- 1993 Okunma
- 39 Yorum
- 0 Beğeni
YA.......YA....
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
YA !!!!!!!!!
Karnın burnunda:
Başlamıştır kutsal sancıların, gelen gidenden şiddetli, için burkulur. Zaman durur. Kayalıklara vuran dalgalar gibi bitimsizdir. Gerilir, uzanırsın alabildiğine ıkınır, yüklenirsin karın kaslarına,
Alnın, ter tanelerini boncuk, boncuk üretir. Aynı ses tekrarlar
“Hadi bir daha, bir daha”
Sana uzanan eli hırsla tutar. Sıkıca kavrarken, sesin son perdesindesin. Acı tarifi mümkün olmayan döngü içindedir. İçini alabildiğince kazırken, gücün tükenme noktasında, birdenbire rahatlar. Dünyaya yeniden gelirsin. Tonlarca ağırlıkta olan karnın bir kuş tüyü kadar hafiflemiştir. aylardır merakla beklediğin o sesi duyarsın-YA!!!!!
Bin bir eziyet ve özveriyle büyütüp, ondan hiçbir şey esirgemezsin.
Aynı evde onunla yaşarken, tüm isteklerini itirazsız yerine getirir. Her programı ona göre yapar, hissettirmeden odasının kapısını hafifçe aralar, onu elinde kitap uyumuş halde görünce içini bir hüzün kaplar.
“Rabbim emeklerini boşa çıkarmasın yavrum”
Duaların peş, peşedir. Sıkıntıları ondan daha fazla çeker durursun. Sınav zamanı onu uğurlayıp sırtını sıvazlarken kalp atışların değişir ev içinde dolanır durursun. Gün gelir bir telefon çalar
“Anne istediğim üniversiteyi kazandım”
Diyen evladının heyecan ve sevinç dolu sesini duyarsın- YA!!!!
“Bakın telaşa gerek yok. Göğsünüzden aldığımız parça patolojiye gidecek oradan alacağımız netice bize tedavi durumunuzu belirleyecek şimdi gidebilirsiniz”
Bir virane gibisin. Ağır ürkek adımlarla eve doğru giderken karamsarlık içindesin. Şakakların zonklar. Tat kaybolmuş. Gönül yaşlı ve mutsuzdur. Gün ortasında bile karanlıklar içindesin.
Doktor elindeki rapora göz gezdirirken kalbin duracak gibidir. Her taraf puslu görüntüler karışık, sesler uğultuludur. Zaman geçmek bilmez
“Gözünüz aydın bayan, parça çok temiz, hiçbir şeyiniz yok.
Diyen o doktorun sevimli ve müşfik sesini duyarsın -YA!!!
Dişinden tırnağından artırıp, gezmeyi, yemeyi, giyinmeyi kısıp, dar çerçeveli yaşamının karşılığı olan kooperatifin, bu gün
Kuraları çekilecek, tüm istediğin, beğendiğin yerden çıkmasıdır.
Hayallerin var. Zevkine göre dayayıp döşeyeceksin. Gelmez dediğin gün geldi. Hadi hayırlısı.
Kızın torbaya elini sokup karıştırırken, eşinin elini olanca gücünle sıktığının farkında bile değilsin. Diğer elinle gözlerini kapayıp tüm bildiğin duaları birkaç saniyede okuyup, tıkanmış boğazına hüküm geçiremezken, yıllarca seni türlü bahanelerle sömüren sırtlan suratlı adamın tam istediğin yeri duyurunca hiç kimseyi umursamadan, var gücünle attığın sevinç dolu o, çığlığın var-YA!!!
“Yemin ediyorum, bu son olacak. Aldığım tüyolar garanti son yarışta ipler benim elimde herkesin eşek dediğini tek yazıp on misliyi işaretleyip paramın tamamını yatırıyorum. Eğer bu kuponda tutmazsa şerefsizim bu işi bırakıp elime bir daha almayacağım şu an dördüncü yarışta tuttu. Beşincide başladı. Favoriyi yazmıştım. Oda tamam. Yarabbi son koşu ne olur yazdığım at gelsin. Tek geçtiğim bergüzar var. On sekiz atın en aşağısı. Yanlış mı yaptım? Ama bu tutarsa aklımı yitireceğimden korkuyorum. Hay Allah deli divane gibiyim.”
