- 956 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AYASOFYA DİYOR Kİ;
Yılda iki tane bayram kutlanır
Şenlenir camiler herkes toplanır
Benim hasretimse artar katlanır
--Beni boynu bükük koymayın yeter
--Yeter halâ müze saymayın yeter
Ayasofya; İçi Müslüman’ı, dışı kâfiri yakan, tapusunda cami, kapısında müze yazan, Müslüman diyarında boynu bükük, minaresi suskun, abdestle girilmesi gerekirken maalesef
parayla girilen, gerek sözde Evlad-ı Fatih devlet yetkilileri, gerekse biz sıradan Müslümanlar tarafından yalnızlığa terk edilmiş bir garip mabed.
Bu gün günlerden cuma. Bütün camileri dolduracağız, yalnız Ayasofyamız hariç. O gene mahzun ve boynu bükük kalacak her cuma olduğu gibi. Benim tavsiyem şudur ki; yarın ilahi huzurda hesaba çekileceğimiz gün bu vebalden kurtulabilmek için hiç değilse duamızda unutmayalım Ayasofyamız’ı. O’nun için dua edelim ki; bu hesap bizden sorulacağı vakit belki bir kurtuluş vesilesi olarak, Yarab ben açılması için sana dua eyledim. Ancak dua edebilmek geldi elimden diyebilelim.
Yüzde doksan dokuzu Müslüman olan bir ülkede, gözbebeğimiz, camiler sultanı
aynı zamanda Sevgili Peygamberimiz Muhammed Mustafa (sav)’in övgüsüne mazhar olmuş Türk-İslam Düyası’nın tartışmasız en büyük lideri cennet mekân Fatih Sultan Mehmet Han
tarafından biz Ümmet-i Muhammed’e emanet bırakılmış olmasına rağmen ibadete kapatılması ve bunca yıl geçmesine rağmen halâ ibadete açılmaması ne garip. İşe siyasi açıdan baktığımızzaman hepimizce malûm ki CHP zihniyeti kapattı. Ama ne hazindir ki altmış yılı aşkındır dindar veya muhafazakâr kesim genelde iktidar olmasına rağmen bu zulüm devam etmektedir. Sırasıyla; Menderes, Özal ve halihazırda Erdoğan tek başına iktidar oldu. Eğer ki bu faniden ahirete irtihal etmişlerin açma yönünde bir gayretleri olupta muvaffak olamamışlarsa bir sözümüz olamaz, Mevla onlardan razı olsun. Bugün ki iktidara ise çok sözümüz var. Üçüncü dönemdir güçlü bir şekilde iktidar olmalarına rağmen, müslümanlık denince mangalda kül bırakmayanlar maalesef Ayasofya’mıza karşı duyarsızlar. Şu anda açılmasının önünde en büyük engel şahsi görüşüm odur ki iktidarın basiretsizliği. Yurt içinde bunlara baskı yapan kimse kalmadığına göre, olsa olsa hristiyan dostlarına sadakatin gereği olarak emanete hıyanet devam etmektedir. AKP artı MHP bugün meclisin üçte ikisinden fazla vekile sahipler. Bu güçlü millet iradesine rağmen bu kanayan yaraya merhem olmayacaklar ise şahsen benim gözümde sıfırdırlar. Asla ve asla Osmanlı torunu değildirler. Yok bu iş mecliste çözülemez diyorlarsa milletin önüne referandum sandığını getirsinler. Rekor bir katılım ve rekor bir evetle bu milletin emanete sahip çıkacağından hiç şüphem yok. Milletin taleplerini yerine getirmeyecekseniz lütfen o ceylan derili koltukları meşgul etmeyiniz.
Bir yazarın deyimiyle “gündem manyağı” olmuş bir milletin gündemine nedense Ayasofya gelmez ya da getirilmez. Medya sektörüne baktığımızda bugün itibariyle dindar medya diye tabir edilen, gündemi belirleme kudretine sahip muazzam bir güç var. Ama maalesef ekseriyeti rant peşine düşmüş, kalbini cüzdana bağlamış, asil davasından uzaklaştıklarına şahit olmaktayız. Akdamar’da kilise açmak gündeme gelir, Heybeliada’da ruhban okulu açmak gündeme gelir, hasılı azınlıkların tüm hakları gündeme gelirde neden AYASOFYA CAMİİ’nin ibadete açılması gündeme gelmez. Neden bu yönde kamuoyu oluşturulmaz. Hayret ki hayret doğrusu.
Son söz olarak diyeceğim şudur ki; Osmanlı torunu olmanın yolu Ayasofya’dan geçer, Evlad-ı Fatih olmanın yolu Ayasofya’dan geçer, zafere giden yol Ayasofya’dan geçer. Gerek siyasiler gerekse millet olarak, inşallah tez zamanda bu yolun yolcuları olmak dileğiyle.
Cumanız mübarek olsun.
Selam ve dua ile…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.