben anlatamadım heralde ..
taraftarım demiyorum ..ama bazen kaçınılmazlar vardır ..yapman gerekir istemesende ..
vatan için ..hayret ordaki bizim savaş değil derken neye dayanarak dediniz anlamış değilim ...buraya gelen pkk yımı vurmalıydık sonra tekrar türesin ..kökü kazınmalı efendim olabildiğince çabuk ..bakın amacım tartışmak değil kaldıki bugün buna ruh yapım uygun değil .sadece fikrimi sundum ..
işte apsuva arkadaşım sana da anlatamadığım şey aynı herhalde.
ordaki savaş bizim savaşımız değil. o savaşı yapanların gözü inan sadece cebimizde ki paralarda. bu savaşlar sadece bizim ülkemizde değil dünyanın heryerinde çıkartılıyor. ve olan bize oluyor. bu harekatın maliyetini maddi ve manevi olarak çok daha kapsamlı düşünmeniz gerekir ki hepiniz bu savaşların yaratıcılarını çok iyi biliyorsunuz...
ikiyol tarafından 2/29/2008 2:43:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
ablam yazını okuduktan sonra..yorum bölümünde gözüme takıldı ikiyor arkdaşın yazdıkları ki içimi acıttı farklı düşüncede olmasını sorun etmedim tabi ama fikrimi yazmadan geçemem bilirsin içim dışımdadır ..! ne yani olması geren kara harekatı şimdi gözemi battı tabii içimiz yanar erlerimize ama dağ tepelerinde suçsuz yere öldürülen çoluk coçuk genç yaşlı ..? eee o zaman bu terör bitmeli diye bas bas bağıranlar ..keşke çağırılsakta canla başla kökünü kurutsak ..nese konumuz bu değil zaten derin mevzular ..
yazına gelince ..hepimizin dert edindiği sorun sanırım hem fikirim seninle bu konuda ..ifade anlatım çok yalın kutluyorum ...canım...
NE ZAMAN YOLUNDA GİTMEYEN BİR ŞEYLER OLSA EN HASSAS KONU OLAN BAŞ ÖRTÜSÜ GÜNDEME GETİRİLİYOR. OYSA SORMAK GEREK 5 KASIM 2007 DE AMERİKA İLE YAPILAN ANTLAŞMADA KUZEY IRAKA KARŞILIK NELER VERDİĞİMİZİ VE MEMLEKETİN NERESİNİ SATTIĞIMIZI... MESELA URLA'DA BİR AMERİKAN ÜSSÜ. ÜSTELİK İTALYA'DAN BENİM MEMLEKETİME GETİRİLİYOR VE BİR ÜS DEĞİL TAM BEŞ TANESİ VAR... BEN SUSUYORUM ŞİMDİ GERİSİNİ GAYRİ SİZ ARAŞTIRIN VE GÖRÜN.
Sayın ikiyol yorumunuz sizin görüşünüzü sergiliyor, yinede sağolun.
Çocuklarım burda katledilirken neden sesiniz çıkmadı!!!!!!
Bu arada sen deminize şaşırmadım beklerdim zaten.....kadınlığım konusunda karar mercisi değilsiniz, dedim ya sizi bağlayan bir durum.
kaybeden ben değilim....
ceynan tarafından 2/29/2008 2:32:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
İçsel ve doğru bir terpkidir ...
Başbakanın kızının eğitim süresini tamamlamasından sonra bu konuyu daha uçakta dile getirmesi de bir başka ilginç tarafı işin ..Ve samimiyetinin de göstergesi ...
Ve hep üzüldüğüm bir başka konu da ...Şimdiye kadar Cumhuriyet Üniversitelerinden mezun olmuş milyonlarca kız öğrencinin ; şimdiki aklı evveller kadar akıllarının hiç bir şeye ermemesi ve saçlarını başlarını açık tutarak nasıl büyük bir günaha girdiklerinin ve kutsal kitaba nasıl karşı geldiklerinin farkında olmamaları ....
Yazık ama kime yazık ...Bu toplumun bütün değerlerinin ıskalanmasına mı , ülkeyi idare eden zihniyete mi yoksa bir avuç genç kızımızı maşa gibi kullanılmasına mı ...ve onların bunun farkında olmamalarına mı ....
bence sen bir kadın olarak hiçbirşey söylemiyorsun. o çocukların orda dönen kirli savaşa göz göre göre ölüme gönderilmelerini sorgulayackken üstüne destekliyorsun ve kadınlıktan bahsediyorsun. askerden önceki hayatında açlık sınırında yaşayan insan muamelesi görmeyen gencecik insanları bir de ölüme gönderiyorlar. sonra ardından kahraman yapıp ekstra bir duygu yoğunluğuyla insanları hem hezayana hem galeyana getiriyorlar. ama sen bir kadın olarak bunların farkında değilsin. vatan denilen şeyi uğruna ölünen şey yapan değer bunlar mı olmalı. çok yazık bence.
ben bir kadın olsaydım derdim ki. çekin insanlarımızın üstünden kirli ellerinizi. kanlı paralarınızı kazanmak için daha kaç gencin kaç çocuğun kaç ananın canı yanması gerekiyor. bir de böyle bakarsın belki, tabi bunlar da uykunu kaçıracaktır muhtemelen...
Ablacığım iyiki bu yazıyı yazıp paylaşmışsın ve bende bir alıntı eklemek istiyorum...
Laikliği, Cemil İpekçi üzerinden tartışıyoruz; şehitleri, Bülent Ersoy üzerinden... Türban işine Osman Yağmurdereli bakıyor... Hrant Dink cinayetini, İsmail Türüt’ün şarkısıyla çözmeye çalışıyoruz. İstihbarat Teşkilatı, mafyayı yakalamak için Tuğba Özay’ın peşinde...
"Barzanici bu" diye, içeri tıka tıka, Nil Demirkazık’ı tıktık. İbrahim Tatlıses az daha mebus oluyordu. Evden atılan ihtiyarların umudu Mahsun Kırmızıgül... Adnan Şenses ülkücü oldu, Erkin Koray MHP’ye küstü, Sinan Çetin AKP’ye verdiği desteği çekmek üzere.
*
Ciddi bir ülkedir burası.--YILMAZ ÖZDİL..
SEVGİMLE...