Bunları düşünürken çıkış verildi. Atlar koşuyor. Seyretmeye yürek gerek, yarışın son evresini anlatan spikerin. Bergüzar önde bir boy iki boy, evet yarışı açık ara ile kazandı diyen aceleci sesini taaa derinlerden duyarsın-YA
YA….YA…. YA…
Moral sıfır vücut yorgun
Bitmiş tükenmişsin YA
Banyoda ılık suyla
Gözlerin kapalı, kendini
Bırakmışsın su damlalarına
İçinde bir rehavet. Oluştu YA
Sevdiğin bir yemeğin
Kokusunu salondan alırsın YA
Yediğin ilk lokmanın
Boğazında bıraktığı
O, hoş tadı duyarsın YA
Senin için süslenmiş
Gülücükler dağıtan
Hayat arkadaşın var YA
Köpüğü bol kulpsuz fincanda
Kallavi kahveni içerken üstüne
Bir sigara yakıp tellendirirsin YA
Çocuğun kucağında
Saçlarını okşayıp
Elini yüzünü mıncıklarsın YA
Bedava saadettir bu
Sıfır sıfır yazar
Hesap pusulasında
BU TÜR YA…. YALARI ÇOKÇA YAŞAYIN SEVGİLİ DOSTLAR
TACETTİN YILDIRIM
YORUMLAR
Huzurla yaşayan iyi bir ailenin öğküsü gibi yazılmış.Bu yazıyı okuyupta evinde bu yazılanların bir tanesini yaşatamayanlara da güzel bir örnek olmuş gibi. tabii anlayana! ,kutlarım
güzel yazan kaleminizin ucu kırılmasın veya mürekkebi hiç bitmesin dileğimle,
sağlıkla kal.
Amin; inş cümlemizle beraber yaşayalım değerli yürek,hayatın içinden olan yaşam şeklini ne kadar içten, ne kadar gerçek anlatmış yazmışsınız,YAA!nidaları hep sevinlere olsun inş. bende diyorum ki şimdi siz bir harikasınız yaaa! duyarlı, duygulu yüreğinize usta kaleminize sağlık tebrik ediyor başarılarınızın her alanda devamını kalben diliyorum. selam saygılarımla.
Yazılarıyla yüreğimizi ısıtan ,bazan güldüren ,bazan hüzünlendiren ,ama hep silkeleyip yaşamı sorgulatan bir komutan var ya ....İyi ki var ...kaleminden güzellik ,iyilik bilgelik damlar ...
Ve bilirim ki ,yorumda geciken dostlarını o hep bağışlar ...Zira onun kocaman sevgi dolu bir yüreği var ..Ancak böyle bir yürek bu kadar güzel yazar ...
Komutana selam sevgi ve saygılarrr ....
Muhteşem bir ömür ırmağından akıntıya kapılarak denize kadar ulaştım sanki.,
Bir düz suda ilerledim,bir akıntıya kapıldım, bir şelaleden aşağıya düştüm.bir dala tutundum, bir balığın sırtında taşıdım kendimi, bir derin gölde uyudum, bir kayanın üzerinde güneşlendim , baloncukları seyrettim, anafordan kurtuldum ve dingin masmavi denize uşatım.
Biliyor musun?
Diyecektim Tacetti ağabey...
"Biliyorsun zaten.
Biz bize benzeriz ya...
Selam ve sagı ile .
Değerli Abiciğim.
Öncelikle güne gelen bu güzel yazı için kutlarım seni. Evet az yazıyorsun ama öz yazıyorsun. Her yazdığın yazı okuyucuyu sarıp sarmalıyor.Ama biliyor musun ben o yazdıkların içinde sadece doğum olayını biliyorum. Onun dışında ne '' baba üniversiteyi kazandım'' diyenim oldu ne de bir kooperatif evi için kura heyecanı yaşadım. Veli Efendi Hipodromu burnumun dibindeydi gençlğimde ama bie Allah'ın günü at yarışı da seyretmedim...Öylece geldik gidiyoruz bu kavanoz dipli dünyadan YAAA....
Can Abim.
Sana bu satırları yazarken bir taraftan da habire akan burnumu ve yaşaran gözlerimi silme telaşındaydım. Fena halde grip omuşum kaç gündür. O bakımdan gecikme için özür dilerim.Gördüm ama okuyup yorum yazamadım hemen...Sen benim favaro listemin başındasın.
Selam ve sevgiler.
...evet YA !... ;)
...inan abi kolay kolay her yazıyı okumam, ama bu yaşanmışlığın içine girdim kelime kelime !
...hayat, kavramların dünyasıdır ayrıca.. bizler çok hafife alsak da ; YA ! )))
...yaşamaksa ; haYAta bakışınla eşdeğerdir
...yüreğin mühürlü değilse insana olan sevgiye dair, bu senin yazdıklarını YAşıyorsun zaten ağabey !. )
...rahmetli babamdan bana kalan mirasın en değerlisi ; ben insanın yüreğini görüyorum ağabey ; YA ))
...teşekkür edrim modern Mevlana,
...hayat kazanımı sayende şöyle bir karıştırıp gezindim )
...sağolasın varolasın, hanımefendiye de saygılarımla
...Allaha emanet ol "KOCA ŞAİR"... :)
eyüp DEMİRCİ tarafından 11/12/2012 8:42:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
ya içinde ömrü özetlemişsin abim Alfabenin başından doğumla A'yı almış Y' de bitirmişsin yazıyı ya Z desem sana olacağı "YA/Z "...desene yaz kalır mı geldik çabalaya çabalaya ömrün ahirine...harfleri benzetmekten geçeyimde bir hakikati dillendireyim.. bir erkek gözü ile özellikle kadını anneyi eşi hayatın içinde bu kadar yalın ve tarafsız betimlemen gerçekten çok güzeldi ve gerçekçiydi Tacettin abi..elin yüreğin dert görmesin seni okumak daima keyif verirken şöyle bir de düşündürüyor hani inceden inceye insanı selam ve sevgi ve dua ile
" YA " Öyle farklıdır ki anlamı; kullanıldığı yere göre değişen...
