- 690 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Arkadaşım Katil
Büyük abimin,arkadaşının kız kardeşi Ayşe ile çocukken sokakta ara sıra oyun oynardık.Uzun yıllar onu görmedim.Merakta etmedim.Yıllar sonra bir gün abim"Ayşe kocasını öldürmüş "dediğinde,ben sıkıntılı yıllar geçiriyordum.Duydum;ama hissetmedim.anlamadım.Bundan on yıl sonra sokağımıza bir penyeci dükkanı açıldı.Dükkanın önünden geçerken merak ettip içeriye baktım.Sarışın,minyon,tatlı bir kadın..dükkanın sahibi..Yerinden kalktı hızla bana doğru geldi."Selam.nasılsın"Bu Ayşe idi.O,bir katildi.Şaşırdım,çünkü katiller hayalimde hep korkunç insanlardı...Ayşe onlara benzemiyordu...Dünyalar tatlısı gülüşü vardı.Sobet etmeye başladık.
Merak ettim olayları,zor olsa da sormak,ayıp olsa da sordum...
-"Olay neden,nasıl oldu..?"
-"Kocam beni aldatıyordu.Ben boşanmak istedim,boşanırsan seni öldürürüm diyerek tehdit etti.Ben yine de mahkemeye başvurdum.Duyduğu zaman çıldırdı.O gün beni annenlere götürecekti.Arabaya bindik..Beni bağ evine götürdü.Ben üşüdüm arabamızın bagajından ceketimi almak istedim.Orada silah vardı.Her şey bir anda oldu."Daha fazlasını anlatmasına izin vermek istemedim.çünkü anlatırken çok zorlanıyordu.Konuyu dağıtmak istesem de yine başaramadım.
-Kaç yıl yattın içeride?"
-Altı yıl,çok zor yıllardı.Ben içerideyken ablam baktı çocuklara.büyük oğlumu evlendirdi
-Çocuklarınla aran nasıl
-Öylesine işte,babalarını çok seviyorlardı
-Peki o kadına ne oldu?Yani kocanın birlikte olduğu kadına.
-O,mu işte bak karşıdaki binanın alt katında oturuyor.Eşimden sekiz yaşında bir kızı var.
-Senin oğlanlar seviyorlar mı kız kardeşlerini.
-Seviyorlar;ama annesi izin vermiyor görüşmelerine .Benden korkuyormuş .
-Peki,eşinin ailesi seni tehdit ediyor mu?
-Etmez olur mu? Daha dün üç kişiyi gönderdiler yanıma,beni öldüreceklermiş,Korkum falan yok,yaşasam ne olur,yaşamasam ne olur..bunca yaşadıklarımdan sonra..Artık daha fazla soru sormayı bıraktım.Yaptığım çok çirkindi.Ayşe ’nin yaralarını deşiyor,kanatıyordum.
"Ayşe boş verelim artık,hadi sen bana bir elbise dik."Ayşe benim ölcümü aldı,kumaşı seçtim,Şaşkınlığım hiç geçmedi"Böyle harika bir insan nasıl katil olur"diye düşünmeden de yapamadım."Ayşe bir kader kurbanı idi.
YORUMLAR
Ne kader kurbanları var bu ülkede...
Katil olmayı bile beceremeyip esir gibi yaşayanlar...
Herkes Ayşe gibi şanslı değiller....
Sanırım yaşanmış bir anı.
Kutluyorum Sare hanım.
sareyaprak
Değerli yorumunuza çok teşekkür ederim saygılar...
maalesef kader kurbanı derler ya işte öyle bir şey.
acıklı bir hikaye, Ülkemin acı gerçekleri ve daha nice Ayşeler aynı şiddete maruz.
güzel yazıyı tebrik ederim.
sareyaprak
O kadar kolay ki elini kana bulamak. Bir saniyelik iş. Ama; aması var işte. O duruma gelme aşaması önemli. Yaşananlar insanı son noktaya getiriyor demek ki...
Kemnur hocanın Lale bahçesi yazısını okuduğumda kendimle ilgili hiç bilmediğim bir yönümü öğrendim sayesinde. Eğer okuduysan bilirsin. Orada Lale'nin yerine koydum kendimi. Ve hiç gözümü kırpmadan İsmail denen abi müsveddesini ve kendimi bile öldürebilirim ki ben karıncayı bile incitmekten korkan biriyim.
Allah kimseyi çaresiz bırakmasın. Yüreğine, emeğine sağlık arkadaşım. Sevgilerimle...
sareyaprak
Okuduğun ve yorumladığın için çok ama çok teşekkür ederim..Şu anda çok üzgünüm gene şehit haberleri...ne diyeyim..kanıyor yüreğim..sevgiler can..
efendim katil diye hor görebiliriz belki ama nedenine gelince araştırıpta ona göre değerlendirmeyiz ön yargıyla eleştiririz hep o kişinin neler yaşadığını neler çektiğini bizler bilemeyiz ne kadar biliyoruz desekte toplumumuzda o kadar çok kader kurbanı ayşeler varki yürekleri kan ağlayan kutlarım paylaşımınızı saygılarımla selamlar
sareyaprak
Yürğim sızladı az önce yine şehit haberleri..çok üzgünüm. teşekkür ederim okuduğun ve yorumladığın için.sevgiler can arkadaşım..