Bu Ülkede Linç Nasıl olur...
Size başımdam dün geçen bir olayı eleştiri noktasında anlatmak isitiyorum...
Cuma namazı için mahallemdeki camiiye gittim.Çalışan bir insan olduğum için farzını kılıp çıktım camiiden. Camiinin bahçesinde bir çay ocağı var. Bir çay içip ondan sonra gitmek istedim. Otururken bir genç gözüme ilişti.Masalara gidiyordu ve elindeki bir deste iskambil kağıdıyla; "Benimle pişti oynarmısınız?" diye soruyordu masadakilere. 17-18 yaşlarında olan bu gencin, zihinsen engelli bir geç olduğu belliydi. Masadakile sert bir tavırla "ne piştisi oynayacağım" diyerek terslediler.Bunu görünce genci yanıma çağırdım. Oturdu ve "pişti oynamak istiyorsan oynayalım dostum" dedim. Yenmesine izin verdim ama belli etmedim. O oyun onun için önemliydi belkide o oyun sayesinde kendini onemli bir insan olarak hissediyordu.Tam bu sırada camiinin çay ocağında çalışan kişi geldi ve sert bir üstlupla "burası camii nasıl kumar oynarsınız,kaldırın o kağıtları!" diyerek bağırdı...Bişey demedim ve kağıtları kaldırmak için uzandım, tam bu sırada camiiden çıkan cemaatten bazıları, "ne biçim insansın nasıl burda kumar oynarsın" diyerek üzerime yürüdüler.Saldırma girişimleri oldu kalabalığın. Gencin halini görmeliydiniz. Ne olduğunu anlamamıştı etrafına bakıyordu. O kabalaık benim için hükmü vermişti yargılanmıştım ve cehennemliktim...Onlara bağırarak beni yargılayamacaklarını buna hakları olmadığını,"eğer burda kumar oynuyorsam Allah benim beni belamı versin.. Eğer siz ifitira atıyorsanız Allahın laneti üzerinize olsun" diyerek bağırdım. Bir başkası "provakasyon yapma!" diyerek bağırdı bana...Ne provakasyonu? Ben ajanmıyım neyim anlamadım. Sert çıkışım karşısında daha ileri gidemediler ve orayı terk ettim.
işte bu olay türkiyenin bir portresidir...Müslümanlıkla alakası olmayıp kendisinin dışında herkesi kötü müslüman olarak gören, insanlara hep önyargıyla hatta ileri giderek kendisini yaradanın yerine koymaya kalkıp insanları yargılayan bir zihniyet. Bu zihniyet değilmiydi sivasta insanları diri diri yakan? Bu zihniyet değilmiydi Mustafa Kemallin mücadele ettiği? Peki 80 küsür yıl olmuş Cumhuriyet kurulalı bu insanlar nasıl oluyorda hala hakim bu ülkede?
Ben Kendi hesabıma şunu yapacağım. Müslüman olmaktan ve Rabiime kulluk etmektem asla vaz geçmeyeceğim ve asla onlar gibi olmıyacağım...Bulunduğum her ortamda bu olaylar birdaha yaşanmasın diye mücadele vereceğim. Asl olan insandır. Siyasi görüşü, dini, dili, yaşamı ne olursa olsun, benim gibi karşımdakinide Allah yaratmıştır ve bu benim için saygıyla yaklaşmam için en büyük nedendir. Avrupa kupası maçlarında şu kelime yazıyor "Respect" yani SAYGI."Yaradılanı sevdik yaradandan ötürü" budur benim yaşamım.
İlker DOĞANAY
10/11/2012
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.