" Kitlelerin sayısını tesbit edemedik " : Ya!!!!!!
" A, B den boşanıyormuş ": Ya?
" Hayat, güzelmiş." : YAAAAAAAAAAA??????????
Hayatın özeti gibi bir söylem... Kutluyorum, güne gelişinizi. 10 Kasım telaşı ile kaçırmışım yazınızı. Saygılar, selamlar.
At yarışı haricindeki tüm "ya"lar hepimizin olsun:) O kısım da dileyenin olsun Tacettin Abi.
Geç kalmışım ama kaçırmamışım çok şükür.
Duygulu, ince, sohbet hatta arzuhal tadında tam senlik satırlarla gecemizi güzel ettin. Ne kadar da haklısın, galiba bu hayatta en zor iştir mutsuz olmak. Mutlu olmak bedava gerçekten, bedava...
Kutluyorum ve sevgiler saygılar yolluyorum nerede yaşıyorsan Tacettin Abi.
yazmışsın yazını.....arada bir pc ni açıp göz gezdirirsin. sevdiğin saydığın kalemlerin yorumunu okurken. alınan o keyif var--YA
gün bitimi...seçki kurulu karar vermiş günün yazısı olmuş sayfana tekrar girip okursun baştan aşağı yan tarafta kırmızı kurdelenin şeklini görürsün--YA
SAYFANA YENİ DOSTLAR GELMİŞ VE OKUYORLAR O GÜZEL İNSANLARI GÖRÜR GİBİ OLUR
İÇİNİ ANLATAMADIĞIN DUYGULARIN HAZZINI DUYARSIN---YA işte benim zenginliğim işte benim arzum... daha ne istersin seni kutlayan eşsiz dostların var..yaaaaaaaaaaa
hayatımdaki YA lardan biri de hayat teçrübelerinizden yayılan ışıkla aydınlakmış..insana kılavuzluk yapan hatıra ve hikayelerinizi bazı ortamlarda anlatıyorum..hakikatten bana olduğu gibi, anlattığım kişilere de bir yol, bir ışık, bir inşirah vesilesi oluyor..tebrik ve saygılarımla sayın komutanım..sağlıcakla kalınız..
Hayat'ın ''YA''sesine bu kadar güzellik kondurmak...
Umudu, bu denli ısıtıp dost kucağına bırakmak...
Sevgiyi eşit miktarda tüm yüreklere pay etmek;ancak ve ancak muhteşem bir yüreğin işi olsa gerek. Ben o yüreği tanıdığım için şanslı ve kazançlıyım. Kaleminiz hep yazsın okuyan ancak güzellik bulur. Yani siz hep artı katıyor eksileri siliyorsunuz. Ne güzel bakıyor ve ne güzel görüyorsunuz.
Sevgim saygım her daim güzel yüreğinize. Hürmetler ediyorum.
günaydın gününüz aydın olsun kardeşim
günlerim o kadar yoğun geçiyorki her gün evden çıkıp gitmek yoruyor olsada ayşe sen istedin diyorum yaa
yinede şükür
yorgun eve gelip çocuklar gelek haydi mutfağa dedim dün ama mutluydum çocuklarımın hepsini görmek gülerek geçen bir gece varya değedi işte herşeye ya
ve ilk sizin yazınızı okumakta öyle gülümdedi yüzüm
sağ olasın üzlemişytik yazılarınızı şiirlerinizi
iyi varsın komutanım iyiki varsın
saygım selamlar ve dualarımlasınız herdaim
hava yağışlı
bulutlar ince ince gözyaşlarını döküyor
ve her gözyaşı sanki içime işliyordu
ta kii bu yazıyı okuyana kadar
derinnn bir nefes çektim
ve dedim ki her nefes yeni bir umut ve gülümsedim sayende ağabey
benim için çok derin ve anlamlıydı yazın
kutlarım
saygı ve hürmetlerimle
tacettin yıldırım
Uzun zamandır yazı yazmıyordun Çandarlıda denizden yazı yazmaya zaman bulamıyorsun..Umarım artık güzel yazılarınla bizi gülümsetir, düşündürür sün..sevgiler dost
tacettin yıldırım
OKUDUM KALDIM YA.YA....SAĞLAMDIR SENDE MA.YA...YÜREĞİNE SAĞLIK AĞABEYİM