- 1849 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Adam Kıtlığı
Güzlük ürün fazlasını Kars’a götürmek için çevre köylerden inenler araba bekliyorlar. Çok geçmeden çıkıyor aşağıdan kamyon. Anlaşma gereği yükünü atan gelip sürücüye adını söyleyip ücreti ödedikten sonra binecek arabaya. Ahmet, Fikri, Hüseyin, Kemal, Turan…. Son adam yükünü verir arabaya, gelir sürücünün yanına parayı uzatırken,
-Gınıyaz, der.
Karadenizli sürücü anlamaz ve yineletir
-Ne deduun?
-Gınıyaz.
Tuhaf tuhaf bakar laz sürücü yolcunun yüzüne. Yolcu,
-Gınıyaz, ağabegi, adım Gınıyaz
-Ula! der sürücü “habu dunyada isim gılıği mi vardır da. Ula nerden buldin buni. Atın ula bu bok yiyenin yukini aşağı. Bundan hayır kelmez adama daaa!
Hey canım laz kardeşim. Sen bir isime kıyamet koparırsın “kıtlığı mı var?” diye, memlekette adam kıtlığı var da kimselerin sesi çıkmıyor.
Adamlar insanımızı hırsız tutup televizyondan kulaklarımız dolusu yüzümüze haykırdı, sahalarda sergilemedik agresiflik, yapmadık küfür bırakmadı rakiplerine, bunun adını taşıyan bir büro açıp taraftarların tavafına sunacağımız ulu kişi edeceğiz neredeyse. Bir diğeri yine kendisi gibi şerefli bir rakibin arkasını taciz etti, bir başkası sahalarda tükürmedik yüz bırakmadı, elini sokarak donundan kuş! gösterdi. Paramızı alıp kendimizi aşağılamalarına izin verdikçe yücelttik onları. Davet etmediğimiz yarışma, paylaşmadığımız program kalmadı.Onca değersizlik ve kişiliksizlikleri yanında, aynı takımların olsun içinde adam yokmuş gibi, özel programlarımızın vazgeçilmezleri olarak hala taşıyoruz sırtımızda.. Adam sahalarımızda yaşlandı yıllardır tüm entrikalarına, aldığı karşısında verdiği incik boncuğa , kendini herkesin üstünde görmesine karşın heykeli dikilecek adam ilan ettik. Şimdilerde gelenler onları görerek insana yakışmayan soytarılıklarla taraftarların gözdesi olmak için her türlü soytarılığı yapıyorlar. Bunlar olurken rakip takım taraftarına saygısızlık tahrikizm(!) özendiriliyor. Çimleri koklayarak salya akıtanın yarınlarda sahanın ortasında pipisini çıkarıp arka ayağını sallayarak çiş yaptığını görürsek, alkıştan ozon delinir ve birçok kanal erken sözleşme yapar, belki yeşil sahadan renkli cama erken transfer yapılırsa şaşmayalım. Bunların tümünü yapan yetersiz, donanımsız, herhangi bir nedenle görsel medya kapısından içeriye sızmış ve oraları aciz kişiliklerinin, ucuz taraftarlık hizmetlerinin tatmin alanı sanıp, babalarının çiftliği gibi kullanan, kamu ile kesimsel hizmet ayıracının bilincinde olmayan bazı programcılardır.
Beyler o kurumlarda benim ödediğim bedel var, emeğim, alın terim, ulusal, toplumsal onurum, vergilerim var, heder edilen kültürüm, törem var. Sizin dediğiniz doğru olsa bile sabıkalıların taraftarı değilim ve herkesin hakkı olan sayfa ve ekranlarınızı keyfiyetinizin vitrini olarak kullanmaya hakkınız olmadığını dile getiriyorum. Hadi oynadı aldılar paramızı bari bırakın emekliliklerini ülkelerinde çoluk-çocuklarının arasında yaşasınlar. Marifetlerini kendi insanlarına göstersinler!!!
Programlara adam seçerken de belli bir kulübün yayın organı olarak değil de herkesin bu ülkenin vatandaşı olduğu ve taraftar sayısı gereği belki daha çok vergi ödediği bilinciyle adil davranın. Ülkemde olduğu gibi hiçbir takımda adam kıtlığı yok!Ha izlemnmezse bun dan dolayı izlenmez programlarınız. Trt tüm kanallarıyla belli kulübün resmi kanalı gibi hizmet veriyor ve kimin emriyle yönetildiğini de yanılmıyorsam herkes anlıyor spor programlarına yaklaştırlmayan ve doldurulan kulüplere bakılınca.
İnanıyorum ki bu ülkede paramızı yemeyi hak edecek bizi başkalarının kaşarlarından, saygısızlarından daha çok bilgilendirecek, eğlendirecek adamlar var ve hem de çok çok.
Neymiş efendim izleyici talebi. Bırakın! Şovun bu denlisi, uydurmacanın, insanımızla alay etmenin bu denlisi saygısızlıktır. Bırakın bu zırvaları. Kimden “Şu adamı programa çıkarmazsanız kanalınızı boykot edeceğiz!” uyarısı aldınız? Kimler, o zatlar ekranda yok diye artık tv izlemiyor? Hiçbir kulübün taraftarını kendi seçiminize alet etmeyin.
Ya, kendi uydurduklarına insanların inandığına inanan kişiler nasıl böylesi sorumluluğu ağır görevleri yapmaya yeterli görülür?
Bu ülkede her işin üstesinden gelecek kalite ve birikime sahip istediğimiz kadar adam var. Yeter ki saygımız olsun kendimize.
Sürpriz ve yabancı konuklara karşı değilim beyler, gereksiz ve abartılı olanlara, hak etmeden halka dayatılanlara karşıyım.
Eğitimci-Şair-Yazar
Ozan Cemali-Hikmet AKSU
[email protected]
YORUMLAR
Sayın Usta, "Vatan, namustur satılmaz" ya, yüzünü sattık(!); astarını, peçe yapıp- yüzümüze tuttuk!?.
Televizyondan yayın kanalı demek, ne demektir?. öğrenemedik!.
Adamlar, gün; yirmidört saat, Millî Yüzümüze tükürüyorlar!.
Daha konuşturma beni, terbiyem bozulacak!. Tövbe Yâ Rabbim... tövbe.
Saygımla Selâm ederim.