- 525 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Köprü altına dikkat…
Salı gününden beri, malum cümleyi daha önceden duymuş olmama rağmen aldı beni bir merak.
Eve gider gitmez sevgili eşimi öpmeden belgesel kanallarına bakmak için oturma odasına koşturuyorum.
Karnı burnunda eşim bağırıyor arkamdan:
“Ben baktım az önce, yoktu. Gel de yemeğini ye, acıktım.”
“Belki çıkar bu akşam” sesleniyorum ben de üzerimi çıkartırken.
Tek kelime konuşmadan alelacele yemek yiyoruz.
Belgesel kanalları arasında gezinip duruyoruz sonra.
Bendeniz, aynı zamanda internet üzerinden araştırmalarımı sürdürüyorum.
Araştırdığımız konu: “Çöller ve kutuplar.”
Araştırmalarıma göre, kutup ayıları aç oldukları zaman insanlara saldırabiliyor.
Ama kayıtlara geçmiş, insan üzerinde denedikleri bir fantezileri yok.
Yani şu ana dek hiçbir Eskimo gidip te: “Beni bu kutup ayısı öptü” diye şikayette bulunmamış.
Bedevi konusuna gelince:
Çölde oradan oraya dolaşıp duran bedevilerin başına elbette ki bir takım aksilikler geliyordur.
Gündüz sıcaklıklarının 50 derecenin üzerinde seyrettiği bir ortamda, bedevilerin çölde adına “serap” denilen hayalleri görmesini de normal karşılamak lazım.
Ama bırakın kutup ayısını, muhtemelen hayatında bizim bildiğimiz ayıları bile görmemiş duymamış bir bedevi uğradığı bir tacizi nasıl anlatsın?
“Kocaman ve bembeyazdı.”
“Eee, sonra?”
“Pençeleri vardı, kıllıydı vücudu. Öyle güçlüydü ki omzumdan tuttuğu gibi yere çaldı beni.”
“Sonra?”
“Sonrasını anlatamıyorum, sen de anla yahu. Baksana oturamıyorum kaba etlerimin üzerine.”
“Sence kim saldırmış olabilir?”
“Valla bir zamanlar kitapta okumuştum. Kutup ayısı dedikleri bir şey varmış ama buralarda yaşar mı bilmem.”
“Hımmm, çabuk Cabbar’ı çağırın bana.”
*****
Belgesel kanallarını izledikçe şükrediyorum hep halime.
Ne şartlarda yaşıyor insanlar.
Neler yiyorlar, içiyorlar.
Dünyanın en bereketli topraklarında yaşıyoruz.
En güzel nimetleri veriyor bize Yaradan.
En zengin ve en güzel dili konuşuyoruz ama
Her hafta Salı günü öyle güzel hitaplarla birbirlerine sesleniyor ki büyüklerimiz birbirine.
Çölde öpülen bahtsız bedeviden, “köprü altı cam cam” muhabbetine geçmeden mevzu
Biri durdursun bizleri.
Durun artık, bir susun.
Edep Ya Hu!..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.