ATATÜRKÜMÜZÜ MİNNET VE ŞÜKRANLA ANIYORUZ
" "Mustafacık " DİYEN BEDHAHLAR
Anam, babam, bütün ecdadım.
Sana tutunmuş, seninle yaşamışlar.
Aradan doksan yıl geçmişte,
Maalesef görülebilmiş, gözü ve kalbi karalar.
Daha nasıl anlatayım onlara, nasıl!
Senin yaşam ve özgürlük sebebimiz olduğunu, nasıl...
“Mustafacık” diye seni küçültmek isteyenler,
Kendi küçüklüklerini sergilediler.
Daha da devleştiğini görenler.
kahroldular, yerin dibine girdiler.
Seni yalnız ve terk edilmiş gösterenler
Topraklara bile sinmiş büyüklüğünü,
Silip yok etmek isteyenler
Kazdıkları kuyularında boğuldu,
Kalplerimize kazınmış sevgini silemediler.
Kıskanıp gözden düşürmek istedikleri,
Bir türlü hazmedemedikleri devrimlerini
Halkımıza ve dünyaya unutturmak istediler.
Gelip geçici sevgi sandı aptallar...hainler...
Büyük devrimcinin halk ve vatan sevdasını
Uşaklığını yaptıkları hainlere anlatamadılar.
Bu ne aymazlık, ne hainliktir ya rabbim!....
Köpek misali cami duvarını kirletenler…
Bıkıp usanmadan seni eleştiren, kötüleyenler...
Onları bayıltıp, bayıltıp, ayıltan; devrimlere karşı
İşledikleri suçların bedelini ödemeliler.
Ey… sevgili insanım… sakın unutma!
Yalnız doksan yılın davası değildir bu…
Yüzlerce yıldır üstümüze,üstümüze gelenlerin,
Her seferinde püskürtülüp, yok edilenlerin,
Emperyal güçlerin rövanş davasıdır bu.
Peki bu niçin böyledir?...
Niçin Türkün yurdunda eser bu fırtınalar?
Bastığın toprakların, kokladığın havanın,
Kirlenmemişliği, tertemiz kalmışlığı,
Denizlerle çevrili bir zümrüt ada oluşunun,
Cennet misali cazibenin sonucudur bu.
Ah bunu bir anlasanız, anlasanız! canlarım.
“Canımızdır” diye toprağımızı kavrasanız…
Cana- can, dişe-diş, kazanıldığını bilseniz,
Özgür ve dik yaşamların ancak,
Bu topraklarda olduğunu bir anlasanız…
O zaman dünya yeniden kurulmaz mımı?
Tüm hesaplar yeniden görülmez mi canlarım…
Kemal Polat
Atatürk gibi cesur ve akılcı olmalıyız.
Vatanımızda güven içinde ve mutlu yaşayabilmek için, ATATÜRK ün cesaretini ve AKILCILIĞINI örnek almalıyız.
ATATÜRK bu nitelikleri ile evrensel bir liderdir ve dünyayı kendine hayran bırakan başarıları kazanmıştır.
Cesareti fırsat beklemeden hissettirip göstermek ATATÜRK ün en belirgin mizacı ve vasfıydı. Çünkü o bütün başarılarını muhteşem cesareti ve Allah vergisi, cesaretine hep eşlik eden mükemmel aklı sayesinde kazanmıştır. Bu nitelik onun en büyük liderlik ve önderlik vasfıdır. Bütün bu değerli niteliklerinin yanında müthiş bir değerlendirme ve hesap - kitap adamıdır, ATATÜRK. Eylemlerinde, atacağı adımlarda, vereceği kesin kararlarda bu bilge liderlik vasfını önemle göz önünde bulundurduğunu görürüz. Bu değerli büyük insan nereye kadar yürünüp, nerede durulacağını kesin sonuçlar verecek şekilde hesaplardı. İnsanın en büyük vasfı, Allah ın verdiği sonsuz güç olan aklı en iyi ve en verimli şekilde kullanabilmesidir. İşte ATATÜRK bunu en iyi ve en verimli olacak şekilde kullanabilen insandı. Ne yazık ki Türkiye Cumhuriyeti ona doyamadan , onu en verimli olacağı bir çağında 57 yaşında kaybetti. O zamanki genç TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN en büyük talihsizliğiydi ATATÜRK ün kaybı. Bu talihsizliğimiz , onun zamansız kaybından sonra, içine düştüğümüz olumsuz ve acı durumlar, bu günlerde daha da çarpıcı olarak hissettiriyor kendini.
ATATÜRK ün Türk milletine kazandırdığı devasa değerlerin en büyüğü ve değerlisi kuşkusuz CUMHURİYET REJİMİDİR. O büyük deha, Tür milletinin tüm gelişip ilerlemesini, çağdaş ve medeni bir toplum olarak yükselmesini bütün çözümleri yapılmış bir formül gibi CUMHURİYETİN içine monte etmiştir. Kendisinden sonra gelenler için aslında çalışılacak çok sağlam bir temeldi, Türk milletine hediye ettiği en sağlam çatılı Cumhuriyet rejimi.
