Mahkeme
60 lı yıllarda ben ilkokul 4.üncü sınıfa gidiyordum. Asuman Hanım diye genç ve idealist güzel bir öğretmenim vardı. Yurttaşlık Bilgisi dersinde bizi mahkemeye götürdü.”Çocuklar çok sessiz ve uslu olun beni mahcup etmeyin“dedi. O gün konu iki arkadaş rıhtımda esrar içerken yakalanmışlar .Birisi içiciymiş her zaman içermiş . O gün arkadaşına çok ısrar etmiş dene bir kere diye .O da bir kereyle bir şey olmaz diye almış.Olacak buya yakalanmışlar. O celse karar celsesiymiş. Hakim ikisine de aynı cezayı verdi.Ne kadar olduğunu hatırlamıyorum. Birisine para cezası da verdi.Çünkü onun üstünde esrarda bulunmuş.Askerler suçluları aldı götürdü. Hakim bey bize döndü “çocuklar soracak bir şeyiz var mı " dedi. Herkes sus pus olmuştu. Hemen parmak kaldırdım. “Söyle kızım “ dedi. Ayağa kalktım “Hakim amca biraz haksızlık oldu arkadaşını kırmamak için içmiş ne olur ona çok ceza verme” dedim. Gülmemek için çabaladığını gördüm. Kafasını kaldırdı bana “ Senin çok sevdiğin bir arkadaşın sana gel beraber şu kuyuya atlayalım dese atlarmısın” dedi.”Hayır” dedim.”Onunda hayır demesi lazımdı çünkü yaptıklarının iyi bir şey olmadığını ikisi de biliyor” dedi. Kara kitap öyle diyor diye devam etti “Söyle bakıyım sen büyüyünce ne olmak istiyorsun bakıyım” dedi. “Öğretmen” dedim. Kafasını iki yana sallayarak “ hayır sen avukat ol ,seninle mahkemeleşmek çok güzel olur” dedi.Ben ne öğretmen ne de avukat olabildim. İçinde bulunduğum şartlar buna müsait değildi ne yazık ki.
YORUMLAR
Ders alınacak ve hayata geçirilecek önemli bir olaydı. Yaşınız itibarıyla medeni CESARETİNİZİ geçte olsa kutlarım. Keşke imkan ve ortam olsa idi de AVUKAT olsaydınız. Yinede kaleminizle gereğini yaptığınıza inanıyor kaleminizin DAİM olmasını temenni ediyorum. Saygılar.
Minos
Teşekkür ederim
Herkes bir tür çobandır ve herkes sürüsünden sorumludur. “Erkek ailesinin, kadın da evinin ve çocuğunun çobanıdır.”Yani öğretmenidir.Önemli olan ne olduğunuz ve ya olmak istediğiniz değildir.İnandığı gibi yaşamak,inandığını savunmaktır.Bende öğretmen olmadım olmak istememin sebebi o küçük yürekleri olurda kırarım düşüncesiydi.Avukatta olmadım olurda bilmeden nefsime uyarda yanlışı savunurum düşüncesindeydim.Göstermiş olduğunuz cesaret minik bir yüreğin taşımış olduğu büyük bir vicdandır ki; artık bunu taşımış olmak büyük bir maharet oldu.İki şey yalan söylemez biri vicdan diğeri ise Kur'andır.Herkes öğretmen avukat veya doktor olabilir ama vicdan sahibi olamaz.vicdanınıza sağlık
Minos
Sizinde yüreğinizin güzel olduğu belli.
Hümanist bir dost bulduğuma sevindim.selamve saygıyla
Minos
Sizin de hümanist bir yüreğiniz var.Sayfama hoş geldinia
Minos
Sizinde sağ duyulu bir kişi olduğunuz belli
Bir de yalan söylemeyen gözler var .
Hürmetlerimle
Minos
Sevgilerimle,
Minos
Kendin hakkında yazmış olduğun yazıyı okudum. Emin ol çok etkilendim.
Kendini bu kadar güzel bu kadar gerçekçi bir ifadeyle anlatan biriinin karamsarlığını anlayamadım. Hayatta kötü olmazsa iyinin kıymeti olmaz,
çirkin olmazsa güzel diye bir kavram olmaz. Sen çok cesur bir kızsın hayatı olduğu gibi kabul etmeliyiz.Yoksa hep mutsuz oluruz.Sana kıyamam yavrum.
Okula gitmesen kendini bu kadar güzel ifade edebilir miydin soruyorum sana.
Sevgilerle,
ALeWw
size katılıyorum.bazı yaptığımız şeyler cahilliktendir,yada genclikten.
saygılar.