- 1141 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TSK İÇİN NAMAZ VAKTİ
Askerlik yapan çoğu insan bilir, temel olarak bir belge ya da yazılı emir beyan ederek kimse namaz kılan askerlere karışmaz, ama genelde namaz kılmanın yasak olduğu kanısı vardır toplumda askerlik ocağına dair.
Bu kanı, rütbeli personelin olaya bakışı ve olayı zihninde yorumlayıp uygulamasıyla farklı anlamlar kazanır, bazı rütbeli personel belki öyle inandığı belki de başına bir iş gelmesinden korktuğu için namaz kılana müsaade etmez, bazı rütbelilerde inanışları gereği ya da çekinmedikleri için namaz kılanlara müsaade ederler.
Müsaade etmeyenler, er ve erbaşlar tarafından dinsizlikle, atestlikle itham edilirler.
Müsaade edenler ise övgülerle anılırlar.
Bunda er ve erbaşların olaya bakış açıları, namaz kılıp kılmamaları da bir etkendir.
TSK’nın idari işleyişine dair resmi bir belgede bunu okumadım, böyle bir yasak var mı açıkçası onu da bilmiyorum, bizim askerlik yaptığımız dönemde de aynı sorunlar vardı, aynı ithamlar ve yakıştırmalar.
Belli bir yaşa gelen çocukların, Peygamber Ocağı dediğimiz kutsal bir mekana gitmeleri ne kadar önemliyse, bu konuda o kadar önemli bir konu.
Er ve erbaşlar için nasıl bir sıkıntı varsa, rütbelilerin kendi içlerinde de aynı sıkıntı, hatta daha fazlası var.
Mesela örnek vereyim ; Cuma namazına gittiğinizde resmi üniformalı polislerin Cuma namazında rahatça namaz kıldıklarını görürsünüz, ama yeşil elbiseli bir askerin orda namaz kılmasını hayal bile edemezsiniz.
Adına ‘İrtica’ dedikleri , tanımını kimsenin yapamadığı, İslam ile savaşın stratejik adını hepiniz duymuşsunuzdur.
Genelkurmay Başkanları ve ordu komutanları bayram tebriklerinde bu açmaza sürekli katkıda bulunurlar.
Şöyle derler mesela ; ‘ Yüce Türk Milletinin, aziz ve kutsal ….. bayramını kutlarız’
Kutlama mesajında bayramın kutsallığından bahsedilip, halkın dini duyguları okşanır, ama birkaç kişi bir evde bir araya gelse, içlerinde de ordu rütbeli personeli olsa, ve bu grup din adına bir sohbet, zikir ya da ders yapsa, bu sefer ‘İrticacı’ olur ve çoğunlukla ordudan atılırdı adı geçen personel. Bayram zamanı bahsedilen kutsal bayram unutulur giderdi.
Mesela konuya dair şöyle bir soru sorsak ; son bir iki yılda neden kimse irtica gerekçesiyle ordudan atılmıyor ? İrtica mı bitti ? Yoksa paranoyak din düşmanı büyük rütbeli personel tasfiye mi edildi ?
Yani bitti mi bu saçma uygulamalar ?
Artık isteyen ordu mensubu istediği gibi dinini yaşayabilecek mi ?
Ya da er ve erbaşlar artık namaz kılabilecek mi ?
Ya da şu an kılıyorlar da bizim mi haberimiz yok ?
Ülkenin bir değişimden, daha doğrusu asıla dönüşüm hareketinden geçtiği bir gerçek, ortalığı karıştırmak isteyenler ve kalın kafalı bağnazları saymazsak, ülke ciddi bir değişimden geçiyor.
Bu sürecin meyvelerini biz belki kısmi olarak göreceğiz ama çocuklarımız bunu çok net bir biçimde görecekler.
Bir yerlerde tezgahlanan ve yıllarca bizi sadece birbirimize düşüren irtica saçmalığından da kurtulacağız inşallah.
Bir gün o adı geçen rütbeli personelde belinde silahı, başında beresi ya da kepi ile gelecek, botlarını çıkaracak ve abdestini alacak, ve Cuma namazında bizimle omuz omuza namaz kılacak.
Bir gün ev sohbetlerinde, dini platformlarda rütbeli personel gelecek, hatta sohbet verecek, kışlalarda topluca Cuma namazı kılınacak.
Bir gün askeri birlikleri denetleyen bir Genel Kurmay Başkanı, vakit girdiği için askerlere namaz kıldıracak, bir gün bir Albay, Genel Kurmay Başkanının arkasında müezzinlik yapacak, bir gün bir ordu komutanı abdesti olmadığı için belki askerleri denetlemeyi uygun görmeyip abdestini alarak bu görevi ifa edecek.
Güzel günler gelecek inşallah, ve biz güzel günleri göreceğiz, Peygamber Ocağı dediğimiz bu kurum da inşallah aslına dönecek, kendine gelecek ve içinden çıktığı tarihi, milli değerlerin farkında olarak görevini başarıyla sürdürecektir.
Her şeyin bir vakti vardır.!
Şimdi TSK için namaz vakti !
Tunar Çalışkan
YORUMLAR
Böyle söylemeyin, birileri çok korkar sonra...Namaz tehlikeli bir şeydir zira. Allah inancıyla ordu aynı kefede buluşturulursa maazallah memleket yıkılır, ortalıkta "Arapoğlunun yaveleri" dolanır, millet çarşafa sokulur, sırtını faize dayayan patronlar sefil olur falan filan. Korkunç şeyler bunlar.
Saygılarımla.