Bedevinin Kısmeti
Gediğine oturan taşlar…
Cuk oturan laflar
Olur olmadık yerde olası ama olmayası gaflar...yüzyıllar önce söylenmiş ama günümüzde hala etkisini tepkisini yitirmemiş olanlar…
Bahtsız bedeviyi çölde kutup ayısı öpermiş hani…
Gündemden değil ama gidişattan olandan haberi olmamasına yakıştırma ancak bu kadar alakasız bir söz ile ifade edilebilir hele ki zaten atı alan Üsküdar’ı geçmiş sözünde olan atı alan adam olarak…
Ya diğerine ne demeli horoza sormuşlar tavuk mu yumurtadan çıkar yumurtamı tavuktan diye ben bilmem söyler geçerim demiş…ya hani…al birini vur ötekine…
Kızım sana söylüyorum gelinim sen anla demezse birileri siyasete latife katmak tebessüm katmak olarak algılarsa devamı gelir bu kamyoncu ağzı ile atışmalar…
Solama beni sollarım seni ile sürer gider…
Yollar bana ben sana hastayım der biri mesela diğeri benim ki senden kara….
Domuz derisi post olmaz eski düşman dost olmaz diyen atalar denemişler ki domuzun postunu olmayacağı kanaat getirilmiş…
Yılanın başı küçükken ezilmeli demiş biri bakmış büyüyünce saldırır olmuş tıssssssss diye zehri fevkaladenin fevkine ulaşmış…ezilmez gayri…
Köprüyü geçene kadar ayıya dayı diyeceksin demişler hani….köprüden geçen geçti ayının kız kardeşi bir çocuk doğurdu mu bilinmez ama ayı çoktan dayı oldu…
Gel gör ki kimi köprü bulamaz geçmeye kimi su bulamaz içmeye diyenler de hali vakti zengini fakiri iyi analiz etmiş hani…
Tatlı dil yılanı deliğinden de çıkarabilirmiş ya hani…o da işin cabası
Damlaya damlaya göl olan malvarlıkları içinde yine de sıkıcı siyaset sahnesinde kendilerine ve ahalisine alkışı bol tutacak malzeme bulmakta zor zanaat vesselam
Atasözleri sanırım beş yüzün üzerinde dolayısı ile…..
Atışmalar uygun olan sözlerle devam edecek gibi gözüküyor ne diyelim hayırlısı…
Üzüm üzüme baka baka kararırmış….
Olan yine zavallı bedeviye....
A.B.2012
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.