Gelişip medenileşecek, çağdaş devlet ve uluslar arasındaki saygın yerini almak için temeli ve çatısı son derece sağlam, içi doldurulacak görkemli bir devlet yapısı bırakmıştı Türk ulusuna. Kuşkusuz noksanları da vardı bu yapının. Çünkü ömrü yetmemişti onu amaşladığı biçimde tamamlamaya. Açık, açıkta söylemişti bu noksanlıkları. “ Devrimler durağan değil, canlıdırlar! İşlenmeli, geliştirilmeli, bilimsel kural ve olanaklarla taçlandırılmalıdırlar “ derken, CUMHURİYET rejimine ve TÜRK ulusuna en halis ve en yüce güven duygularını iletiyordu.
Çünkü Türk milleti ve CUMHURİYET rejimi büyük ATATÜRK ün en büyük ideali ve aşkıydı. Bütün hayatını bu idealler uğrunda şekillendirip anlamlı kılarken, hem TÜRK ulusuna, hem de mazlum ve mahkum pek çok ulusa tarihin en etkili ve anlamlı dersini veriyordu.
Onun başarılarının hangi birini, düğerine üstün tutacaksın; hepsi bilimsel, hepsi insanlık ve insanlar yararına, her biri ancak ciltlere sığdırılabilecek tez’lerin konusu.
Bütün mesele ve sorunlar ondan sonra gelen bizlerde. ATATÜRK 57 yaş gibi kısacak, bin bir mihnet ve zorlular içinde geçen ömrüne, dünyaya örnek olan devrimleri sığdırmış. Arkasından gelen bizlere de, noksan kalanların tamamlanmasını istemiş ve bizlere yolunu göstermiş .
Bu noksanlıkları tamamlayacağımıza, bazılarımız vefasızlığın, haksızlıkların daniskasını yapmış; onu en acımasız savlarla eleştirmiş, günün yirmi dört saatinde devrimlerine sövgüler yöneltmiş, ATATÜRK ü aşağılamak ve gözden düşürmek için ona hiç ama, hiç hak etmediği iftiralar yüklemeğe çalışmışlar.
Bu çirkinlikleri yapanları burada uzunca sıralayarak değerli yurtseverlerin zamanlarını almağa hiç gerek yoktur.Türk milletinin büyük çoğunluğu onları biliyor ve tanıyor. Türk ulusu yaşadıkça ATATÜRK de yaşayacak ve ona olan bu yüce Ulusun sevgisi en güçlü dalgalar halinde kabarıp coşmağa devam edecektir.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE… NE MUTLU CUMHURİYET REJİMİ, ATATÜRK VE DEVRİMLERİ SEVDALILARINA… HEPSİNE SELAM OLSUN…
ÖLÜMÜNÜN 74. YIL DÖNÜMÜNDE ATATÜRKÜMÜZÜ MİNNET VE ŞÜKRANLA ANIYORUZ…. MEKANI CENNET RUHU ŞADOLSUN.
Kemal Polat
YORUMLAR
Sayın Kemal Bey,
Güzel yazınızı , çok gecikerek okuyabildiğim için ,lütfen bağışlayınız.
Bu sene, o yüce şahsiyeti, Ankara'ya giderek ,yakinen ziyaret etmem nedeni ile , içim ümit kıvılcımlarıyla dopdolu. Çok güzel ve çok unutulmaz bir On Kasım yaşadık, onun huzurunda. Kemalistlerin henüz yok olmadığını gördük, çok sevindik.
Onun Büyük Nutuk'unu hayatımın çeşitli evrelerinde ,dördüncü kez okuyorum. O , İslam aleminin , Türk aleminin ve üçüncü dünya ülkelerinin bir kurtarıcısı. Dediği ve olmayan, yanıldığı tek bir şey , kimse gösteremez.
Seçilerek gönderildiği, gezegenimizde, onun Türklere nasip olması , Tanrının bir lütuf u dur.
İşaret ettiği yol, en doğrusu, en gerçek olanıdır. Bunu anlayamamış olup, ona dil uzatanları artık kınamıyorum. Gerçekleri anlatamayıp onların yanlışa düşmelerine sebep olanlar ,aslında bizleriz.
Allah'm , borç işindeki, yabancı idaresindeki, iç savaş arefesindeki yurdumu , kurtarsın.
Saygılarımla.
kempol
Çok değerli katkı oldu anlamlı yorumunuz. ATATÜRK e, utanmadan vicdansızca saldıranları, yola getirecek, yaptıkları çirkinlikleri, suratlarına en güclü şamarlar olarak çarpacak olanlar da, sizler ve bizler gibi ATATÜRK ve CUMHURİYET sevdalıları olacaktır elbette. ATATÜRÇÜLER, CUMHURİYETÇİLER terbiyeli, görgülü, birikimli son derece YURTSEVER insanlardır. Saman kafalı yobazlara, sahtekar dincilere meydanı boş bırakmayacak kadar da cesur ve akıllıdırlar..
Bu ülke bu LAİK - CUMHURİYET ilelebet payidar kalacak, onun laik ve uniter bütünlüğüne göz dikenleri, sırası ve zamanı geldiğinde, ATATÜRK ÇÜ yurtseverler mutlaka bertaraf edeceklerdir. Bunda hiç kimsenin kuşkusu olmasın. Bunda kuşkusu olanlar, "Kurtuluş savaşının" başlangıç noktasını ve ozamandaki TÜRKİYENİN içinde bulunduğu bin - bir zorluğu düşünsünler... akıllarını başlarına toplasınlar....
Sizi esenlik ve mutluluk dileklerimle selamlıyorum sayın OVALI
Kemal Polat
Sizin kadar güzel yorumlayamam ama yazınızı beğenerek okudum. Atatürk kendine yapılan hakaretleri alt edecek güçtedir. Bugün O'nun huzuruna onun ilkeleri için yürüyenler de bunun en güzel kanıtıdır. Onu küçültmek isteyenler küçülüyor, diliyorum böylelikle de yok olup gidecekler.
Gönülden tebriklerimi, selâm ve saygılarımı gönderiyorum..
kempol
Aşağılamaların, küçük görüp etkisiz bırakma çabalarının elbette hiçbirisi ulaşamaz ve bulaşmaz ATATÜRK e. Çünkü o aşagılık davanışları karşılayan, reddeden, ATATÜRK ve ilkelerini beyinlerine yazmış bizler varız.
Selam ve saygılarımla. Kemal Polat
kempol
Evet bütün dünya ve mazlum toplumlar ATATÜRK'ün büyüklüğünü kabuledip onu yüceltirken; maaleseh bizde, içimizde, türedi bir kısım saman kafalılar, onu yıpratıp etkisizleştirerek gözden düşürmeğe, unutturmağa çalışıyorlaar. Bu imkansızdır elbette. Ama imkansızlıkları zorlayıp zorla kabulettirmek istiyen bir kısım zihniyetinde ülkemizde varlığı maalesef bir gerçek. Umarım, dilerim, buna hiç bir zaman fırsat verilmeyecektir.
Sonsuz saygı ve sevgilerimle selamlıyorum sizi değerli dost şairim sayın Kaptan. Kemal Polat
her çirkinlik,kendi çamurunda boğulur Kemal bey dostum.
Cumhuriyeti ve Atatürk'ü sevmek yürek işidir ve zordur taşımak.
her zamanki duyarlılığınızla yazılmış çok güzel bir yazı okudum..
tüm kalbimle kutladım sizi,varolun daima.
selam ve dostlukla..
kempol
Kemal Polat
Sayın Kemal Bey,
Bugün; Ülkesine ve mensubu olmakla gurur duyduğu Türk Milletine, cumhuriyet gibi bir çağdaş ortamda yaşamayı hediye eden ve fikrimize rehber olan, “Tam Bağımsızlık” düşüncesiyle bizlerin yaşamına anlam kazandıran Önderimiz ATATÜRK’ümüzü ulusca saygı ve özlemle anıyoruz.
Sevgili Önderim, Atatürk’üm,
Senden sonra ülkeyi yönetenler senin fikirlerine sahip çıkmadılar ve bize, seni anlatmadılar. Hiçbir yönetici, senin gibi, “Bağımsızlık benim karakterimdir” diyemedi. Onun içindir ki bugün seni eskisinden daha çok arıyoruz.
Bizler,emanetine sahip çıkamadık. Senin rozetlerini takarak, sloganlaşan ifadelerini başkalarına satarak, kendimizi fikirlerinin takipçisi sandık. Hatta senin adını kullanarak darbe yapanları bile senden sandık.
Üzgünüz Ata’m.
Yazınızı beğenerek okudum. Tebrik eder saygılarımı sunarım.
kempol
Kemal Polat
Ata'mı yaşamak lazım içten anlayarak.Şart değil görmek, onu görmek yaptıklarını bilmektir, takdir edebilmektir.
O okadar günahsız ki bunca iftiradan sonra !!!
Keşke dönüş olsa idi malesefki yok..
Oda bir fani idi ölümü taddı ve ne güzeldir ki geçen 74 yıl onu daha bir devleştirdi yaptıkları ile anılıyor, yüreklerde yeşeriyor bunca hayasızlığa rağmen.
Biz ona tapmıyoruz sayıyor ve takdir ediyoruz . Sevgisi yüreğimize kazılı.
Rahat uyu ATAM ve bize hakkını helal et.
Sizi kutluyor, saygılarımı sunuyorum efendim.
kempol
Kemal Polat